Tato diplomová práce se zabývá personálním marketingem v IT sektoru. Teoretická část se zaměřuje na pojmy náborového marketingu, marketingové strategie a řízení lidských zdrojů.
Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum o názorech programátorů firmy na komuni-kační strategii a nábor. Na základě interpretace výzkumu je v projektové části navrhnut komunikační koncept a doporučení pro náborové aktivity. Cílem práce je navrhnout akti-vity, které zvýší konkurenceschopnost firmy a také její image v očích potenciálních uchazečů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with personal marketing in the IT sector. The theoretical part focuses on the concepts of recruitment marketing, marketing strategies and human re-source management.
Practical part includes qualitative research on the opinions of company programmers on communication strategy and recruitment. Based on the interpretation of the research, a concept and recommendations for recruitment activities are proposed in the project part. The aim of the thesis is to propose activities that will increase the competitiveness of the company and its image in the eyes of potential candidates.
Klíčová slova
personální marketing, IT firma, marketingová komunikace, lidské zdroje, nábor
Klíčová slova v angličtině
Personal Marketing, IT company, Marketing Communication, Human Resources, recruitment
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá personálním marketingem v IT sektoru. Teoretická část se zaměřuje na pojmy náborového marketingu, marketingové strategie a řízení lidských zdrojů.
Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum o názorech programátorů firmy na komuni-kační strategii a nábor. Na základě interpretace výzkumu je v projektové části navrhnut komunikační koncept a doporučení pro náborové aktivity. Cílem práce je navrhnout akti-vity, které zvýší konkurenceschopnost firmy a také její image v očích potenciálních uchazečů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with personal marketing in the IT sector. The theoretical part focuses on the concepts of recruitment marketing, marketing strategies and human re-source management.
Practical part includes qualitative research on the opinions of company programmers on communication strategy and recruitment. Based on the interpretation of the research, a concept and recommendations for recruitment activities are proposed in the project part. The aim of the thesis is to propose activities that will increase the competitiveness of the company and its image in the eyes of potential candidates.
Klíčová slova
personální marketing, IT firma, marketingová komunikace, lidské zdroje, nábor
Klíčová slova v angličtině
Personal Marketing, IT company, Marketing Communication, Human Resources, recruitment
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o personálním marketingu, řízení lidských zdrojů, marketingové komunikaci malé až střední firmy a specifikách jejich cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace IT firmy. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu firmy a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich pracovní potřeby. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace firmy.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie pro IT firmu. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku finacování a náročnosti na personální zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o personálním marketingu, řízení lidských zdrojů, marketingové komunikaci malé až střední firmy a specifikách jejich cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace IT firmy. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu firmy a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich pracovní potřeby. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace firmy.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie pro IT firmu. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku finacování a náročnosti na personální zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi.
Seznam doporučené literatury
KOUBEK, Josef, 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-288-8.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258-7.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson. ISBN 978-027-3786-993.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1520-5.
BEDNÁŘ, Vojtěch. 2013. Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4211-3.
BROOKS, Ian. 2003. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-722-6763-9.
Seznam doporučené literatury
KOUBEK, Josef, 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-288-8.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258-7.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson. ISBN 978-027-3786-993.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1520-5.
BEDNÁŘ, Vojtěch. 2013. Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4211-3.
BROOKS, Ian. 2003. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-722-6763-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Práce vychází z předpokladu, že zkoumaná firma má nedostatek pracovníků, v tomto případě zejména programátorů. Můžete doplnit, jaký je v současné době deficit zaměstnanců, nebo souvisí potřeba najít nové zaměstnance s rozšiřováním poskytovaných služeb?
"Pomineme-li studenty, pak v práci identifikujete jako dvě možné potenciální skupiny získávaných zaměstnanců mezi programátory ty, kteří dojíždějí a ty, kteří pracují formou home office. Jak by bylo vhodné oslovit tyto samotáře, kteří zřejmě také používají programy na blokování reklamy?
"V práci spíše obecně zmiňujete Herzbergerovu dvoufaktorovou teorii motivace. Můžete shrnout výsledky zkoumání, k nimž jste došla, použijeme-li tuto teorii na zkoumanou firmu?