Diplomová práce pojednává o využití emocí v současné reklamě, především využitím apelu strachu. V teoretické části se zabývá problematikou teorie reklamy, druhy emočních apelů a zaměřuje se specificky na apel strachu v reklamě. Podrobně zde popisuje formy strachu, efektivní využití strachu, faktory ovlivňující spotřebitele a jeho vnímání, stejně jako etickou a právní stránku využití apelu strachu v reklamě. V praktické části se soustředí na kvantitativní analýzu reklamy, popisuje současný stav a zákazníkovu percepci. V projektové části se věnuje návrhům pro zlepšení a tvorbu reklamních kampaní zaměřujících se na apel strachu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discusses the effective use of the emotional appeal in nowadays adver- tising, mainly usage of fear appeal. The theoretical part provides an insight into the theory of advertising, advertising appeals and is closely focused on the use of the emotional appe- al of fear in advertising. There is formulated the forms of fear in advertising, functions of fear, factors influencing the acceptance of fear, use of fear in advertising and its embedding in ethics and legislation. The practical part is using quantitative analysis of advertising con- taining an appeal of fear shows its current state and its consumer s perception. The project part presents a tool for creating advertising campaigns that include an appeal fear.
Keywords: Fear, advertising, emotions, emotional appeal, fear in advertising, negative emotions, motif
Rozsah průvodní práce
93 s. (13 9310 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o využití emocí v současné reklamě, především využitím apelu strachu. V teoretické části se zabývá problematikou teorie reklamy, druhy emočních apelů a zaměřuje se specificky na apel strachu v reklamě. Podrobně zde popisuje formy strachu, efektivní využití strachu, faktory ovlivňující spotřebitele a jeho vnímání, stejně jako etickou a právní stránku využití apelu strachu v reklamě. V praktické části se soustředí na kvantitativní analýzu reklamy, popisuje současný stav a zákazníkovu percepci. V projektové části se věnuje návrhům pro zlepšení a tvorbu reklamních kampaní zaměřujících se na apel strachu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discusses the effective use of the emotional appeal in nowadays adver- tising, mainly usage of fear appeal. The theoretical part provides an insight into the theory of advertising, advertising appeals and is closely focused on the use of the emotional appe- al of fear in advertising. There is formulated the forms of fear in advertising, functions of fear, factors influencing the acceptance of fear, use of fear in advertising and its embedding in ethics and legislation. The practical part is using quantitative analysis of advertising con- taining an appeal of fear shows its current state and its consumer s perception. The project part presents a tool for creating advertising campaigns that include an appeal fear.
Keywords: Fear, advertising, emotions, emotional appeal, fear in advertising, negative emotions, motif
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o emocích v reklamě se zaměřením na emocionální apel strachu v reklamě.
2. Zpracujte analýzu stavu reklam využívající apel strachu v reklamě.
3. Realizujte kvantitativní výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Analyzujte a interpretujte získané data z výzkumu.
5. Na základě zjištěných výsledků výzkumu z praktické části navrhněte řešení v projektové části.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o emocích v reklamě se zaměřením na emocionální apel strachu v reklamě.
2. Zpracujte analýzu stavu reklam využívající apel strachu v reklamě.
3. Realizujte kvantitativní výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Analyzujte a interpretujte získané data z výzkumu.
5. Na základě zjištěných výsledků výzkumu z praktické části navrhněte řešení v projektové části.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín. VeRBum. 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
KRUPKA, Jaroslav. 2012. Česká reklama. 1. vyd. Brno. Bizzbooks. 264 s. ISBN 978-80-265-0046-9.
OGILVY, David. 2007. Zpověď muže, který umí reklamu. 1. vyd. Praha. Pragma. 178 s. ISBN 80-7205-824-x.
SEDLÁČEK, Ondřej. 2009. Reklama:triky, které vás dostanou. 1. vyd. Praha. Vinland. 131 s. ISBN 978-80-254-4108-4.
TELLIS, Gerrard J. 2000. Reklama a podpora prodeje. 1.vyd. Praha. Grada. 602 s. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy. 4.rozš. a aktualiz. vyd. Praha. Grada. 324 s. ISBN 987-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín. VeRBum. 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
KRUPKA, Jaroslav. 2012. Česká reklama. 1. vyd. Brno. Bizzbooks. 264 s. ISBN 978-80-265-0046-9.
OGILVY, David. 2007. Zpověď muže, který umí reklamu. 1. vyd. Praha. Pragma. 178 s. ISBN 80-7205-824-x.
SEDLÁČEK, Ondřej. 2009. Reklama:triky, které vás dostanou. 1. vyd. Praha. Vinland. 131 s. ISBN 978-80-254-4108-4.
TELLIS, Gerrard J. 2000. Reklama a podpora prodeje. 1.vyd. Praha. Grada. 602 s. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy. 4.rozš. a aktualiz. vyd. Praha. Grada. 324 s. ISBN 987-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ph.D. Navrátilová):
1. Srovnejte pravidla pro použití apelu strachu podle českého zákona o reklamě se samoregulačními pravidly etického kodexu Rady pro reklamu.
Studentka zodpověděla položenou otázku.
2. Uveďte příklad reklamy s motivem strachu, který byl hodnocen jako porušení zákona o reklamě a současně jako porušení etických pravidel Rady pro reklamu (v českém či slovenském prostředí).
Studentka uvedla několik příkladů a zodpověděla tuto otázku.
3. Komentujte obě srovnání.
Studentka zodpověděla otázku.