Tato diplomová práce je rozdělena na tři části. V první části se práce zabývá teoretickým základem, který pojednává v první řadě o spotřebitelském chování jako takovém, segmentaci trhu a o charakteristice dané cílové skupiny, kterou jsou senioři. V práci samozřejmě nechybí ani metodika. Praktická část diplomové práce obsahuje jak kvalitativní výzkum ve formě focus group, tak kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření a také jejich podrobné vyhodnocení. V poslední projektové části, je navržen podnikatelský plán pro obchod s módou pro seniory a k tomu odpovídající komunikační plán.
Anotace v angličtině
This master's thesis is divided into three parts. In the first part is the thesis focused on the theoretical basics, which are firstly about the consumer behavior as such, segmentation and characteristic of the target group. Chosen target group for the thesis are seniors. The practical part of the thesis contains the qualitative and quantitative research in form of focus group and questionnaire also with its evaluation. In the last project part there is a proposal for business plan for a cloth shop for seniors and appropriate communicational plan.
Klíčová slova
spotřebitelské chování, senioři, dotazník, focus group, podnikatelský plán, komunikační plán
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, seniors, questionnaire, focus group, business plan, communicational plan
Rozsah průvodní práce
97 s. (144 401 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je rozdělena na tři části. V první části se práce zabývá teoretickým základem, který pojednává v první řadě o spotřebitelském chování jako takovém, segmentaci trhu a o charakteristice dané cílové skupiny, kterou jsou senioři. V práci samozřejmě nechybí ani metodika. Praktická část diplomové práce obsahuje jak kvalitativní výzkum ve formě focus group, tak kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření a také jejich podrobné vyhodnocení. V poslední projektové části, je navržen podnikatelský plán pro obchod s módou pro seniory a k tomu odpovídající komunikační plán.
Anotace v angličtině
This master's thesis is divided into three parts. In the first part is the thesis focused on the theoretical basics, which are firstly about the consumer behavior as such, segmentation and characteristic of the target group. Chosen target group for the thesis are seniors. The practical part of the thesis contains the qualitative and quantitative research in form of focus group and questionnaire also with its evaluation. In the last project part there is a proposal for business plan for a cloth shop for seniors and appropriate communicational plan.
Klíčová slova
spotřebitelské chování, senioři, dotazník, focus group, podnikatelský plán, komunikační plán
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, seniors, questionnaire, focus group, business plan, communicational plan
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se spotřebitelského chování. Dále také teoretické poznatky týkající se segmentace cílové skupiny, nákupního chování a marketingového výzkumu.
2. Formulujte výzkumné otázky vztahující se k nákupnímu chování seniorů a stanovte metodiku diplomové práce.
3. Zřetelně vymezte a charakterizujte CS. V rámci výzkumu proveďte dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory.
4. V projektové části navrhněte podnikatelský a komunikační plán vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumu v praktické části práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se spotřebitelského chování. Dále také teoretické poznatky týkající se segmentace cílové skupiny, nákupního chování a marketingového výzkumu.
2. Formulujte výzkumné otázky vztahující se k nákupnímu chování seniorů a stanovte metodiku diplomové práce.
3. Zřetelně vymezte a charakterizujte CS. V rámci výzkumu proveďte dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory.
4. V projektové části navrhněte podnikatelský a komunikační plán vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumu v praktické části práce.
Seznam doporučené literatury
HOLMEROVÁ, Iva, Božena JURAŠKOVÁ a Květuše ZIKMUNDOVÁ. Vybrané kapitoly z gerontologie. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: EV public relations, 2007. ISBN 978-80-254-0179-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. Praha: Grada, 2010. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3271-8.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
HOLMEROVÁ, Iva, Božena JURAŠKOVÁ a Květuše ZIKMUNDOVÁ. Vybrané kapitoly z gerontologie. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: EV public relations, 2007. ISBN 978-80-254-0179-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. Praha: Grada, 2010. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3271-8.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Tvoria seniori "podstatnú" časť obyvateľstva (spomenuté v úvode práce)? T.j. seniori sú majoritou v spoločnosti?
"Ako sa tvorili otázky do dotazníka?
"Do akej miery mohli výsledky výskumu ovplyvniť nerovnomerné genderové zloženie?
"Aký je rozdiel medzi výskumnými a marketingovými otázkami?
Studentka připraveně reagovala na všechny položené otázky