Výzkumné téma diplomové práce náleží do oblasti marketingových komunikací neziskových organizací. Cílem práce je zmapování povědomí a postojů studentů středních škol k neziskovým organizacím ve Zlíně se zaměřením na Asociaci DICE - Development Initia-tives for a Common Europe, z. s. Zjištění vzešlá z výzkumného šetření v rámci kombino-vaného výzkumu mají posloužit jak k lepšímu poznání cílové skupiny, tak se stát oporou pro vytvoření efektivní komunikační strategie organizace. Projektová část práce ústí k vytyčení nových komunikačních cílů a užitečných doporučení, včetně podání vhodného návrhu konkrétních propagačních prostředků aplikovatelných do budoucí praxe Asociace DICE.
Anotace v angličtině
The research topic of this Diploma Thesis belongs to the area of marketing communicati-ons of non-profit organizations. The aim of the thesis is to map the awareness and attitudes of secondary school students to non-profit organizations in Zlín focusing on the Association DICE - Development Initiatives for a Common Europe. The findings from the combined research are intended both to improve the knowledge of the target group and to support the creation of effective communication strategy of the organization. The project part of the thesis aims at setting out new communication goals and useful recommendati-ons, including the presentation of a suitable design of specific promotional tools applicable to the future practice of Association DICE.
marketing communications, third sector, non-governmental organization, non-profit organization, Association DICE, Zlín, secondary school students, quantitative re-search, qualitative research, focus group, personal development, education, Erasmus+
Rozsah průvodní práce
92 s. (136 511 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Výzkumné téma diplomové práce náleží do oblasti marketingových komunikací neziskových organizací. Cílem práce je zmapování povědomí a postojů studentů středních škol k neziskovým organizacím ve Zlíně se zaměřením na Asociaci DICE - Development Initia-tives for a Common Europe, z. s. Zjištění vzešlá z výzkumného šetření v rámci kombino-vaného výzkumu mají posloužit jak k lepšímu poznání cílové skupiny, tak se stát oporou pro vytvoření efektivní komunikační strategie organizace. Projektová část práce ústí k vytyčení nových komunikačních cílů a užitečných doporučení, včetně podání vhodného návrhu konkrétních propagačních prostředků aplikovatelných do budoucí praxe Asociace DICE.
Anotace v angličtině
The research topic of this Diploma Thesis belongs to the area of marketing communicati-ons of non-profit organizations. The aim of the thesis is to map the awareness and attitudes of secondary school students to non-profit organizations in Zlín focusing on the Association DICE - Development Initiatives for a Common Europe. The findings from the combined research are intended both to improve the knowledge of the target group and to support the creation of effective communication strategy of the organization. The project part of the thesis aims at setting out new communication goals and useful recommendati-ons, including the presentation of a suitable design of specific promotional tools applicable to the future practice of Association DICE.
marketing communications, third sector, non-governmental organization, non-profit organization, Association DICE, Zlín, secondary school students, quantitative re-search, qualitative research, focus group, personal development, education, Erasmus+
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k řešení analyzovaného problému. Proveďte rešerši na téma marketingových komunikací v neziskovém sektoru se zaměřením na specifika nestátních neziskových organizací. Formulujte výzkumné otázky, cíle práce a metody pro zpracování práce.
2. Analyzujte Asociaci DICE a její činnosti z hlediska komunikace s cílovou skupinou.
3. Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny, shrňte závěry a zodpovězte předem stanovené výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte v projektové části komunikační strategii vedoucí ke zvýšení povědomí o neziskové organizaci Asociace DICE a ovlivnění postojů mládeže.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k řešení analyzovaného problému. Proveďte rešerši na téma marketingových komunikací v neziskovém sektoru se zaměřením na specifika nestátních neziskových organizací. Formulujte výzkumné otázky, cíle práce a metody pro zpracování práce.
2. Analyzujte Asociaci DICE a její činnosti z hlediska komunikace s cílovou skupinou.
3. Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny, shrňte závěry a zodpovězte předem stanovené výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte v projektové části komunikační strategii vedoucí ke zvýšení povědomí o neziskové organizaci Asociace DICE a ovlivnění postojů mládeže.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 5., upr. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2001. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení : [učebnice]. Vyd. 1. Praha: Ekopress. ISBN 80-86119-41-6.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 5., upr. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2001. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení : [učebnice]. Vyd. 1. Praha: Ekopress. ISBN 80-86119-41-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Je SWOT analýza (kap. 2.2) súčasťou marketingu neziskových organizácií (kap.2)?
"Referencie od študentov je silná stránka organizácie DICE?
Student připraveně odpověděl na všechny položené dotazy.