Diplomová práce se zabývá výběrem vhodného softwaru, pomocí kterého by profesionálové na volné noze v oboru marketingových komunikacích mohli efektivně řídit své projekty. Teoretická část se věnuje základům problematiky. Vysvětluje důležité pojmy, metody a přístupy. Popisuje základní funkce dostupné u softwaru pro řízení projektů. Dále se zabývá popisem cílové skupiny pro pochopení organizace její práce.
Na začátku praktické části se autor věnoval analýze nabídky softwarových nástrojů pro řízení projektů v marketingových komunikacích. Dále byly provedeny hloubkové rozhovory s nezávislými profesionály z daného oboru. Na základě informací zjištěných od cílové skupiny byly definovány požadavky na funkcionality a další kritéria, které by měl ideální software splňovat. V projektové části se vycházelo z poznatků zjištěných v praktické části. Na základě potřeb a s ohledem na charakter práce cílové skupiny byl navržen nejvhodnější software pro projektové řízení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the selection of suitable software, by which freelance professionals in marketing communications could effectively manage their projects. The theoretical part deals with the basics of the problem. It explains important concepts, methods and approaches. It also describes the basic features available in project management software. It also deals with the description of the target group for understanding the organization of their work.
At the beginning of the practical part, the author devoted his analysis to available software tools for project management in marketing communications. In-depth interviews with independent professionals from the field were also carried out. Based on the information found with the target group, the functional requirements and other criteria that the ideal software should meet are defined. The project part was based on the findings found in the practical part. Based on the needs and the nature of the work of the target group, the most suitable project management software was suggested.
Klíčová slova
projekt, projektové řízení, nezávislí profesionálové, softwarové nástroje pro řízení projektů, vhodný nástroj pro řízení projektů, Trello
Diplomová práce se zabývá výběrem vhodného softwaru, pomocí kterého by profesionálové na volné noze v oboru marketingových komunikacích mohli efektivně řídit své projekty. Teoretická část se věnuje základům problematiky. Vysvětluje důležité pojmy, metody a přístupy. Popisuje základní funkce dostupné u softwaru pro řízení projektů. Dále se zabývá popisem cílové skupiny pro pochopení organizace její práce.
Na začátku praktické části se autor věnoval analýze nabídky softwarových nástrojů pro řízení projektů v marketingových komunikacích. Dále byly provedeny hloubkové rozhovory s nezávislými profesionály z daného oboru. Na základě informací zjištěných od cílové skupiny byly definovány požadavky na funkcionality a další kritéria, které by měl ideální software splňovat. V projektové části se vycházelo z poznatků zjištěných v praktické části. Na základě potřeb a s ohledem na charakter práce cílové skupiny byl navržen nejvhodnější software pro projektové řízení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the selection of suitable software, by which freelance professionals in marketing communications could effectively manage their projects. The theoretical part deals with the basics of the problem. It explains important concepts, methods and approaches. It also describes the basic features available in project management software. It also deals with the description of the target group for understanding the organization of their work.
At the beginning of the practical part, the author devoted his analysis to available software tools for project management in marketing communications. In-depth interviews with independent professionals from the field were also carried out. Based on the information found with the target group, the functional requirements and other criteria that the ideal software should meet are defined. The project part was based on the findings found in the practical part. Based on the needs and the nature of the work of the target group, the most suitable project management software was suggested.
Klíčová slova
projekt, projektové řízení, nezávislí profesionálové, softwarové nástroje pro řízení projektů, vhodný nástroj pro řízení projektů, Trello
1. Rešerše odborných publikací o projektovém managementu a nezávisle podnikajících profesionálech v marketingových komunikacích
2. Stanovení cíle výzkumu, výzkumných otázek a metod výzkumu
3. Analýza nabídky softwarových nástrojů pro řízení projektů v marketingových komunikacích a analýza cílové skupiny
4. Analýza požadavků na vhodný nástroj pro řízení projektů v daném prostředí
5. Testování a uživatelský výzkum vybraných nástrojů
6. Implementace vybraných nástrojů
7. Doporučení pro zefektivnění práce s vybranými nástroji
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborných publikací o projektovém managementu a nezávisle podnikajících profesionálech v marketingových komunikacích
2. Stanovení cíle výzkumu, výzkumných otázek a metod výzkumu
3. Analýza nabídky softwarových nástrojů pro řízení projektů v marketingových komunikacích a analýza cílové skupiny
4. Analýza požadavků na vhodný nástroj pro řízení projektů v daném prostředí
5. Testování a uživatelský výzkum vybraných nástrojů
6. Implementace vybraných nástrojů
7. Doporučení pro zefektivnění práce s vybranými nástroji
Seznam doporučené literatury
ŠVIRÁKOVÁ, E. a DOLEŽAL, E. Řízení projektů I. Zlín: Univerzita Tomáš Bati ve Zlíně. 2010. 140s. ISBN 978-80-7318-990-7.
VLACH, Robert. Na volné noze: podnikejte jako profesionálové. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Pod povrchem. ISBN 978-80-7555-015-6.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
SCHNEIDER, Jakob a Marc STICKDORN, ed. This is service design thinking: basics, tools, cases. Hoboken, N.J.: Wiley, 2011. ISBN 978-1-118-15630-8.
PORTIGAL, Steve. Interviewing users: how to uncover compelling insights. Brooklyn, N.Y.: Rosenfeld Media, 2013. ISBN 978-1-933820-11-8.
UNGER, Russ a Carolyn CHANDLER. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Berkeley: New Riders, 2009. Voices that matter. ISBN 978-0-321-60737-9.
Seznam doporučené literatury
ŠVIRÁKOVÁ, E. a DOLEŽAL, E. Řízení projektů I. Zlín: Univerzita Tomáš Bati ve Zlíně. 2010. 140s. ISBN 978-80-7318-990-7.
VLACH, Robert. Na volné noze: podnikejte jako profesionálové. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Pod povrchem. ISBN 978-80-7555-015-6.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
SCHNEIDER, Jakob a Marc STICKDORN, ed. This is service design thinking: basics, tools, cases. Hoboken, N.J.: Wiley, 2011. ISBN 978-1-118-15630-8.
PORTIGAL, Steve. Interviewing users: how to uncover compelling insights. Brooklyn, N.Y.: Rosenfeld Media, 2013. ISBN 978-1-933820-11-8.
UNGER, Russ a Carolyn CHANDLER. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Berkeley: New Riders, 2009. Voices that matter. ISBN 978-0-321-60737-9.
Přílohy volně vložené
1 USB disk
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Gartnerová):
1. Jakým dalším stranám nabídnete využití výsledků vaší diplomové práce? Uměl byste jmenovat konkrétní subjekty či firmy?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jak byste využil metody designového myšlení při samotné realizaci aplikace?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Znáte nějaké české společnosti/firmy zabývající se projektovým řízením, pro které by realizace vašeho projektu byla zajímavá?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.