Práce se zabývá fenoménem softwarového předplatného a transformací klasické marketingové strategie softwarového produktu na marketingovou strategii služby poskytované formou předplatného. Cílem je najít a navrhnout vhodnou úpravu existující marketingové strategie softwarového produktu tak, aby nová strategie podporovala transformaci produktu na službu zpoplatněnou pomocí předplatného. Diplomová práce nabízí vhled do nákupního rozhodování uživatelů fotografického softwaru a jejich vztah k nově se rozšiřujícímu obchodnímu modelu předplatného.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the phenomenon of software subscription and transformation of the classic marketing strategy of the software product into the marketing strategy of the service provided via subscription. The aim is to find and design a suitable adaptation of the existing marketing strategy of the software product so that the new strategy supports the transformation of the product into a subscription-charged service. This diploma thesis provides an insight into the decision-making of photo-software users and their relation to the newly expanding subscription business model.
Práce se zabývá fenoménem softwarového předplatného a transformací klasické marketingové strategie softwarového produktu na marketingovou strategii služby poskytované formou předplatného. Cílem je najít a navrhnout vhodnou úpravu existující marketingové strategie softwarového produktu tak, aby nová strategie podporovala transformaci produktu na službu zpoplatněnou pomocí předplatného. Diplomová práce nabízí vhled do nákupního rozhodování uživatelů fotografického softwaru a jejich vztah k nově se rozšiřujícímu obchodnímu modelu předplatného.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the phenomenon of software subscription and transformation of the classic marketing strategy of the software product into the marketing strategy of the service provided via subscription. The aim is to find and design a suitable adaptation of the existing marketing strategy of the software product so that the new strategy supports the transformation of the product into a subscription-charged service. This diploma thesis provides an insight into the decision-making of photo-software users and their relation to the newly expanding subscription business model.
1. Na základě rešerše odborné literatury a dalších zdrojů zpracujte teoretická východiska vztahující se k marketingové strategii softwarových služeb,prodejním modelům softwaru a marketingovým plánům.
2. Formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte aktuální situaci na trhu, vybraný produkt a očekávání plynoucí z navrhovaných změn.
4. Proveďte relevantní kvalitativní a kvantitativní výzkum s cílem zodpovědět výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků analýz a průzkumu navrhněte v projektové části komplexní transformaci marketingové strategie produktu na marketingovou strategii služby včetně finanční a personální náročnosti.
6. Shrňte závěry výzkumné a projektové části, limity její realizace a naznačte další vývoj problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a dalších zdrojů zpracujte teoretická východiska vztahující se k marketingové strategii softwarových služeb,prodejním modelům softwaru a marketingovým plánům.
2. Formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte aktuální situaci na trhu, vybraný produkt a očekávání plynoucí z navrhovaných změn.
4. Proveďte relevantní kvalitativní a kvantitativní výzkum s cílem zodpovědět výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků analýz a průzkumu navrhněte v projektové části komplexní transformaci marketingové strategie produktu na marketingovou strategii služby včetně finanční a personální náročnosti.
6. Shrňte závěry výzkumné a projektové části, limity její realizace a naznačte další vývoj problematiky.
Seznam doporučené literatury
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing communications: offline and online integration, engagement and analytics. Sixth edition. London: KoganPage, 2016, xxii, 578. ISBN 978-0-7494-7340-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, xxi, 615. ISBN 978-0-273-77322-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
Seznam doporučené literatury
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing communications: offline and online integration, engagement and analytics. Sixth edition. London: KoganPage, 2016, xxii, 578. ISBN 978-0-7494-7340-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, xxi, 615. ISBN 978-0-273-77322-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce dr. Juříková ve svém posudku položila tuto otázku:
1. Nakolik je reálně nastaven cíl vaší kampaně: "dojde během 6 měsíců k nárůstu akceptace předplatného jako formy úhrady softwaru o 20 %.? Kolik máte nyní předplatitelů? Jak byste vyhodnotil návratnost kampaně vzhledem k její finanční náročnosti?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Pavelka):
1. Jak lze vyhodnotit zvolené výzkumné a projektovéí nástroje? Stanovte jejich možnosti a dosah?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jaké další perspektivy má/mohl by mít Váš diplomový projekt?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Byla projektová část Vaší práce využita v praxi?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.