Hovoříme-li o modelu firemního nákupního chování, má se obvykle za to, že se rozhodo-vání profesionálních nákupčích a vedoucích pracovníků zakládá výhradně na důsledné kognitivní analýze. Výzkumy však prokázaly, že i emocionální složky v B2B hrají vý-znamnou roli. Tato práce podrobně zkoumá emoční vlivy na profesionální firemní nákup a rozhodovací proces v oblasti distribuce laboratorního vybavení a klade si za cíl zjistit, které konkrétní emoce v B2B sehrávají klíčovou roli. Autorka předkládá studii, která kombinuje kvalitativní výzkumné metody individuálních hloubkových explorací a rozhovorů s focus groups. Na základě zjištěných dat a jejich obsahové analýzy autorka navrhuje koncepční model, definuje doporučení a navrhuje strategii marketingové komunikace společnosti P-LAB a.s.
Anotace v angličtině
When we speak about company shopping behaviour model, usual opinion is, that decision making of profesional buyers and leading managers is based exclusively on therill cognitive analysis. Researches however showed, that emotional part have a significant role. This thesis research in detail emotional influence on profesional company purchases and decision making in area of distribution of laboratory equipment, and its goal is to find out which concrete emotion in B2B are the major ones. Author here presents a study, which combine qualitative research method of individual deep exploration and interviews with focus groups. On basis find and its content analysis author proposes conception model, define suggestions and propose strategy of marketing communications for the P-LAB company.
Hovoříme-li o modelu firemního nákupního chování, má se obvykle za to, že se rozhodo-vání profesionálních nákupčích a vedoucích pracovníků zakládá výhradně na důsledné kognitivní analýze. Výzkumy však prokázaly, že i emocionální složky v B2B hrají vý-znamnou roli. Tato práce podrobně zkoumá emoční vlivy na profesionální firemní nákup a rozhodovací proces v oblasti distribuce laboratorního vybavení a klade si za cíl zjistit, které konkrétní emoce v B2B sehrávají klíčovou roli. Autorka předkládá studii, která kombinuje kvalitativní výzkumné metody individuálních hloubkových explorací a rozhovorů s focus groups. Na základě zjištěných dat a jejich obsahové analýzy autorka navrhuje koncepční model, definuje doporučení a navrhuje strategii marketingové komunikace společnosti P-LAB a.s.
Anotace v angličtině
When we speak about company shopping behaviour model, usual opinion is, that decision making of profesional buyers and leading managers is based exclusively on therill cognitive analysis. Researches however showed, that emotional part have a significant role. This thesis research in detail emotional influence on profesional company purchases and decision making in area of distribution of laboratory equipment, and its goal is to find out which concrete emotion in B2B are the major ones. Author here presents a study, which combine qualitative research method of individual deep exploration and interviews with focus groups. On basis find and its content analysis author proposes conception model, define suggestions and propose strategy of marketing communications for the P-LAB company.
1. Proveďte literární rešerši na téma emoce v marketingové komunikaci se zaměřením na B2B a předložte dosavadní klíčové poznatky v této oblasti.
2. Proveďte výzkum emočních vlivů na profesionální firemní nákup a rozhodovací proces v oblasti distribuce laboratorního vybavení.
3. Proveďte obsahovou analýzu zjištěných dat a navrhněte koncepční model.
4. Definujte doporučení a budoucí komunikační strategii pro konkrétního distributora laboratorního vybavení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši na téma emoce v marketingové komunikaci se zaměřením na B2B a předložte dosavadní klíčové poznatky v této oblasti.
2. Proveďte výzkum emočních vlivů na profesionální firemní nákup a rozhodovací proces v oblasti distribuce laboratorního vybavení.
3. Proveďte obsahovou analýzu zjištěných dat a navrhněte koncepční model.
4. Definujte doporučení a budoucí komunikační strategii pro konkrétního distributora laboratorního vybavení.
Seznam doporučené literatury
DAMASIO, Antonio R. Descartesův omyl: Emoce, rozum a lidský mozek. Praha: Mladá fronta, 2000. 264. ISBN 80-204-0844-4
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
HILL, Dan. EMOCEnomie: Vliv emocí na obchodní úspěch. Praha: Fragment, 2010. 352 s. ISBN 978-80-253-1057-1.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Neratovice: Verbum, 2014. 296 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
JURÁŠKOVÁ, O., P. HORŇÁK a kol. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. 272 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. Vyd. 4. Praha: Grada, 2012. 224 s. ISBN 978-80-247-4061-4.
KUMAR. Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008. 240 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
McLARENOVÁ, Karla. Řeč emocí. Bratislava: Noxi, 2016. 424 s. ISBN 978-80-8111-311-6.
NAKONEČNÝ, Milan. Emoce. Praha: Triton, 2012. 501 s. ISBN 978-80-7387-614-2.
ŠASEK, Miloslav. Řízení vztahů se zákazníky v prostředí B2B. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2016. 213 s. ISBN 978-80-7408-141-5.
TAHAL. Radek a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 264. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
DAMASIO, Antonio R. Descartesův omyl: Emoce, rozum a lidský mozek. Praha: Mladá fronta, 2000. 264. ISBN 80-204-0844-4
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
HILL, Dan. EMOCEnomie: Vliv emocí na obchodní úspěch. Praha: Fragment, 2010. 352 s. ISBN 978-80-253-1057-1.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Neratovice: Verbum, 2014. 296 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
JURÁŠKOVÁ, O., P. HORŇÁK a kol. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. 272 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. Vyd. 4. Praha: Grada, 2012. 224 s. ISBN 978-80-247-4061-4.
KUMAR. Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008. 240 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
McLARENOVÁ, Karla. Řeč emocí. Bratislava: Noxi, 2016. 424 s. ISBN 978-80-8111-311-6.
NAKONEČNÝ, Milan. Emoce. Praha: Triton, 2012. 501 s. ISBN 978-80-7387-614-2.
ŠASEK, Miloslav. Řízení vztahů se zákazníky v prostředí B2B. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2016. 213 s. ISBN 978-80-7408-141-5.
TAHAL. Radek a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 264. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byla položena tato otázka (doc. Šramová):
1. Aké sú možnosti/prostriedky/návrhy eliminovať negatívne emócie vstupujúce do rozhodovacieho procesu u Vami sledovanej firmy?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.