Práce vychází z výzkumu "CSR AND REPUTATION RESEACRH", realizovaného agenturou Ipsos na reprezentativním vzorku online populace České republiky.
Přináší zjištění, že mezi Čechy panuje zájem o to, zda jsou firmy společensky odpovědné, a to jak při rozhodování o koupi produktu, tak při výběru zaměstnavatele. Společenská odpovědnost firmy je důležitá pro důvěryhodnost a dobré jméno firmy. Reputace podniku přitom stojí především na tom, zda firma dělá dobře to, co je předmětem jejího podnikání, zda svým spotřebitelům poskytuje kvalitní produkty za rozumné ceny a stará se o jejich blaho. Důležité ale také je, aby všichni, s nimiž má firma co do činění, měli pocit, že se na ni můžou spolehnout. Nejdůvěryhodnější podniky vynikají v tom, že jsou schopné propojit CSR se svým businessem a působit jako kompaktní celek. Společenská odpovědnost firmy by měla být inherentní součástí celkové strategie firmy. Mezi českou veřejností však není vnímána tak komplexně a představa o CSR je často omezena na dobročinné aktivity podniku, které jsou okázale manifestovány, což ale nehraje takovou roli při budování dobrého jména firmy.
Anotace v angličtině
This thesis is based on the research "CSR AND REPUTATION RESEARCH" conducted by Ipsos on a representative sample of the online population of the Czech Republic.
It brings forth the revelation of a significant interest among Czechs about whether companies are socially responsible, both when deciding to buy a product and when choosing an employer. Corporate social responsibility is especially important for the credibility and reputation of the company. The reputation of a company is first and foremost formed by the fact that the company performs well what the subject of its business is and whether it provides its consumers with quality products at reasonable prices and care for their welfare.
What's important, however, is that everyone with whom the company has to deal with has a string feeling that they can rely on the company. The most trusted enterprises excel in being able to link CSR with their business and act as a whole compact. Corporate social responsibility should be an inherent part of the company's overall strategy, but it is not comprehensively received among the Czech public, and the concept of CSR is often limited to charity activities that are manifested spectacularly, despite the fact that this does not play a role in building a good corporate name.
corporate social responsibility, CSR, corporate reputation, corporate image, marketing research, quantitative research
Rozsah průvodní práce
88 s. 130 720 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Práce vychází z výzkumu "CSR AND REPUTATION RESEACRH", realizovaného agenturou Ipsos na reprezentativním vzorku online populace České republiky.
Přináší zjištění, že mezi Čechy panuje zájem o to, zda jsou firmy společensky odpovědné, a to jak při rozhodování o koupi produktu, tak při výběru zaměstnavatele. Společenská odpovědnost firmy je důležitá pro důvěryhodnost a dobré jméno firmy. Reputace podniku přitom stojí především na tom, zda firma dělá dobře to, co je předmětem jejího podnikání, zda svým spotřebitelům poskytuje kvalitní produkty za rozumné ceny a stará se o jejich blaho. Důležité ale také je, aby všichni, s nimiž má firma co do činění, měli pocit, že se na ni můžou spolehnout. Nejdůvěryhodnější podniky vynikají v tom, že jsou schopné propojit CSR se svým businessem a působit jako kompaktní celek. Společenská odpovědnost firmy by měla být inherentní součástí celkové strategie firmy. Mezi českou veřejností však není vnímána tak komplexně a představa o CSR je často omezena na dobročinné aktivity podniku, které jsou okázale manifestovány, což ale nehraje takovou roli při budování dobrého jména firmy.
Anotace v angličtině
This thesis is based on the research "CSR AND REPUTATION RESEARCH" conducted by Ipsos on a representative sample of the online population of the Czech Republic.
It brings forth the revelation of a significant interest among Czechs about whether companies are socially responsible, both when deciding to buy a product and when choosing an employer. Corporate social responsibility is especially important for the credibility and reputation of the company. The reputation of a company is first and foremost formed by the fact that the company performs well what the subject of its business is and whether it provides its consumers with quality products at reasonable prices and care for their welfare.
What's important, however, is that everyone with whom the company has to deal with has a string feeling that they can rely on the company. The most trusted enterprises excel in being able to link CSR with their business and act as a whole compact. Corporate social responsibility should be an inherent part of the company's overall strategy, but it is not comprehensively received among the Czech public, and the concept of CSR is often limited to charity activities that are manifested spectacularly, despite the fact that this does not play a role in building a good corporate name.
corporate social responsibility, CSR, corporate reputation, corporate image, marketing research, quantitative research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska tématu práce, definujte základní pojmy se zaměřením na společenskou odpovědnost firmy a reputaci.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné metody a popište výzkumnou metodologii.
3. Spolupracujte na realizaci výzkumu "CSR & REPUTATION RESEARCH".
4. Proveďte analýzu získaných dat.
5. Z provedené analýzy vyvoďte závěry a navrhněte doporučení týkající efektivního řízení CSR v rámci firmy s ohledem na její reputaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska tématu práce, definujte základní pojmy se zaměřením na společenskou odpovědnost firmy a reputaci.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné metody a popište výzkumnou metodologii.
3. Spolupracujte na realizaci výzkumu "CSR & REPUTATION RESEARCH".
4. Proveďte analýzu získaných dat.
5. Z provedené analýzy vyvoďte závěry a navrhněte doporučení týkající efektivního řízení CSR v rámci firmy s ohledem na její reputaci.
Seznam doporučené literatury
JONES, David, 2014. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Ma-nagement Press. ISBN 9788072612697.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4480-3.
KULDOVÁ, Lucie, 2010. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém, 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
JONES, David, 2014. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Ma-nagement Press. ISBN 9788072612697.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4480-3.
KULDOVÁ, Lucie, 2010. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém, 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaké jsou kriteria kvótního výběru?
Na základě čeho bychom mohli vysvětlit, že "ženy jsou ke společenské odpovědnosti o něco pozornější?
Jaké inovativní formy společenské odpovědnosti navrhujete pro firmy poskytující služby?
Studetnka připravěně odpověděla na všechny položené otázky, jak oponenta, tak doplňující otázky komise.