Tato diplomová práce zpracovává návrh komunikační kampaně pro Dopravní podnik města Brna, a.s. Konkrétně se zabývá vytvořením kampaně, která bude cílit na neuživatele či občasné cestující, kteří MHD využívají maximálně však 1 x týdně.
Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku služeb ve veřejném sektoru. Zabývá se marketingovým mixem ve službách, ale i plánováním a řízením komunikační kampaně. V této části je také teoreticky popsán marketingový výzkum, vytyčen cíl, metodika a výzkumné otázky.
Praktická část obsahuje charakteristiku společnosti Dopravní podnik města Brna, a.s. jako poskytovatele MHD ve městě Brně. Prostor je věnován sekundárnímu, a především primárnímu šetření, které obsahuje kvalitativní i kvantitativní výzkum. V závěru praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a vytyčena východiska pro návrh vlastní komunikační kampaně.
Projektová část obsahuje konkrétní návrh komunikační kampaně. Nejdříve jsou stanoveny cíle komunikace a na jejich základě je sestavena komunikační strategie, možný vizuál kampaně, časový harmonogram a rozpočet. Na závěr jsou navrženy způsoby měření efektivity celé kampaně.
Anotace v angličtině
This thesis presents a concept for a communication campaign for the Brno Public Transportation Company. It deals with the creation of a campaign that will target the nonusers or occasional users who travel by the public system once a week at the most.
The theoretical part of the thesis focuses on the field of public services. It pursues the marketing mix in services, as well as planning and managing a communication campaign. In this part, the marketing research is also theoretically defined, and its objective, methodology and research questions are set.
The functional part of the thesis offers the characteristics of the Brno Public Transportation Company as the provider of public transportation services in Brno. It contains primary, as well as secondary, inquiries, using both qualitative and quantitative research methods. In the conclusion of the functional part, research questions are answered and the basis for the concept of the communication campaign itself is set.
The project part contains the specific proposal of the communication campaign. First, communication goals are set, and based on them, the communication strategy is constructed, including the possible visual of the campaign, a time frame and the budget. Respectively, tools to measure the efficiency of the campaign are proposed.
Klíčová slova
Dopravní podnik města Brna, a.s., MHD, veřejná doprava, marketing služeb, služby ve veřejném sektoru, integrovaná marketingová komunikace, marketingový výzkum, 7P služeb, SOSTAC, komunikační kampaň
Klíčová slova v angličtině
Brno Public Transportation Company, public transportation, public services, marketing research, 7P of services, integrated marketing communications, SOSTAC, communication campaign
Rozsah průvodní práce
96 s. ( 117 243 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce zpracovává návrh komunikační kampaně pro Dopravní podnik města Brna, a.s. Konkrétně se zabývá vytvořením kampaně, která bude cílit na neuživatele či občasné cestující, kteří MHD využívají maximálně však 1 x týdně.
Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku služeb ve veřejném sektoru. Zabývá se marketingovým mixem ve službách, ale i plánováním a řízením komunikační kampaně. V této části je také teoreticky popsán marketingový výzkum, vytyčen cíl, metodika a výzkumné otázky.
Praktická část obsahuje charakteristiku společnosti Dopravní podnik města Brna, a.s. jako poskytovatele MHD ve městě Brně. Prostor je věnován sekundárnímu, a především primárnímu šetření, které obsahuje kvalitativní i kvantitativní výzkum. V závěru praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a vytyčena východiska pro návrh vlastní komunikační kampaně.
Projektová část obsahuje konkrétní návrh komunikační kampaně. Nejdříve jsou stanoveny cíle komunikace a na jejich základě je sestavena komunikační strategie, možný vizuál kampaně, časový harmonogram a rozpočet. Na závěr jsou navrženy způsoby měření efektivity celé kampaně.
Anotace v angličtině
This thesis presents a concept for a communication campaign for the Brno Public Transportation Company. It deals with the creation of a campaign that will target the nonusers or occasional users who travel by the public system once a week at the most.
The theoretical part of the thesis focuses on the field of public services. It pursues the marketing mix in services, as well as planning and managing a communication campaign. In this part, the marketing research is also theoretically defined, and its objective, methodology and research questions are set.
The functional part of the thesis offers the characteristics of the Brno Public Transportation Company as the provider of public transportation services in Brno. It contains primary, as well as secondary, inquiries, using both qualitative and quantitative research methods. In the conclusion of the functional part, research questions are answered and the basis for the concept of the communication campaign itself is set.
The project part contains the specific proposal of the communication campaign. First, communication goals are set, and based on them, the communication strategy is constructed, including the possible visual of the campaign, a time frame and the budget. Respectively, tools to measure the efficiency of the campaign are proposed.
Klíčová slova
Dopravní podnik města Brna, a.s., MHD, veřejná doprava, marketing služeb, služby ve veřejném sektoru, integrovaná marketingová komunikace, marketingový výzkum, 7P služeb, SOSTAC, komunikační kampaň
Klíčová slova v angličtině
Brno Public Transportation Company, public transportation, public services, marketing research, 7P of services, integrated marketing communications, SOSTAC, communication campaign
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte šetření založené na sekundárních datech.
4. Realizujte primární šetření vztahující se k cíli práce.
5. Zhodnoťte naplnění cíle práce a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte šetření založené na sekundárních datech.
4. Realizujte primární šetření vztahující se k cíli práce.
5. Zhodnoťte naplnění cíle práce a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E. a BAACK, Donald E. 2016. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. místo neznámé : Global Edition, 2016. ISBN 978-1292093642.
KARLÍČEK, Miroslav a KRÁL, Petr. 2011. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-3541-2.
SLAVÍK, Jakub. 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
ZOOK, Ze a SMITH, Russell , Paul . 2016. Marketing Communications. Kogan Page, 2016.ISBN 978-0749473402.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E. a BAACK, Donald E. 2016. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. místo neznámé : Global Edition, 2016. ISBN 978-1292093642.
KARLÍČEK, Miroslav a KRÁL, Petr. 2011. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-3541-2.
SLAVÍK, Jakub. 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
ZOOK, Ze a SMITH, Russell , Paul . 2016. Marketing Communications. Kogan Page, 2016.ISBN 978-0749473402.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Jak byli vybíráni zástupci jednotlivých uvedených skupin pro uskutečnění rozhovorů?
"Jaké bonusové programy nebo výhody je možné nabídnout stávajícím zákazníkům?
"Jak můžete ovlivnit realizaci svého projektu?
Studentka připraveně odpověděla na všechny položené otázky.