Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vlivu kultury prodeje potravin na nákupní chování nejstarších českých seniorů. Teoretická část práce se zabývá marketingovým výzkumem, spotřebním chováním, segmentací trhu a procesem stárnutí populace. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum nákupního chování a kultury prodeje potravin nejstarším seniorům. V projektové části práce je zpracován manuál kultury prodeje potravin nejstarším českým seniorům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the impact of the food sale culture on the purchasing behavior of the oldest Czech seniors. The theoretical part deals with marketing research, consumer behavior, market segmentation and the aging process. The practical part is focused on the qualitative research of the purchasing behavior and the culture of selling food to the oldest seniors. In the project part of the thesis a manual of culture is elaborated food sales to the oldest Czech seniors.
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vlivu kultury prodeje potravin na nákupní chování nejstarších českých seniorů. Teoretická část práce se zabývá marketingovým výzkumem, spotřebním chováním, segmentací trhu a procesem stárnutí populace. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum nákupního chování a kultury prodeje potravin nejstarším seniorům. V projektové části práce je zpracován manuál kultury prodeje potravin nejstarším českým seniorům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the impact of the food sale culture on the purchasing behavior of the oldest Czech seniors. The theoretical part deals with marketing research, consumer behavior, market segmentation and the aging process. The practical part is focused on the qualitative research of the purchasing behavior and the culture of selling food to the oldest seniors. In the project part of the thesis a manual of culture is elaborated food sales to the oldest Czech seniors.
1. Proveďte rešerši literatury, zpracujte teoretická východiska se zaměřením na nákupní chování, psychologii spotřebitele a charakterizujte cílovou skupinu nejstarších seniorů.
2. Definujte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum za účelem získání informací o nákupním chování cílové skupiny a o kultuře prodeje se zaměřením na prodejny potravin.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte v projektové části manuál kultury prodeje potravin pro nejstarší seniory, který zajistí lepší, bezpečnější a komfortnější podmínky pro nákup potravin cílové skupiny.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury, zpracujte teoretická východiska se zaměřením na nákupní chování, psychologii spotřebitele a charakterizujte cílovou skupinu nejstarších seniorů.
2. Definujte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum za účelem získání informací o nákupním chování cílové skupiny a o kultuře prodeje se zaměřením na prodejny potravin.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte v projektové části manuál kultury prodeje potravin pro nejstarší seniory, který zajistí lepší, bezpečnější a komfortnější podmínky pro nákup potravin cílové skupiny.
Seznam doporučené literatury
KOUDELKA, J. Spotřební chování a segmentace trhu. Vydání 1. Praha: VŠEM, 2006. 227 s. ISBN 80-86730-01-8.
KOTLER, Philip. Marketing Management. Vydání 12. Praha: Grada Publishing, 2007. 792s. ISBN 80-247-1359-5.
REIDL, Andreas. Senior zákazník budoucnosti. Vydání 1. Brno: BizzBooks, 2012. 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
SAK, Petr, KOLESÁROVÁ Karolína. 2012. Sociologie stáří a seniorů. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2012. 232 s. ISBN 978-80-247-3850-5.
SCHIFFMANN, Leon. G., KANUK, Leslie. L. Nákupní chování. Vydání 1. Brno: Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. Chování zákazníka - Jak odkrýt tajemství ,,černé skříňky" Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
KOUDELKA, J. Spotřební chování a segmentace trhu. Vydání 1. Praha: VŠEM, 2006. 227 s. ISBN 80-86730-01-8.
KOTLER, Philip. Marketing Management. Vydání 12. Praha: Grada Publishing, 2007. 792s. ISBN 80-247-1359-5.
REIDL, Andreas. Senior zákazník budoucnosti. Vydání 1. Brno: BizzBooks, 2012. 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
SAK, Petr, KOLESÁROVÁ Karolína. 2012. Sociologie stáří a seniorů. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2012. 232 s. ISBN 978-80-247-3850-5.
SCHIFFMANN, Leon. G., KANUK, Leslie. L. Nákupní chování. Vydání 1. Brno: Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. Chování zákazníka - Jak odkrýt tajemství ,,černé skříňky" Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ph.D. Kotyzová):
1. Co bylo důležité při navazování vztahu před asistovaným nákupem?
Studentka uvedla limity a důležité faktory navazování vztahů se seniroy a zodpověděla tak položenou otázku.
2. Jaká byla kritická místa u jednotlivých metod při realizaci?
Studentka uvedla kritické body výzkumu.
3. Uveďte, co by mělo být realizováno, aby byly naplněny všechny tři komunikační cíle.
Studentka odpověděla na položenou otázku.