Diplomová práce se věnuje návrhu komunikační kampaně s cílem zvýšení prodeje nového produktu.
Teoretická část práce definuje marketing obecně. Zabývá objasněním marketingu ve farma-cii a jeho specifik. Popisuje marketingový a komunikační mix ve farmacii, marketingovému výzkumu a jednotlivým metodám, které budou následně využity v práci.
Praktická část této práce popisuje farmaceutickou společnost včetně jejího nového produktu a použitého marketingového mixu. Další část praktické části se věnuje analýze konkurence a pozice produktu na trhu pomocí výzkumu.
Projektová část obsahuje návrh komunikačního kampaně včetně časového harmonogramu, rozpočtu a vymezení způsobu měření efektivity kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the design of a communication campaign aimed at increasing the sales of the new product.
The theoretical part defines marketing in general. It deals with the clarification of market-ing in pharmacy and its specifics. It describes the marketing and communication mix in pharmacies, marketing research and individual methods, which will then be used at work.
The practical part of this work describes the pharmaceutical company including its new product and the used marketing mix. Another part of the practical part deals with the anal-ysis of competition and market position of the product through research.
The project part contains a proposed communication campaign, including a schedule, bud-get and a definition of how to measure the effectiveness of the campaign.
Diplomová práce se věnuje návrhu komunikační kampaně s cílem zvýšení prodeje nového produktu.
Teoretická část práce definuje marketing obecně. Zabývá objasněním marketingu ve farma-cii a jeho specifik. Popisuje marketingový a komunikační mix ve farmacii, marketingovému výzkumu a jednotlivým metodám, které budou následně využity v práci.
Praktická část této práce popisuje farmaceutickou společnost včetně jejího nového produktu a použitého marketingového mixu. Další část praktické části se věnuje analýze konkurence a pozice produktu na trhu pomocí výzkumu.
Projektová část obsahuje návrh komunikačního kampaně včetně časového harmonogramu, rozpočtu a vymezení způsobu měření efektivity kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the design of a communication campaign aimed at increasing the sales of the new product.
The theoretical part defines marketing in general. It deals with the clarification of market-ing in pharmacy and its specifics. It describes the marketing and communication mix in pharmacies, marketing research and individual methods, which will then be used at work.
The practical part of this work describes the pharmaceutical company including its new product and the used marketing mix. Another part of the practical part deals with the anal-ysis of competition and market position of the product through research.
The project part contains a proposed communication campaign, including a schedule, bud-get and a definition of how to measure the effectiveness of the campaign.
1. Zpracujte literární rešerži a teoretická východiska z oblasti marketingové komunikace.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a metody marketingového výzkumu.
3. Proveďte marketingový výzkum v rámci cílové skupiny.
4. Navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení současného stavu marketingové komunikace společnosti XY.
5. Projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerži a teoretická východiska z oblasti marketingové komunikace.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a metody marketingového výzkumu.
3. Proveďte marketingový výzkum v rámci cílové skupiny.
4. Navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení současného stavu marketingové komunikace společnosti XY.
5. Projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ, 2013. Marketing ve zdravotnictví. 2. přeprac. vyd. V Praze: České vysoké učení technické. 112 s. ISBN 978-800-1054-130.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1.vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, ISBN 978-808-7500-491.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
METYŠ, Karel a Peter BALOG, 2006. Marketing ve farmacii. 1. vyd. Praha: Grada. 208 s. ISBN 80-247-0830-2.
SMITH, Mickey C, Mick KOLASSA, Greg PERKINS, 2002c. Pharmaceutical marketing: principles, environment, and practice. New York: Pharmaceutical Products Press, xvi, ISBN 07-890-1583-8.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ, 2013. Marketing ve zdravotnictví. 2. přeprac. vyd. V Praze: České vysoké učení technické. 112 s. ISBN 978-800-1054-130.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1.vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, ISBN 978-808-7500-491.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
METYŠ, Karel a Peter BALOG, 2006. Marketing ve farmacii. 1. vyd. Praha: Grada. 208 s. ISBN 80-247-0830-2.
SMITH, Mickey C, Mick KOLASSA, Greg PERKINS, 2002c. Pharmaceutical marketing: principles, environment, and practice. New York: Pharmaceutical Products Press, xvi, ISBN 07-890-1583-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce dr. Harantová ve svém posudku položila tuto otázku:
1. Na základě jakých parametrů byl stanoven cíl prodeje 25 % tržního podílu pro rok 2018? Jak jste se dopočítal k částce 18 000 Kč (Nejvyšší možná výhra) na straně 81?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kovářová Skřičková):
1. Existuje ještě jiná nežli legislativní regulace reklamy na léky (léčivé přípravky a zdravotnické prostředky)?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Nebylo by vhodnější formulovat výzkumné otázky tak, aby vedly k vytvoření komunikačního popř. marketingového mixu pro nový produkt? Jaké informace o zákaznících byste poté potřeboval zjistit/využil, abyste vytvořil komunikační mix pro nový produkt?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Co by měl po proškolení personál lékáren v ideálním případě sdělovat v souvislosti s produktem zákazníkům resp. jaká je jeho přidaná hodnota/ výhoda oproti konkurenci?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.