Tato diplomová práce se zabývá vnímáním značky titulárního sponzora sportovními fa-noušky soupeře, zda jméno tohoto sponzora registrují, zda jsou schopni vybudovat si ke značce negativní vztah, který se promítne do jejich nákupního chování vůči značce. Teore-tická část vysvětluje funkce sponzoringu, definuje pojmy značka, logo, sponzoring, titulární sponzor, popisuje marketing ve sportu, sportovní fanouškovství a sportovní sponzoring. V praktické části je analyzován vývoj návštěvnosti královéhradeckého hokeje před vstupem a po vstupu společnosti Mountfield, je zde popsán postup marketingového výzkumu zaměřeného na vnímání titulárního sponzora HK Mountfield Hradec Králové hokejovými fanoušky z Pardubic. Dle zjištěných skutečností pak projektová část nabídne doporučení pro zlepšení vnímání značky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the perception of titular sponsor brand by sports fans of the opponent team. Whether the name of this sponsor is registered, whether they are able to build a negative relationship to the brand which will be reflected in their brand behavior. The theoretical part explains the functions of sponsorship, defines the concepts of brand, logo, sponsorship, titular sponsor, describes marketing in sport, fandom and sponsorship. The practical part analyzes the attendance development of visitors to the Hradec Králové hockey before and after the entry of Mountfield (titular sponsor), as well as the description a procedure of a marketing research focused on the perception of titular sponsor HK Mountfield Hradec Králové by hockey fans from Pardubice. According to the findings, the project part will offer recommendations for improving brand perception.
Klíčová slova
Sponzoring, titulární sponzor, vnímání značky, sportovní marketing, sportovní fanoušek, marketingový výzkum
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním značky titulárního sponzora sportovními fa-noušky soupeře, zda jméno tohoto sponzora registrují, zda jsou schopni vybudovat si ke značce negativní vztah, který se promítne do jejich nákupního chování vůči značce. Teore-tická část vysvětluje funkce sponzoringu, definuje pojmy značka, logo, sponzoring, titulární sponzor, popisuje marketing ve sportu, sportovní fanouškovství a sportovní sponzoring. V praktické části je analyzován vývoj návštěvnosti královéhradeckého hokeje před vstupem a po vstupu společnosti Mountfield, je zde popsán postup marketingového výzkumu zaměřeného na vnímání titulárního sponzora HK Mountfield Hradec Králové hokejovými fanoušky z Pardubic. Dle zjištěných skutečností pak projektová část nabídne doporučení pro zlepšení vnímání značky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the perception of titular sponsor brand by sports fans of the opponent team. Whether the name of this sponsor is registered, whether they are able to build a negative relationship to the brand which will be reflected in their brand behavior. The theoretical part explains the functions of sponsorship, defines the concepts of brand, logo, sponsorship, titular sponsor, describes marketing in sport, fandom and sponsorship. The practical part analyzes the attendance development of visitors to the Hradec Králové hockey before and after the entry of Mountfield (titular sponsor), as well as the description a procedure of a marketing research focused on the perception of titular sponsor HK Mountfield Hradec Králové by hockey fans from Pardubice. According to the findings, the project part will offer recommendations for improving brand perception.
Klíčová slova
Sponzoring, titulární sponzor, vnímání značky, sportovní marketing, sportovní fanoušek, marketingový výzkum
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl práce, metodický postup a výzkumnou otázku.
2. Navrhněte a zpracujte marketingový průzkum vztahující se k tématu práce u zvolené cílové skupiny, analyzujte vliv sponzoringu na image zvolené značky.
3. Vyhodnoťte závěry průzkumu, definujte výstupy analýzy a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl práce, metodický postup a výzkumnou otázku.
2. Navrhněte a zpracujte marketingový průzkum vztahující se k tématu práce u zvolené cílové skupiny, analyzujte vliv sponzoringu na image zvolené značky.
3. Vyhodnoťte závěry průzkumu, definujte výstupy analýzy a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G. a Simon CHADWICK. The marketing of sport. New York: Prentice Hall/Financial Times, 2007. ISBN 9780273688266.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2000. ISBN 0-88011-877-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G. a Simon CHADWICK. The marketing of sport. New York: Prentice Hall/Financial Times, 2007. ISBN 9780273688266.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2000. ISBN 0-88011-877-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1/ Predostrite konkrétny plán komunikačnej stratégie s uvedením rozpočtu a harmonogramu.
Studenta připraveně odpověděl na položené dotazy. Komise se shodla na hodnocení C - dobře.