Diplomová práce se věnuje problematice optimalizace a zvyšování výkonnosti webové pre-zentace, jako jednomu ze základních a nezbytných nástrojů online marketingu. K optimalizované a výkonné prezentaci vede nepřeberné množství, více či méně efektivních cest. Tato práce nemůže postihnout celou šíři problému, ale klade si za cíl najít a ověřit ná-stroje a postupy, které zajistí maximálně efektivní a relativně snadnou cestu k cíli. K tomuto cíli je využito poznatků z rešeršní činnosti, především pak ale z kvalitativního šetření vede-ného formou polostrukturovaný rozhovorů s odborníky na danou problematiku. Ověření zjištěných informací bude provedeno testováním jednotlivých nástrojů a postupů na kon-krétních webových stránkách.
Anotace v angličtině
This thesis presents tools and techniques that are used to optimize and enhance the perfor-mance of a web presentation. The reason of this research is the constantly growing pressure on web sites to increase their performance and position in Sear Engine Result page. The aim of this work is to investigate and validate techniques and procedures that can generate sat-isfactory results in optimizing each web presentation with minimal financial assets and practical experience.
A qualitative survey was made in order to find the optimal way in achieving this goal. This survey was filled-out by web optimization specialists and based on their detailed procedure and recommendations a thorough consecution which tools are useful and powerful for this work was created. The output of this task is a table of optimization tools and a set of rec-ommendations with techniques and procedures for each individual participant.
In the project part of the thesis the selected tools and techniques are deployed and verified on real web pages. Part of the work is unfortunately not an evaluation of techniques, be-cause relevant results can be obtained with a delay of several weeks to months.
Still, I assume that work will benefit those who are interested in web optimization and SEO (Search Engine Optimization) in general. However, in regards with this field's dynam-ics, the topicality of this document will be for a limited time only much like famous but elder publications from this area of interest
Klíčová slova
Online marketing, optimalizace webu, webová analytika, SEO, On-Page, Off-Page, optima-lizace pro vyhledávače, Google Analytics, Google Search Console, linkbuilding, analýza klíčových slov
Klíčová slova v angličtině
Online Marketing, Website Optimization, Website Analyzing, SEO, On-Page, Off-Page, Search Engine Optimization, Google Analytics, Google Search Console, Linkbuilding, Keyword Audit
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje problematice optimalizace a zvyšování výkonnosti webové pre-zentace, jako jednomu ze základních a nezbytných nástrojů online marketingu. K optimalizované a výkonné prezentaci vede nepřeberné množství, více či méně efektivních cest. Tato práce nemůže postihnout celou šíři problému, ale klade si za cíl najít a ověřit ná-stroje a postupy, které zajistí maximálně efektivní a relativně snadnou cestu k cíli. K tomuto cíli je využito poznatků z rešeršní činnosti, především pak ale z kvalitativního šetření vede-ného formou polostrukturovaný rozhovorů s odborníky na danou problematiku. Ověření zjištěných informací bude provedeno testováním jednotlivých nástrojů a postupů na kon-krétních webových stránkách.
Anotace v angličtině
This thesis presents tools and techniques that are used to optimize and enhance the perfor-mance of a web presentation. The reason of this research is the constantly growing pressure on web sites to increase their performance and position in Sear Engine Result page. The aim of this work is to investigate and validate techniques and procedures that can generate sat-isfactory results in optimizing each web presentation with minimal financial assets and practical experience.
A qualitative survey was made in order to find the optimal way in achieving this goal. This survey was filled-out by web optimization specialists and based on their detailed procedure and recommendations a thorough consecution which tools are useful and powerful for this work was created. The output of this task is a table of optimization tools and a set of rec-ommendations with techniques and procedures for each individual participant.
In the project part of the thesis the selected tools and techniques are deployed and verified on real web pages. Part of the work is unfortunately not an evaluation of techniques, be-cause relevant results can be obtained with a delay of several weeks to months.
Still, I assume that work will benefit those who are interested in web optimization and SEO (Search Engine Optimization) in general. However, in regards with this field's dynam-ics, the topicality of this document will be for a limited time only much like famous but elder publications from this area of interest
Klíčová slova
Online marketing, optimalizace webu, webová analytika, SEO, On-Page, Off-Page, optima-lizace pro vyhledávače, Google Analytics, Google Search Console, linkbuilding, analýza klíčových slov
Klíčová slova v angličtině
Online Marketing, Website Optimization, Website Analyzing, SEO, On-Page, Off-Page, Search Engine Optimization, Google Analytics, Google Search Console, Linkbuilding, Keyword Audit
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů práce a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Připravte a realizujte kvalitativní šetření s cílem zjistit vhodné postupy a nástroje pro zvýšení výkonnosti webu.
4. Funkčnost, výkonnost a snadnost použití webových nástrojů a postupů otestujte na konkrétní webové prezentaci.
5. Výsledky z kvalitativního výzkumu a testování nástrojů použijte jako vstupní data pro projektovou část.
6. V projektové části navrhněte soubor opatření pro zvýšení výkonnosti testovaného webu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů práce a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Připravte a realizujte kvalitativní šetření s cílem zjistit vhodné postupy a nástroje pro zvýšení výkonnosti webu.
4. Funkčnost, výkonnost a snadnost použití webových nástrojů a postupů otestujte na konkrétní webové prezentaci.
5. Výsledky z kvalitativního výzkumu a testování nástrojů použijte jako vstupní data pro projektovou část.
6. V projektové části navrhněte soubor opatření pro zvýšení výkonnosti testovaného webu.
Seznam doporučené literatury
DOVER, Danny a Erik DAFFORN. SEO: optimalizace pro vyhledávače profesionálně. Brno: Zoner Press, 2012. Encyklopedie webdesignera. ISBN 978-80-7413-172-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.
KUBÍČEK, Michal a Jan LINHART. 333 tipů a triků pro SEO: [sbírka nejlepších technik optimalizace webů pro vyhledávače]. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2468-0.
Seznam doporučené literatury
DOVER, Danny a Erik DAFFORN. SEO: optimalizace pro vyhledávače profesionálně. Brno: Zoner Press, 2012. Encyklopedie webdesignera. ISBN 978-80-7413-172-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.
KUBÍČEK, Michal a Jan LINHART. 333 tipů a triků pro SEO: [sbírka nejlepších technik optimalizace webů pro vyhledávače]. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2468-0.
Přílohy volně vložené
1xDVD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce byla položena jedna otázka (Ph.D. Šula):
1. Bude projektová část práce aplikována do praxe?
Student uvedl, že projekt bude aplikován do praxe a tím byla zodpovězena položená otázka.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ph.D. Káčerková):
1. Uvádíte, že nové webové stránky společnosti byly spuštěny v roce 2016. Mezitím neustále dochází k vývoj v oblasti samotné optimalizace webové prezentace, ale i celkovému přístupu uživatelů k webovým stránkám obecně. Jak reaguje daná společnost na trendy v oboru? Případně, jak často je nutné revidovat používané techniky a postupy?
Student odpověděl na položenou otázku.
2. Webové prezentace se v dnešní době masivně přesouvají do mobilních telefonů a specifických aplikací. V práci je uvedeno, že přístup na firemní web je z mobilních zařízení minimální, očekáváte do budoucna změnu?
Student uvedl, že změnu neočekává a odpověděl tak na otázku.
3. V teoretické části citujete Billa Gatese, myslíte si, že jeho myšlenka "Obsah je král" je na firemní webu dostatečně zohledněna?
Student uvedl, proč tento aspekt zohledněn nebyl a odpověděl tak na otázku.