Práce se zabývá zmapováním šestileté historie abonentních koncertů ve Frenštátě pod Radhoštěm, jakožto komplexního kulturního produktu. Práce zároveň hledá možnosti, jak čelit nepříznivému trendu stárnutí publika těchto koncertů a reálné hrozbě úbytku abonentů v následujících letech. Jednou z možných cest je oslovení publika jiné kulturní akce pořádané stejným organizátorem, tedy Městským kulturním střediskem ve Frenštátě pod Radhoštěm. Praktická část popisuje výzkum provedený formou experimentu ve formě uspořádání hravého koncertu pro děti a rodiče, který se v budoucnu stane základem pro tvorbu zcela nového abonentního cyklu pro děti a rodiče a zároveň příležitostí k oslovení rodičů a prarodičů dětí, jakožto potenciálního (mladšího) publika stávajícího abonentního cyklu pro dospělé posluchače. Do budoucna mohou výsledky výzkumu posloužit organizátorům jako podklad pro plánování nového abonentního cyklu nedělních představení pro děti a rodiče. Zároveň výzkum poskytl cenné informace o informovanosti a preferencích rodičů a prarodičů navštěvujících dětská představení v souvislosti s jejich potenciální aktivní účasti na abonentních koncertech pro dospělé.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with the six years long history of monitoringthe abonent concerts in Frenštát pod Radhoštěm as a complex cultural product.The thesis is also searching for op-tions how to face the unfavourable trend of these audinece´s aging and the real threat of abonents´ decrease in the following years. One of the possible ways is to address the audi-ence of other cultural events organized by the same subject, that means the Municipal Cul-tural Centre of Frenštát pod Radhoštěm.The practical part describes the research done by the form of experiment, i.e. organizing a playful concert for children and their parents, that will form the basis for a whole new abonent cycle for children and their parents, and thus being an opportunity to address the children´s parents and grandparents, as a potential (younger ) audience of the present adults´ abonent cycle. The research results can in the future serve the organizers in their planning of a new abonent cycle for Sunday performan-ces for children and parents. Additionally, the research provided valuable information concerning the preferences and the informative knowledge of the parents and the grandparents attending the children´s performances, in connection with their potential active participation in the abonent concerts aimed at the adult audience.
Klíčová slova
Klíčová slova: abonmá, publikum, komunikační mix, benefit, komplexní kulturní produkt, kvalitativní výzkum, městské kulturní středisko, abonentní koncert, výzkum, experiment, koncertní cyklus pro rodiny.
Klíčová slova v angličtině
Key words: subcsription, audience, communikations mix, benefit, complex cultural pro-dukt,qvalitative survey, municipal curtural facility, subcribet concert, survey, experiment, concert cycle for femilies.
Rozsah průvodní práce
94 s.(148 445 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá zmapováním šestileté historie abonentních koncertů ve Frenštátě pod Radhoštěm, jakožto komplexního kulturního produktu. Práce zároveň hledá možnosti, jak čelit nepříznivému trendu stárnutí publika těchto koncertů a reálné hrozbě úbytku abonentů v následujících letech. Jednou z možných cest je oslovení publika jiné kulturní akce pořádané stejným organizátorem, tedy Městským kulturním střediskem ve Frenštátě pod Radhoštěm. Praktická část popisuje výzkum provedený formou experimentu ve formě uspořádání hravého koncertu pro děti a rodiče, který se v budoucnu stane základem pro tvorbu zcela nového abonentního cyklu pro děti a rodiče a zároveň příležitostí k oslovení rodičů a prarodičů dětí, jakožto potenciálního (mladšího) publika stávajícího abonentního cyklu pro dospělé posluchače. Do budoucna mohou výsledky výzkumu posloužit organizátorům jako podklad pro plánování nového abonentního cyklu nedělních představení pro děti a rodiče. Zároveň výzkum poskytl cenné informace o informovanosti a preferencích rodičů a prarodičů navštěvujících dětská představení v souvislosti s jejich potenciální aktivní účasti na abonentních koncertech pro dospělé.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with the six years long history of monitoringthe abonent concerts in Frenštát pod Radhoštěm as a complex cultural product.The thesis is also searching for op-tions how to face the unfavourable trend of these audinece´s aging and the real threat of abonents´ decrease in the following years. One of the possible ways is to address the audi-ence of other cultural events organized by the same subject, that means the Municipal Cul-tural Centre of Frenštát pod Radhoštěm.The practical part describes the research done by the form of experiment, i.e. organizing a playful concert for children and their parents, that will form the basis for a whole new abonent cycle for children and their parents, and thus being an opportunity to address the children´s parents and grandparents, as a potential (younger ) audience of the present adults´ abonent cycle. The research results can in the future serve the organizers in their planning of a new abonent cycle for Sunday performan-ces for children and parents. Additionally, the research provided valuable information concerning the preferences and the informative knowledge of the parents and the grandparents attending the children´s performances, in connection with their potential active participation in the abonent concerts aimed at the adult audience.
Klíčová slova
Klíčová slova: abonmá, publikum, komunikační mix, benefit, komplexní kulturní produkt, kvalitativní výzkum, městské kulturní středisko, abonentní koncert, výzkum, experiment, koncertní cyklus pro rodiny.
Klíčová slova v angličtině
Key words: subcsription, audience, communikations mix, benefit, complex cultural pro-dukt,qvalitative survey, municipal curtural facility, subcribet concert, survey, experiment, concert cycle for femilies.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury s ohledem na specifika marketingu v kultuře, práci s publikem se zaměřením na dětského diváka.
2. Na základě teoretického vymezení problematiky formulujte výzkumné otázky, metody a cíle práce.
3. Charakterizujte cílovou skupinu, její potřeby a očekávání a využijte výstupy z již provedených výzkumů a zkušenosti z probíhajícího abonentního cyklu pro dospělé posluchače. Realizujte kvalitativní výzkum.
4. Zhodnoťte naplnění cílů práce a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků šetření navrhněte možnosti dalšího vývoje a vizi projektu abonentních koncertů pro rodiny s dětmi
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury s ohledem na specifika marketingu v kultuře, práci s publikem se zaměřením na dětského diváka.
2. Na základě teoretického vymezení problematiky formulujte výzkumné otázky, metody a cíle práce.
3. Charakterizujte cílovou skupinu, její potřeby a očekávání a využijte výstupy z již provedených výzkumů a zkušenosti z probíhajícího abonentního cyklu pro dospělé posluchače. Realizujte kvalitativní výzkum.
4. Zhodnoťte naplnění cílů práce a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků šetření navrhněte možnosti dalšího vývoje a vizi projektu abonentních koncertů pro rodiny s dětmi
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-03-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
EGER, Ludvík. Komerční komunikace. 1. vyd. V Plzni: ZČU, 2014, 130 s. ISBN 978-80-261-0352-3.
0,
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KALANDROVÁ, Pavlína, Barbora KOCIANOVÁ, Magdalena MÜLLEROVÁ a Eva ŢÁKOVÁ. RE:PUBLIKUM 2016: příležitosti a rizika práce s publikem v kultuře. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2016. ISBN 978-80-7008-376-5.
KERU?OVÁ, Marta. Slovo-obraz-zvuk: Duchovný rozmer súčasnej kultúry. 1. vyd. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2008. ISBN 978-80-8094-330-1
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Třetí, upravené vydání (ve Vyšehradu první). Praha: Vyšehrad, 2017. ISBN 978-80-7429-797-7.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010.Manaţer. ISBN 978-80-247-2339-6.
PAVELKA, Jiří; POSPÍŠIL, Ivo. Slovník epoch, směrů, skupin a mani-festů. Brno : Georgetown, 1993. 294 s. ISBN 80-901604-0-9.
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a kultura. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005, 156 s. ISBN 80-731-8252-1.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-03-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
EGER, Ludvík. Komerční komunikace. 1. vyd. V Plzni: ZČU, 2014, 130 s. ISBN 978-80-261-0352-3.
0,
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KALANDROVÁ, Pavlína, Barbora KOCIANOVÁ, Magdalena MÜLLEROVÁ a Eva ŢÁKOVÁ. RE:PUBLIKUM 2016: příležitosti a rizika práce s publikem v kultuře. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2016. ISBN 978-80-7008-376-5.
KERU?OVÁ, Marta. Slovo-obraz-zvuk: Duchovný rozmer súčasnej kultúry. 1. vyd. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2008. ISBN 978-80-8094-330-1
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Třetí, upravené vydání (ve Vyšehradu první). Praha: Vyšehrad, 2017. ISBN 978-80-7429-797-7.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010.Manaţer. ISBN 978-80-247-2339-6.
PAVELKA, Jiří; POSPÍŠIL, Ivo. Slovník epoch, směrů, skupin a mani-festů. Brno : Georgetown, 1993. 294 s. ISBN 80-901604-0-9.
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a kultura. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005, 156 s. ISBN 80-731-8252-1.
Přílohy volně vložené
Přílohy č.1,2,3 4 na CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce doc. Bačuvčík ve svém oponenstkém posudku položil tuto otázku:
1. Do jaké míry by bylo možné předpokládat, že celý koncept (včetně abonentního cyklu "pro dospělé") by byl přenositelný do jiného města? Vyžadují takové programy v každém místě specifický přístup, nebo mohou být univerzální?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Göttlichová):
1. Cílovou skupinou jsou rodiče s dětmi. S jakým věkovým rozhraním je u dětského účastníka představení primárně počítáno?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Bude daný cyklus počítat vzhledem k věku dětských účastníků i s orientací na vážnou hudbu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Nepočítáte do budoucna oslovit i jinou cílovou skupinu, jako jsou např. teenageři?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
4. Nebojíte se, že opakováním stejného schématu vyprchá "nóvum" akce a sníží se počet zájemců?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.