Tato bakalářská práce se zabývá manipulativním marketingem politických stran, přesněji stran SPD a Pirátská strana v parlamentních volbách v roce 2017. Jejím účelem je zjistit, která z těchto vyjmenovaných stran byla ve své volební kampani přesvědčivější i za využití manipulačních technik. Práce je rozdělena na dvě části. V té první, teoretické, jsou vymeze-ny pojmy spojené s politickým marketingem a manipulacemi v něm. Dále se věnuje metodo-logii a výzkumu, jež je součástí praktické části. Tyto informace jsou použity v druhé části práce, praktické, kde na základě teoretické části dochází k analýze kampaní těchto dvou politických stran, jejich strategii a při sestavování kvalitativního výzkumu, který odpoví na dané výzkumné otázky této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis "Manipulation techniques used by the Freedom and Direct Democracy Party and the Czech Pirate Party during the 2017 parliamentary election" is about manipu-latvi marketing of political parties, specifically SPD and Pirate Party during the 2017 parli-amentary election. It aims to find out, which one of hese parties was more succesfull at their political campaign to parliament and how they use manipulative techniques at these campaigns. Thesis is divided into two parts. Theoretical part is about defining how political marketing and its manipulation work. Second part, practical one, is about analysing cam-paigns of these two parties. Based on that is created research, that will answer on all the research questions of this thesis.
Klíčová slova
Politika, Volby, Politický marketing, Nástroje politického marketingu, Poli-tické kampaně, Manipulace v politickém marketingu
Klíčová slova v angličtině
Politics, Elections, Political marketing, Tools of political marketing, Political campaigns, Political manipulations
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá manipulativním marketingem politických stran, přesněji stran SPD a Pirátská strana v parlamentních volbách v roce 2017. Jejím účelem je zjistit, která z těchto vyjmenovaných stran byla ve své volební kampani přesvědčivější i za využití manipulačních technik. Práce je rozdělena na dvě části. V té první, teoretické, jsou vymeze-ny pojmy spojené s politickým marketingem a manipulacemi v něm. Dále se věnuje metodo-logii a výzkumu, jež je součástí praktické části. Tyto informace jsou použity v druhé části práce, praktické, kde na základě teoretické části dochází k analýze kampaní těchto dvou politických stran, jejich strategii a při sestavování kvalitativního výzkumu, který odpoví na dané výzkumné otázky této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis "Manipulation techniques used by the Freedom and Direct Democracy Party and the Czech Pirate Party during the 2017 parliamentary election" is about manipu-latvi marketing of political parties, specifically SPD and Pirate Party during the 2017 parli-amentary election. It aims to find out, which one of hese parties was more succesfull at their political campaign to parliament and how they use manipulative techniques at these campaigns. Thesis is divided into two parts. Theoretical part is about defining how political marketing and its manipulation work. Second part, practical one, is about analysing cam-paigns of these two parties. Based on that is created research, that will answer on all the research questions of this thesis.
Klíčová slova
Politika, Volby, Politický marketing, Nástroje politického marketingu, Poli-tické kampaně, Manipulace v politickém marketingu
Klíčová slova v angličtině
Politics, Elections, Political marketing, Tools of political marketing, Political campaigns, Political manipulations
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a jeho manipulativních technikách.
2. Zpracujte obsahovou analýzu předvolební kampaně stran SPD a Pirátské strany na jejímž základě určíte manipulativní techniky a apely použité na voliče.
3. Využijte zpracovaná data o technikách a apelech pro kvantitativní šetření, pomocí něhož zjistíte jakou měrou dané techniky působí na voliče.
4. Na základě získaných primárních dat z dotazníkového šetření vyhodnoťte, která strana a jaký apel dokáží zapůsobit na voliče s konkrétním stupněm vzdělání.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a jeho manipulativních technikách.
2. Zpracujte obsahovou analýzu předvolební kampaně stran SPD a Pirátské strany na jejímž základě určíte manipulativní techniky a apely použité na voliče.
3. Využijte zpracovaná data o technikách a apelech pro kvantitativní šetření, pomocí něhož zjistíte jakou měrou dané techniky působí na voliče.
4. Na základě získaných primárních dat z dotazníkového šetření vyhodnoťte, která strana a jaký apel dokáží zapůsobit na voliče s konkrétním stupněm vzdělání.
Seznam doporučené literatury
MAAREK, Philippe J, 2011. Campaign communication and political marketing. Malden, MA: Wiley-Blackwell. ISBN 9781444332353.
LEES-MARSHMENT, Jennifer, 2011. The political marketing game. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 9780230537774.
LEBEDOVÁ, Eva, 2013. Voliči, strany a negativní kampaň: politická komunikace v České republice. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 9788074191589.
KŘEČEK, Jan, 2013. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada. Politologie (Grada). ISBN 9788024735368.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C.H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074004483.
Seznam doporučené literatury
MAAREK, Philippe J, 2011. Campaign communication and political marketing. Malden, MA: Wiley-Blackwell. ISBN 9781444332353.
LEES-MARSHMENT, Jennifer, 2011. The political marketing game. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 9780230537774.
LEBEDOVÁ, Eva, 2013. Voliči, strany a negativní kampaň: politická komunikace v České republice. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 9788074191589.
KŘEČEK, Jan, 2013. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada. Politologie (Grada). ISBN 9788024735368.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C.H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074004483.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Dušan Štrauss):
1. Jaké motivy volebního chování znáte?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Co je to "úníková propaganda"?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Které kriteria segmentace politického trhu možno efektivně užít v politickém marketingu?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Michal Stránský ve svém posudku položil tyto otázky:
1. Činí diplomant v práci nějaký rozdíl mezi pojmy "manipulace", "propaganda" a "ovlivňování voliče"?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Dokázal by diplomant obhájit, proč svoji výzkumnou metodu považuje za kvalitativní?
Student plně odpověděl na položenou otázku.