Tato bakalářská práce se věnuje tématice budování značky v kontextu trhu malých audiovizuálních produkcí. Cílem práce je připravit východiska pro navržení nové osobní značky audiovizuální produkce, která je předmětem podnikání autora této práce. Autor se v teoretické části zaměřuje na definici pojmu značka, její historii a hodnotu. V praktické části pak provádí rozsáhlý kvalitativní výzkum zaměřený na mapování rozhodovacího procesu svých klientů. Dále provádí komparativní analýzu konkurence a vypracuje SWOT analýzu své značky. V doporučení navrhuje konkrétní kroky, které je nutné následovat, aby nově vzniklá značka byla konkurenceschopná a mohla obsadit svébytné místo na trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of brand building in the context of the market for small audiovisual productions. The aim of the thesis is to prepare the basis for designing a new personal brand of audiovisual production which is the subject of the author´s enterprise. In the theoretical part, the author focuses on the definition of the brand, its history and its value. In the practical part he performs extensive qualitative research focused on mapping the decision-making process of his clients. It also performs a comparative analysis of the competition and develops a SWOT analysis of its brand. In the recommendation, he suggests concrete steps that need to be taken to ensure that the newly created brand is competitive and can occupy a distinctive market place.
Klíčová slova
Značka, Budování značky, Osobní unačka, Video, Marketing, Freelancer, Value Proposition Canvas, Potřeby, Obavy, Touhy, Marketingová komunikace, Strategie,
Klíčová slova v angličtině
Brand, Brand Building, Personal Eye, Video, Marketing, Freelancer, Value Proposition Canvas, Needs, Concerns, Desires, Marketing Communication, Strategy,
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje tématice budování značky v kontextu trhu malých audiovizuálních produkcí. Cílem práce je připravit východiska pro navržení nové osobní značky audiovizuální produkce, která je předmětem podnikání autora této práce. Autor se v teoretické části zaměřuje na definici pojmu značka, její historii a hodnotu. V praktické části pak provádí rozsáhlý kvalitativní výzkum zaměřený na mapování rozhodovacího procesu svých klientů. Dále provádí komparativní analýzu konkurence a vypracuje SWOT analýzu své značky. V doporučení navrhuje konkrétní kroky, které je nutné následovat, aby nově vzniklá značka byla konkurenceschopná a mohla obsadit svébytné místo na trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of brand building in the context of the market for small audiovisual productions. The aim of the thesis is to prepare the basis for designing a new personal brand of audiovisual production which is the subject of the author´s enterprise. In the theoretical part, the author focuses on the definition of the brand, its history and its value. In the practical part he performs extensive qualitative research focused on mapping the decision-making process of his clients. It also performs a comparative analysis of the competition and develops a SWOT analysis of its brand. In the recommendation, he suggests concrete steps that need to be taken to ensure that the newly created brand is competitive and can occupy a distinctive market place.
Klíčová slova
Značka, Budování značky, Osobní unačka, Video, Marketing, Freelancer, Value Proposition Canvas, Potřeby, Obavy, Touhy, Marketingová komunikace, Strategie,
Klíčová slova v angličtině
Brand, Brand Building, Personal Eye, Video, Marketing, Freelancer, Value Proposition Canvas, Needs, Concerns, Desires, Marketing Communication, Strategy,
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a stanovte teoretická východiska pro budování značky.
2. Věnujte pozornost různým strategickým přístupům k budování značky a zaměřte se také na teorii týkající se osobních značek.
3. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
4. Představte analyzovaný subjekt.
5. Vypracujte SWOT analýzu, proveďte komparativní analýzu konkurence a hloubkové rozhovory se zákazníky.
6. Na základě zjištěných dat uveďte doporučení pro tvorbu značky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a stanovte teoretická východiska pro budování značky.
2. Věnujte pozornost různým strategickým přístupům k budování značky a zaměřte se také na teorii týkající se osobních značek.
3. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
4. Představte analyzovaný subjekt.
5. Vypracujte SWOT analýzu, proveďte komparativní analýzu konkurence a hloubkové rozhovory se zákazníky.
6. Na základě zjištěných dat uveďte doporučení pro tvorbu značky.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd., 1. vyd. [Grada Publishing]. Praha: Grada, c2001. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů]. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0027-8.
NEUMEIER, Marty. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design : a whiteboard overview. Rev. ed. Berkekley: New Riders, c2006. ISBN 0-321-34810-9.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd., 1. vyd. [Grada Publishing]. Praha: Grada, c2001. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů]. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0027-8.
NEUMEIER, Marty. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design : a whiteboard overview. Rev. ed. Berkekley: New Riders, c2006. ISBN 0-321-34810-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Kde je podle vás budoucnost videocontentu? Co budou firmy či zadavatelé čím dál tím více chtít?
2. Kde vidíte největší slabinu u vašich konkurentů, a jak jí můžete využít?
3. Na jakou cílovou skupinu se chcete v budoucnu zaměřit a proč?
Student připraveně odpověděl na položené otázky.