Bakalářská práce "Marketingová komunikace Valašského muzea v přírodě" má za cíl analyzovat současnou marketingovou komunikaci této instituce, zjistit, zda tato komunikace oslovuje potenciální návštěvníky muzea, je úspěšná a případně zjistit, jaké jsou její nedostatky.
Práce se skládá ze dvou částí. První část se zaměřuje na obecné a teoretické vysvětlení pojmů a informací, které jsou poté konkrétně popsány v druhé praktické části práce.
Z teoretického hlediska jsou rozebírány pojmy z marketingu a marketingové komunikace obecně, ale také v oblasti kulturních institucí. Dále práce pojednává o metodách výzkumu, které jsou použity k dosažení cíle. V praktické části je analyzována marketingová komunikace muzea a následně je pomocí výzkumů zjišťován názor specifické cílové skupiny na tuto komunikaci a povědomí o ní. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky výzkumů a je poskytnuto doporučení pro zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Marketing Communication of the Wallachian Open Air Museum" aims to analyze the current marketing communication of this institution, to find out whether this communication reaches potential museum visitors and is successful, eventually to find out what its defects are.
The work consists of two parts. The first part focuses on the general and theoretical explanation of concepts and information, which are then specifically described in the second practical part of the thesis.
From the theoretical point of view, the concepts of marketing and marketing communication in general, but also in the field of cultural institutions, are analyzed. In the next part of the thesis there is metodology of research which are used to achieve the aim. In the practical part, the marketing communication of the museum is analyzed, and then, through research, an opinion on this communication and the awareness about it is surveyed. In conclusion the results of the research are evaluated and recommendations are given.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, dotazníkové šetření, polostrukturovaný rozhovor, muzeum, Valašské muzeum v přírodě
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing comunications, survey, semi-structured interview, museum, Valachian Open Air Museum
Rozsah průvodní práce
65 s. (108 128 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Marketingová komunikace Valašského muzea v přírodě" má za cíl analyzovat současnou marketingovou komunikaci této instituce, zjistit, zda tato komunikace oslovuje potenciální návštěvníky muzea, je úspěšná a případně zjistit, jaké jsou její nedostatky.
Práce se skládá ze dvou částí. První část se zaměřuje na obecné a teoretické vysvětlení pojmů a informací, které jsou poté konkrétně popsány v druhé praktické části práce.
Z teoretického hlediska jsou rozebírány pojmy z marketingu a marketingové komunikace obecně, ale také v oblasti kulturních institucí. Dále práce pojednává o metodách výzkumu, které jsou použity k dosažení cíle. V praktické části je analyzována marketingová komunikace muzea a následně je pomocí výzkumů zjišťován názor specifické cílové skupiny na tuto komunikaci a povědomí o ní. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky výzkumů a je poskytnuto doporučení pro zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Marketing Communication of the Wallachian Open Air Museum" aims to analyze the current marketing communication of this institution, to find out whether this communication reaches potential museum visitors and is successful, eventually to find out what its defects are.
The work consists of two parts. The first part focuses on the general and theoretical explanation of concepts and information, which are then specifically described in the second practical part of the thesis.
From the theoretical point of view, the concepts of marketing and marketing communication in general, but also in the field of cultural institutions, are analyzed. In the next part of the thesis there is metodology of research which are used to achieve the aim. In the practical part, the marketing communication of the museum is analyzed, and then, through research, an opinion on this communication and the awareness about it is surveyed. In conclusion the results of the research are evaluated and recommendations are given.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, dotazníkové šetření, polostrukturovaný rozhovor, muzeum, Valašské muzeum v přírodě
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing comunications, survey, semi-structured interview, museum, Valachian Open Air Museum
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska z oblasti marketingu a marketingové komunikace se zaměřením na kulturní instituce.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte kvantitativní a kvalitativní analýzu současné marketingové komunikace Valašského muzea v přírodě.
4. Na základě teoretických poznatků a výsledků analýz vypracujte doporučení pro zlepšení marketingové komunikace muzea.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska z oblasti marketingu a marketingové komunikace se zaměřením na kulturní instituce.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte kvantitativní a kvalitativní analýzu současné marketingové komunikace Valašského muzea v přírodě.
4. Na základě teoretických poznatků a výsledků analýz vypracujte doporučení pro zlepšení marketingové komunikace muzea.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press. 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0
KARLÍČEK, Miroslav, a kol., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. Praha: Grada Publishing. 304 s. Expert. ISBN 8024711044.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH, 2016. Marketing neziskových organizácií, športu a kultúry. Bratislava: Wolters Kluwer. 194 s. Ekonómia. ISBN 978-80-8168-407-4.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press. 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0
KARLÍČEK, Miroslav, a kol., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. Praha: Grada Publishing. 304 s. Expert. ISBN 8024711044.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH, 2016. Marketing neziskových organizácií, športu a kultúry. Bratislava: Wolters Kluwer. 194 s. Ekonómia. ISBN 978-80-8168-407-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Čočková):
1. Autorka v kvantitativním šetření oslovila pouze 4 respondenty z věkové skupiny 65 + s vysvětlením, že nejsou cílovou skupinou. V rozhovorech ale oslovuje jednou z 5 respondentů byla 71letá žena. Proč?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Zjišťovala jste, proč po tolika letech fungování a neustále se zvyšujícím zájmu o muzeum vedení dosud neřešilo zavedení online rezervace vstupenek? Co v současné době brání implementaci online rezervačního systému?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.