Tématem této bakalářské práce je vánoční televizní reklama se zaměřením na budování image značky. Klíčovým úkolem je zjistit, jak tyto reklamní sdělení působí na cílovou skupinu, jak skupina tyto reklamy vnímá spolu se značkou, a to na základě kvalitativního výzkumu provedeného formou focus group. Teoretická část je věnována základní termino-logii, analýze pojmů souvisejících s tématem, a nastavení metodologie práce. Praktická část se konkrétně zabývá čtyřmi vybranými vánočními reklamami a jejich zadavateli,
analýzou výzkumu a jeho vyhodnocení. Závěr této práce je věnován vyhodnocení ohnis-kové skupiny a doporučení pro zadavatele.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is Christmas television advertising focusing on branding strategy. The key assignment is to discover how effective is the advertising message to target audience and how they perceive these ads along with the brand, based on a qualitati-ve focus group survey. The thoretical part is devoted to basic terminology, analysis of con-cepts related to the topic, and setting of work methodology. Practical part deals specifically with four selected Christmas advertisements and with the contracting authorities of cam-paigns, analysis of the research and evaluation of research. The conclusion of this work is devoted to evaluation of focus groups and recommendations for the contracting authority.
Klíčová slova
reklama, vánoční kampaně, televizní reklama, sociální marketing, sociální reklama, focus group
Klíčová slova v angličtině
advertising, Christmas campaigns, TV advertising, social marketing, social advertising, focus group
Rozsah průvodní práce
60 s. (106 297 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je vánoční televizní reklama se zaměřením na budování image značky. Klíčovým úkolem je zjistit, jak tyto reklamní sdělení působí na cílovou skupinu, jak skupina tyto reklamy vnímá spolu se značkou, a to na základě kvalitativního výzkumu provedeného formou focus group. Teoretická část je věnována základní termino-logii, analýze pojmů souvisejících s tématem, a nastavení metodologie práce. Praktická část se konkrétně zabývá čtyřmi vybranými vánočními reklamami a jejich zadavateli,
analýzou výzkumu a jeho vyhodnocení. Závěr této práce je věnován vyhodnocení ohnis-kové skupiny a doporučení pro zadavatele.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is Christmas television advertising focusing on branding strategy. The key assignment is to discover how effective is the advertising message to target audience and how they perceive these ads along with the brand, based on a qualitati-ve focus group survey. The thoretical part is devoted to basic terminology, analysis of con-cepts related to the topic, and setting of work methodology. Practical part deals specifically with four selected Christmas advertisements and with the contracting authorities of cam-paigns, analysis of the research and evaluation of research. The conclusion of this work is devoted to evaluation of focus groups and recommendations for the contracting authority.
Klíčová slova
reklama, vánoční kampaně, televizní reklama, sociální marketing, sociální reklama, focus group
Klíčová slova v angličtině
advertising, Christmas campaigns, TV advertising, social marketing, social advertising, focus group
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska o reklamě a sociálním marketingu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní šetření vztahující se na vybrané Vánoční televizní reklamy.
4. Zhodnoťte získané poznatky a podejte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska o reklamě a sociálním marketingu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní šetření vztahující se na vybrané Vánoční televizní reklamy.
4. Zhodnoťte získané poznatky a podejte doporučení.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej
komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, ISBN 978-80- 904273-3- 4.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
OGILVY, David, 2007. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80- 7261-154- 6.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2012. O podstatě reklamy. 1. vydaní. Bratislava: Paneurópska vysoká škola. ISBN 978-80- 8944-785- 5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80- 247-4005- 8.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej
komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, ISBN 978-80- 904273-3- 4.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
OGILVY, David, 2007. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80- 7261-154- 6.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2012. O podstatě reklamy. 1. vydaní. Bratislava: Paneurópska vysoká škola. ISBN 978-80- 8944-785- 5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80- 247-4005- 8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce ve svém posudku položila tuto otázku:
V kapitole 4.4 je uvedeno, že účastníci FG byli vybráni dle toho, že pobývali ve Velké Británii. Na základě jakých parametrů jste si zvolila minimální délku pobytu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kocourková):
1. Mohla by autorka v rámci obhajoby říct, jaké stěžejní závěry z provedené analýzy mají vztah k budování image zadavatele reklamy?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Dá se z provedených analýz vánočních reklam vymezit, co by měla úspěšná sociální a komerční reklamní kampaň obsahovat?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.