Tato bakalářská práce se zabývá vztahem sponzoringu a image značky se zaměřením na spor-tovní sponzoring v českém prostředí. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti firemní iden-tity, image a budování značky. Dále objasňuje význam sponzoringu spolu s jeho druhy a cíli. V praktické části je představena společnost HET a její sponzorské aktivity. V druhé části je zpracován kvalitativní výzkum na veřejnosti a aktivních sportovních fanoušcích. Na základě výsledků výzkumu jsou pak navrženy změny vedoucí k vyšší efektivitě sponzoringu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with relationship between sponsorship and brand image focusing on sports sponsorhip in the Czech market. The theoretical part shows basic concepts from the area of corporate identity, image and branding. After the meaning of sponsorship with its types and targets is described. The practical part of this thesis presents the brand HET and analyzes its sponsorship activities. In second part the qualitative research at public and active sports fans is processed. Based on the research results there are suggested possible solutions leading to higher efficiency.
Klíčová slova
firemní identita, image, sponzoring, značka, sportovní sponzoring, hodnota značky
Klíčová slova v angličtině
corporate identity, image, sponsorship, brand, sports sponsorship, brand value
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem sponzoringu a image značky se zaměřením na spor-tovní sponzoring v českém prostředí. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti firemní iden-tity, image a budování značky. Dále objasňuje význam sponzoringu spolu s jeho druhy a cíli. V praktické části je představena společnost HET a její sponzorské aktivity. V druhé části je zpracován kvalitativní výzkum na veřejnosti a aktivních sportovních fanoušcích. Na základě výsledků výzkumu jsou pak navrženy změny vedoucí k vyšší efektivitě sponzoringu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with relationship between sponsorship and brand image focusing on sports sponsorhip in the Czech market. The theoretical part shows basic concepts from the area of corporate identity, image and branding. After the meaning of sponsorship with its types and targets is described. The practical part of this thesis presents the brand HET and analyzes its sponsorship activities. In second part the qualitative research at public and active sports fans is processed. Based on the research results there are suggested possible solutions leading to higher efficiency.
Klíčová slova
firemní identita, image, sponzoring, značka, sportovní sponzoring, hodnota značky
Klíčová slova v angličtině
corporate identity, image, sponsorship, brand, sports sponsorship, brand value
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o image, značce a sponzoringu. Na základě teoretického vymezení formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu sponzoringu ve zvolené firmě.
3. Vypracujte marketingový průzkum zaměřený na vliv sponzoringu vybrané firmy na image její značky.
4. Na základě výsledků průzkumu navrhněte změny vedoucí k vyšší efektivitě sponzoringu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o image, značce a sponzoringu. Na základě teoretického vymezení formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu sponzoringu ve zvolené firmě.
3. Vypracujte marketingový průzkum zaměřený na vliv sponzoringu vybrané firmy na image její značky.
4. Na základě výsledků průzkumu navrhněte změny vedoucí k vyšší efektivitě sponzoringu.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin L. Marketing management, 12.vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick de; GEUENS, Maggie; BERGH, Joeri Van Den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1.vyd. Brno : Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-811-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní kultura. 1.vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
SMITH, Paul. Moderní Marketing. 1.vyd. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-252-1.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin L. Marketing management, 12.vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick de; GEUENS, Maggie; BERGH, Joeri Van Den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1.vyd. Brno : Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-811-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní kultura. 1.vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
SMITH, Paul. Moderní Marketing. 1.vyd. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-252-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Na straně 59 zmiňujete, "?že by značka HET měla být více aktivní ve svých komunikačních aktivitách a měla by se zaměřit i na komunikaci na sociálních sítích, která je nyní bez konceptu a není atraktivní." Prosím, krátce specifikujte, jak by měl takový koncept.
Máte k dispozici srovnání rozpočtů na sponzoring 1. Fotbalové ligy a s ním souvisejících aktivit s dřívějšími marketingovými rozpočty? Jak se liší jejich výše a jak se liší jejich dopady? Pokud nemáte reálná data, odhadněte z informací, které o zkoumané společnosti a problematice víte.
Studentka připraveně odpověděla na položené dotazy.