V době vizuálního smogu přitahuje pozornost našeho vnímáni v každodenním životě výjimečnost a zároveň jednoduchost podávané informace. Tou informací může být obyčejné logo.
Předkládaná bakalářská práce se věnuje písmu jako vizuálnímu prvku v designu loga, s užším zaměřením na logo Festivalu evropského divadla Eurokontext.sk. V práci se opíráme o výsledky kvantitativního výzkumu, který zkoumá povědomí značky festivalu. Cílem práce je zjistit míru informovanosti a postoj divácké veřejnosti k festivalu a následně navrhnout doporučení.
Anotace v angličtině
In times of visual smog, our everyday attention is drawn by the exceptionality and, at the same time, simplicity of information presented. A logo might be the type of information concerned.
The undergraduate thesis explores lettering as visual element in logo design, with particular focus on the logo of the International Theatre Festival Eurokontext.sk. The study draws from quantitative research into the recognisability of the logo. The aim was to identify the degree of information and public attitude to the Festival and present recommendations.
V době vizuálního smogu přitahuje pozornost našeho vnímáni v každodenním životě výjimečnost a zároveň jednoduchost podávané informace. Tou informací může být obyčejné logo.
Předkládaná bakalářská práce se věnuje písmu jako vizuálnímu prvku v designu loga, s užším zaměřením na logo Festivalu evropského divadla Eurokontext.sk. V práci se opíráme o výsledky kvantitativního výzkumu, který zkoumá povědomí značky festivalu. Cílem práce je zjistit míru informovanosti a postoj divácké veřejnosti k festivalu a následně navrhnout doporučení.
Anotace v angličtině
In times of visual smog, our everyday attention is drawn by the exceptionality and, at the same time, simplicity of information presented. A logo might be the type of information concerned.
The undergraduate thesis explores lettering as visual element in logo design, with particular focus on the logo of the International Theatre Festival Eurokontext.sk. The study draws from quantitative research into the recognisability of the logo. The aim was to identify the degree of information and public attitude to the Festival and present recommendations.
1. Zpracujte bakalářskou práci, pojednávající o písmu jako vizuálním prvku v designu loga, s užším zaměřením na logo divadelního festivalu Eurokontext.sk
2. Proveďte průzkum vnímání značky - loga festivalu Eurokontext.sk prostřednictvím kvantitativního šetření.
3. Na základě výsledků vyvoďte závěry a doporučte možný vývoj v oblasti loga festivalu, případně rebrand značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte bakalářskou práci, pojednávající o písmu jako vizuálním prvku v designu loga, s užším zaměřením na logo divadelního festivalu Eurokontext.sk
2. Proveďte průzkum vnímání značky - loga festivalu Eurokontext.sk prostřednictvím kvantitativního šetření.
3. Na základě výsledků vyvoďte závěry a doporučte možný vývoj v oblasti loga festivalu, případně rebrand značky.
Seznam doporučené literatury
BENČÍK, Marcel. 2013. Dizajn manuál, ideová kniha. Eurokontext.sk. Bratislava : dr. bencik, 2013. 1.
BERAN, Vladimír a kolektiv. Typografický manuál : Vydavateľství FONT
HEALEY, Mathew. 2008. Co je branding? Praha : Vydavateľstvo Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-197-6.
HLAVSA, Oldřich. 1976. Typographia Písmo, ilustrace, kniha. Praha : SNTL Nakladatelství technické literatury, 1976. 04-907-76.
LANZ, Bohumil, NĚMEČEK, Zdeněk. 1974. Písmo v propagaci. Praha : Merkur, 1974. 51-134-74.
MORAVČÍK, Fridrich. 1975. Metodika tvorby a radenia písma. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1975. str. 248. 61-168-75.
SALTZ, Ina. Základy typografie
TSELENTIS, Jason. Typografie/O funkci a užití písma
TIPPMAN, Jan. 2012. Unie grafického designu. Vlastnosti dobrého loga. [Online] Unie grafického designu, profesní sdružení grafických designérů a typografů České republiky, 28. 8 2012. [Citace: 28. 8 2012.] http://unie-grafickeho-designu.cz/vlastnosti-dobreho-loga-obsahly-clanek/#.WGaCzTunXOY.
Seznam doporučené literatury
BENČÍK, Marcel. 2013. Dizajn manuál, ideová kniha. Eurokontext.sk. Bratislava : dr. bencik, 2013. 1.
BERAN, Vladimír a kolektiv. Typografický manuál : Vydavateľství FONT
HEALEY, Mathew. 2008. Co je branding? Praha : Vydavateľstvo Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-197-6.
HLAVSA, Oldřich. 1976. Typographia Písmo, ilustrace, kniha. Praha : SNTL Nakladatelství technické literatury, 1976. 04-907-76.
LANZ, Bohumil, NĚMEČEK, Zdeněk. 1974. Písmo v propagaci. Praha : Merkur, 1974. 51-134-74.
MORAVČÍK, Fridrich. 1975. Metodika tvorby a radenia písma. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1975. str. 248. 61-168-75.
SALTZ, Ina. Základy typografie
TSELENTIS, Jason. Typografie/O funkci a užití písma
TIPPMAN, Jan. 2012. Unie grafického designu. Vlastnosti dobrého loga. [Online] Unie grafického designu, profesní sdružení grafických designérů a typografů České republiky, 28. 8 2012. [Citace: 28. 8 2012.] http://unie-grafickeho-designu.cz/vlastnosti-dobreho-loga-obsahly-clanek/#.WGaCzTunXOY.
Přílohy volně vložené
1 USB
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Zkuste před komisí říci upřímně Váš osobní názor na vizuální styl festivalu Eurokontext.sk
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.