Cílem bakalářské práce je zjistit, na základě teoretických poznatků a osobního průzkumu, povahu spotřebitelského chování dětí ve věku 11 až 15 let, zejména jeho aktuální stav a trendy v něm.
Zkoumány a posuzovány byly nákupní zvyky, motivace při nákupu a pro nákup a v neposlední řadě i satisfakce spojená s nakupováním v rámci spotřebitelského chování této cílové skupiny.
Hlavní pozornost je zaměřena na to, jaké faktory ovlivňují spotřebitelské chování cílové skupiny a jaké jsou její nákupní zvyklosti v rámci rodiny. Mezi další cíle bakalářské práce patří analýza spotřebitelského chování cílové skupiny z hlediska sociologicko-společenského, tak i z hlediska ekonomického, protože z tohoto hlediska se jedná o velmi specifickou cílovou skupinu.
V praktické části je zpracován marketingový výzkum, který byl vykonán za pomoci dotazníkového šetření na vzorku dětí ve věku mezi 11až 15 lety. Důležitým faktorem při vyhodnocování dotazníku i v práci samotné, bylo rozlišení skupin z hlediska rodové příslušnosti a odlišnosti v chování v závislosti na gender aspektu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out, on the basis of theoretical knowledge and personal research, the nature of the consumer behavior of children aged 11 to 15, especially its current state and trends.
The shopping habits, buying and buying motivation and, last but not least, shopping satisfaction within the consumer behavior of this target group were examined and assessed.
The main focus is on what factors affect the consumer behavior of the target group and what its purchasing habits within the family are. Another objective of the bachelor thesis is to analyze the consumer behavior of the target group in sociological and social terms, as well as in economic terms, since this is a very specific target group.
In the practical part, marketing research is carried out, which was carried out by means of a questionnaire survey on a sample of children aged between 11 and 15 years. An important factor in the evaluation of the questionnaire and in the work itself was the differentiation of groups from the point of view of gender and differences in behavior depending on the gender aspect.
Cílem bakalářské práce je zjistit, na základě teoretických poznatků a osobního průzkumu, povahu spotřebitelského chování dětí ve věku 11 až 15 let, zejména jeho aktuální stav a trendy v něm.
Zkoumány a posuzovány byly nákupní zvyky, motivace při nákupu a pro nákup a v neposlední řadě i satisfakce spojená s nakupováním v rámci spotřebitelského chování této cílové skupiny.
Hlavní pozornost je zaměřena na to, jaké faktory ovlivňují spotřebitelské chování cílové skupiny a jaké jsou její nákupní zvyklosti v rámci rodiny. Mezi další cíle bakalářské práce patří analýza spotřebitelského chování cílové skupiny z hlediska sociologicko-společenského, tak i z hlediska ekonomického, protože z tohoto hlediska se jedná o velmi specifickou cílovou skupinu.
V praktické části je zpracován marketingový výzkum, který byl vykonán za pomoci dotazníkového šetření na vzorku dětí ve věku mezi 11až 15 lety. Důležitým faktorem při vyhodnocování dotazníku i v práci samotné, bylo rozlišení skupin z hlediska rodové příslušnosti a odlišnosti v chování v závislosti na gender aspektu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out, on the basis of theoretical knowledge and personal research, the nature of the consumer behavior of children aged 11 to 15, especially its current state and trends.
The shopping habits, buying and buying motivation and, last but not least, shopping satisfaction within the consumer behavior of this target group were examined and assessed.
The main focus is on what factors affect the consumer behavior of the target group and what its purchasing habits within the family are. Another objective of the bachelor thesis is to analyze the consumer behavior of the target group in sociological and social terms, as well as in economic terms, since this is a very specific target group.
In the practical part, marketing research is carried out, which was carried out by means of a questionnaire survey on a sample of children aged between 11 and 15 years. An important factor in the evaluation of the questionnaire and in the work itself was the differentiation of groups from the point of view of gender and differences in behavior depending on the gender aspect.
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska se zaměřením na nákupní chování dětí ve věku 11 až 15 let z psychosociologického a genderového hlediska v návaznosti na jejich postoje v rozhodovacím procesu při realizaci nákupu v rámci spotřebitelského chování.
2. Formulujte hlavní cíl, výzkumnou otázku a metody práce.
3. V praktické části realizujte vlastní primární dotazníkové šetření za účelem získání údajů o spotřebitelském chování cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte relevantní závěry a formulujte doporučení pro laickou i odbornou veřejnost.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska se zaměřením na nákupní chování dětí ve věku 11 až 15 let z psychosociologického a genderového hlediska v návaznosti na jejich postoje v rozhodovacím procesu při realizaci nákupu v rámci spotřebitelského chování.
2. Formulujte hlavní cíl, výzkumnou otázku a metody práce.
3. V praktické části realizujte vlastní primární dotazníkové šetření za účelem získání údajů o spotřebitelském chování cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte relevantní závěry a formulujte doporučení pro laickou i odbornou veřejnost.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Duncan a Nick HAYES, Influencer Marketing. Routledge, 2008. ISBN 978113639590
KOUDELKA, Jan. 2010. Spotřební chování. 1. vyd. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1698-1
PŘIKRYLOVÁ Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Přeložil Vilém JUNGMANN. Computer Press: Brno, 2004. business books. ISBN 80-251-0094-4
VAVŘIČKOVÁ, Alena, 2010. Děti a reklama. Liberec: Bor, 2010, 106 s. Jazyky a texty. ISBN 978-808-6807-447
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 9788024740058
Seznam doporučené literatury
BROWN, Duncan a Nick HAYES, Influencer Marketing. Routledge, 2008. ISBN 978113639590
KOUDELKA, Jan. 2010. Spotřební chování. 1. vyd. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1698-1
PŘIKRYLOVÁ Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Přeložil Vilém JUNGMANN. Computer Press: Brno, 2004. business books. ISBN 80-251-0094-4
VAVŘIČKOVÁ, Alena, 2010. Děti a reklama. Liberec: Bor, 2010, 106 s. Jazyky a texty. ISBN 978-808-6807-447
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 9788024740058
Přílohy volně vložené
1 USB flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Podľa akých kritérií ste vyberali otázky do dotazníka?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Pri popise výskumnej metódy (mimochodom kvantitatívna metóda nie je výskumnou metódou, ale výskumným dizajnom) ste opísali, že dotazník sa má najskôr "vyladiť, otestovať..." , inými slovami - robiť prieskum, na základe ktorého bude konštituovaný dotazník. Ako ste konštruovali finálny dotazník po realizovanom prieskume?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Aký je rozdiel medzi polouzatvorenými a zatvorenými otázkami?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.