Práce se zabývá vybranými online hudebními streamovacími servisy, které lze používat v českém prostředí. Srovnávací analýza porovnává klíčové parametry u jednotlivých služeb, a její součástí je finální vyhodnocení vhodnosti každé služby pro českého zákazníka na základě těchto parametrů. V hlavní části práce jsou uvedeny výstupy z hloubkových strukturovaných rozhovorů s respondenty z vybrané cílové skupiny (15-35 let) na téma, jakým způsobem poslouchají hudbu a proč, a zároveň jsou uvedeny výstupy z dotazníkového šetření, zjišťujícím, jak moc sledovaná cílová skupina dnes již využívá tyto streamovací servisy. Závěr práce uvádí doporučení změn marketingové komunikace na základě zjištěných dat.
Anotace v angličtině
The thesis deals with selected online music streaming services which can be used in the Czech Republic. Comparative analysis compares key parameters for each service and includes a final evaluation of the suitability of each service for a Czech customer based on these parameters. In the main part of the thesis there are outcomes from in-depth structured interviews with respondents from the selected target group (15-35 years old) that show how they listen to music and why, and at the same time the outputs from the questionnaire survey outline how much the target group already uses these streaming services today. The conclusion of the thesis states recommendations for changes in marketing communication based on the data.
Klíčová slova
hudba, hudební průmysl, způsoby poslechu hudby, digitalizace hudby, online streamovací servisy, streamování hudby, hudba online
Klíčová slova v angličtině
listening to music, music industry, ways of listening to music, digitization of music, online streaming services, music streaming, online music
Rozsah průvodní práce
91 s. (116 658 znak)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vybranými online hudebními streamovacími servisy, které lze používat v českém prostředí. Srovnávací analýza porovnává klíčové parametry u jednotlivých služeb, a její součástí je finální vyhodnocení vhodnosti každé služby pro českého zákazníka na základě těchto parametrů. V hlavní části práce jsou uvedeny výstupy z hloubkových strukturovaných rozhovorů s respondenty z vybrané cílové skupiny (15-35 let) na téma, jakým způsobem poslouchají hudbu a proč, a zároveň jsou uvedeny výstupy z dotazníkového šetření, zjišťujícím, jak moc sledovaná cílová skupina dnes již využívá tyto streamovací servisy. Závěr práce uvádí doporučení změn marketingové komunikace na základě zjištěných dat.
Anotace v angličtině
The thesis deals with selected online music streaming services which can be used in the Czech Republic. Comparative analysis compares key parameters for each service and includes a final evaluation of the suitability of each service for a Czech customer based on these parameters. In the main part of the thesis there are outcomes from in-depth structured interviews with respondents from the selected target group (15-35 years old) that show how they listen to music and why, and at the same time the outputs from the questionnaire survey outline how much the target group already uses these streaming services today. The conclusion of the thesis states recommendations for changes in marketing communication based on the data.
Klíčová slova
hudba, hudební průmysl, způsoby poslechu hudby, digitalizace hudby, online streamovací servisy, streamování hudby, hudba online
Klíčová slova v angličtině
listening to music, music industry, ways of listening to music, digitization of music, online streaming services, music streaming, online music
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci na online trhu hudebních nahrávek. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte srovnávací analýzu jednotlivých služeb digitální distribuce hudebních nahrávek v českém prostředí. Zaměřte se na jejich charakteristiku a porovnejte způsob použití, konkurenční výhody a cílové skupiny.
3. Proveďte průzkum preferencí získávání hudebních nahrávek.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možnosti změn marketingové komunikace na trhu hudebních nahrávek s ohledem na určité cílové skupiny.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci na online trhu hudebních nahrávek. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte srovnávací analýzu jednotlivých služeb digitální distribuce hudebních nahrávek v českém prostředí. Zaměřte se na jejich charakteristiku a porovnejte způsob použití, konkurenční výhody a cílové skupiny.
3. Proveďte průzkum preferencí získávání hudebních nahrávek.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možnosti změn marketingové komunikace na trhu hudebních nahrávek s ohledem na určité cílové skupiny.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Hudba a my: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2015. Zlín: VeRBuM Publishing, 2016. ISBN 978-80-87500-84-2.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 9788025127957.
LATHROP, Tad. This Business of Music: Marketing & Promotion. New York: Billboard Books, 2003. ISBN 0-8230-7729-2.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1215-1.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Hudba a my: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2015. Zlín: VeRBuM Publishing, 2016. ISBN 978-80-87500-84-2.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 9788025127957.
LATHROP, Tad. This Business of Music: Marketing & Promotion. New York: Billboard Books, 2003. ISBN 0-8230-7729-2.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1215-1.
Přílohy volně vložené
1 X CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Připravte k obhajobě výstižné a stručné zodpovězení výzkumných otázek č.1 a č.2
"Přibližte metodu výběru respondentů kvantitativního výzkumu.
Stident připraveně reagoval na všechny položené dotazy.