Tato bakalářská práce pojednává o chování spotřebitelů při nákupu mikro půjčky. Teoretická část definuje pojem mikro půjčka a nalézá teoretická východiska ke spotřebitelskému chování a k nákupnímu rozhodovacímu procesu. V rámci praktická části je realizován vlastní primární výzkum, složený z dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů. Dotazníkové šetření mapuje chování spotřebitelů při nákupu mikro půjčky a strukturované rozhovory zjištěné chování vysvětlují a zasazují do kontextu. Výstupem práce je shrnutí a vyvození závěrů ze zjištěných informací a návrh edukační kampaně, která má za cíl v pozitivním smyslu ovlivnit chování spotřebitelů při výběru mikro půjčky.
Anotace v angličtině
The thesis discusses the behavior of consumers when buying microloans. The theoretical part focuses on the concept of a microloan and looks for a theoretical basis for consumer behavior and purchasing decision process. The practical part describes the own research, composed of the questionnaire survey and structured interviews and demonstrates the results. The questionnaire survey maps consumer behavior when purchasing microloans and structured interviews help to understand the identified behavior and put all the information into context. The last part of the thesis consists of the summary, conclusion of the obtained information and a proposal of the educational campaign which aims to positively influence the behavior of consumers in the selection of microloans.
Klíčová slova
spotřebitel, zákazník, nákupní chování, rozhodovací proces při nákupu, mikro půjčka, půjčka, finanční služby
Tato bakalářská práce pojednává o chování spotřebitelů při nákupu mikro půjčky. Teoretická část definuje pojem mikro půjčka a nalézá teoretická východiska ke spotřebitelskému chování a k nákupnímu rozhodovacímu procesu. V rámci praktická části je realizován vlastní primární výzkum, složený z dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů. Dotazníkové šetření mapuje chování spotřebitelů při nákupu mikro půjčky a strukturované rozhovory zjištěné chování vysvětlují a zasazují do kontextu. Výstupem práce je shrnutí a vyvození závěrů ze zjištěných informací a návrh edukační kampaně, která má za cíl v pozitivním smyslu ovlivnit chování spotřebitelů při výběru mikro půjčky.
Anotace v angličtině
The thesis discusses the behavior of consumers when buying microloans. The theoretical part focuses on the concept of a microloan and looks for a theoretical basis for consumer behavior and purchasing decision process. The practical part describes the own research, composed of the questionnaire survey and structured interviews and demonstrates the results. The questionnaire survey maps consumer behavior when purchasing microloans and structured interviews help to understand the identified behavior and put all the information into context. The last part of the thesis consists of the summary, conclusion of the obtained information and a proposal of the educational campaign which aims to positively influence the behavior of consumers in the selection of microloans.
Klíčová slova
spotřebitel, zákazník, nákupní chování, rozhodovací proces při nákupu, mikro půjčka, půjčka, finanční služby
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a teoretická východiska k problematice spotřebitelského chování se zeměřením na finanční produkty.
2. Definujte cíl a stanovte výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum za účelem získání údajů o nákupním chování spotřebitelů při výběru mikropůjčky.
4. Na základě výsledků výzkumu formulujte návrh vzdělávacího projektu za účelem zvýšení finanční gramotnosti v oblasti mikro půjček.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a teoretická východiska k problematice spotřebitelského chování se zeměřením na finanční produkty.
2. Definujte cíl a stanovte výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum za účelem získání údajů o nákupním chování spotřebitelů při výběru mikropůjčky.
4. Na základě výsledků výzkumu formulujte návrh vzdělávacího projektu za účelem zvýšení finanční gramotnosti v oblasti mikro půjček.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H. BÁRTA, V. KOUDELKA, J. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. Vyd. Praha: Oeconomica, 2005. ISBN 80 245 0778 1
EAST, R., VANHUELE, M., WRIGHT, M. Consumer Behaviour: Applications in marketing. 1st ed. London: Sage Publications, 2008. 334 s. ISBN 978 1 4129 3431 - 2
FORET, M. Jak komunikovat se zákazníkem. 1: vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80 7226 292 - 9
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 2. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80 247 0966 X
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele, jak zákazníci nakupují. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80 247 0393 9
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H. BÁRTA, V. KOUDELKA, J. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. Vyd. Praha: Oeconomica, 2005. ISBN 80 245 0778 1
EAST, R., VANHUELE, M., WRIGHT, M. Consumer Behaviour: Applications in marketing. 1st ed. London: Sage Publications, 2008. 334 s. ISBN 978 1 4129 3431 - 2
FORET, M. Jak komunikovat se zákazníkem. 1: vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80 7226 292 - 9
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 2. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80 247 0966 X
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele, jak zákazníci nakupují. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80 247 0393 9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Formulujte závěry šetření do profilu chování uživatele/neuživatele/"odpůrce mikropůjček. Jaký obsah při komunikaci mikro půjček byste zvolil k jednotlivým CS na základě vašich výsledků?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Pokuste se kriticky zhodnotit znění otázek v dotazníku a scénáři. Změnil byste na základě vyhodnocení některé formulace? V čem konkrétně vám kvalitativní šetření přispělo k poznání segmentů, k tvorbě komunikace? Zjistil jste, proč jsou (ne)uživateli/ odpůrci mikro půjček?
Student plně odpověděl na položenou otázku.