Rigorózní práce analyzuje závěrečné bakalářské i diplomové práce obhájené za období od roku 2006 2014. Rigorózní práce se zabývá metaanalýzou závěrečných prací zabývajících se tématem herní terapie. Rešerše adekvátního rozsahu závěrečných prací tj. šesti ba-kalářských prací a šesti diplomových prací. Pro práci bude využito kvalitativního způsobu zpracování, přičemž bude prováděna obsahová analýza textu a jeho interpretace, jejímž stěžejním efektivním metodickým nástrojem je komparace. Je nutné dodržet zásadu objek-tivity. Závěrečné práce nebudou hodnoceny, nýbrž objektivně srovnávány. Práce uvede případné delty tvrzení, jež nebyly zkoumány. Komparace se zaměří na nástroje zjištění, způsoby uchopení tématu, autorské styly apod. Výsledný model rešerše představí kompa-raci odborných vysokoškolských prací společného tématu herní terapie, sumář poznatků daného tématu.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes the final thesis, bachelor´s and master´s ones defended at the year 2006 2014. This thesis deals with cluster analysis theses dealing with the term play therapy. Theses researches of adequate extent i.e six bachelor´s theses and six master´s theses. A qualitative method will be used for the thesis work, which will be conducted kontent analysis of the text and its interpretation, whose main tool is an effective methodological comparison. It is necesery to observe the principle of objectivity. The final theses will not be evaluated otherwise objectively compared. The thesis work is indicating any differences between claims that have not been investigated. The comparison will focus on the tools to determine ways of grasping the subject, the author styles, etc. The resulting model presents a comparison of research expertise of final university thesis dealing with common theme play therapy.
Rigorózní práce analyzuje závěrečné bakalářské i diplomové práce obhájené za období od roku 2006 2014. Rigorózní práce se zabývá metaanalýzou závěrečných prací zabývajících se tématem herní terapie. Rešerše adekvátního rozsahu závěrečných prací tj. šesti ba-kalářských prací a šesti diplomových prací. Pro práci bude využito kvalitativního způsobu zpracování, přičemž bude prováděna obsahová analýza textu a jeho interpretace, jejímž stěžejním efektivním metodickým nástrojem je komparace. Je nutné dodržet zásadu objek-tivity. Závěrečné práce nebudou hodnoceny, nýbrž objektivně srovnávány. Práce uvede případné delty tvrzení, jež nebyly zkoumány. Komparace se zaměří na nástroje zjištění, způsoby uchopení tématu, autorské styly apod. Výsledný model rešerše představí kompa-raci odborných vysokoškolských prací společného tématu herní terapie, sumář poznatků daného tématu.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes the final thesis, bachelor´s and master´s ones defended at the year 2006 2014. This thesis deals with cluster analysis theses dealing with the term play therapy. Theses researches of adequate extent i.e six bachelor´s theses and six master´s theses. A qualitative method will be used for the thesis work, which will be conducted kontent analysis of the text and its interpretation, whose main tool is an effective methodological comparison. It is necesery to observe the principle of objectivity. The final theses will not be evaluated otherwise objectively compared. The thesis work is indicating any differences between claims that have not been investigated. The comparison will focus on the tools to determine ways of grasping the subject, the author styles, etc. The resulting model presents a comparison of research expertise of final university thesis dealing with common theme play therapy.
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k herní terapii.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k herní terapii.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
1.Axline, V. (1987). Play therapy. New York: Ballantine Books.
2.Bratton, S. C., Ray, D., & Rhine. T. (2005). The efficacy of play therapy with children: A meta-analytic review of treatment outcomes. Professional psychology research and practice, 36(4), 376-390. Dostupné z http://psychnet.apa.org/
3.Farkašová et al. (2006). Výzkum v ošetřovatelství. Martin: Osveta.
4.Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 9788073671235.
5.Schefer, Ch. E., & Kaduson, H. G. (2006). Contemporary play therapy: theory, research, and practise. Science & Technology, 44(6), 1014. Dostupné z http://search.proquest.com/docview/
6.Valenta, M. (2008). Herní specialista v somatopedii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Seznam doporučené literatury
1.Axline, V. (1987). Play therapy. New York: Ballantine Books.
2.Bratton, S. C., Ray, D., & Rhine. T. (2005). The efficacy of play therapy with children: A meta-analytic review of treatment outcomes. Professional psychology research and practice, 36(4), 376-390. Dostupné z http://psychnet.apa.org/
3.Farkašová et al. (2006). Výzkum v ošetřovatelství. Martin: Osveta.
4.Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 9788073671235.
5.Schefer, Ch. E., & Kaduson, H. G. (2006). Contemporary play therapy: theory, research, and practise. Science & Technology, 44(6), 1014. Dostupné z http://search.proquest.com/docview/
6.Valenta, M. (2008). Herní specialista v somatopedii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka představila téma rigorózní práce, popsala herní terapii a pozici herního specialisty. Uchazečka se věnovala i historii a popisu současného stavu. Dále Mgr. Medvedová zdůvodnila volbu tématu. Následně se uchazečka zaměřila na empirickou část práce - prezentovala cíl práce, výzkumný problém, metody a techniky sběru dat, výzkumný vzorek, způsob jeho výběru a popsala výzkumný design. Dále se uchazečka věnovala závěrům a doporučení pro praxi.
Uchazečka odpovídala na otázky oponentů práce, uvedla limity práce, dále kritéria pro některé výzkumné otázky, věnovala se naplnění cíle práce. Dr. Hladík se doptával na výsledky výzkumu, které v prezentaci absentovaly. Studentka dokázala adekvátně reagovat. Následně měla zdůvodnit výběr prací pro analýzu a uvést převahu oborů, které se tématu věnují. Dr. Skarupská se dotazovala na komparaci, která byla součástí cíle práce, avšak studentka o tomto nehovořila. Dr. Hrbáčková se doptávala na vědecký přínost práce, uchazečka reagovala. Mgr. Medvedová byla k obhajobě rigorózní práce adekvátně připravená.