Bakalářská práce se zabývá vztahem umění a reklamy v konkrétní kauze Andy Warhol Edition Bottle, která představuje transfer původního uměleckého díla umělce Andyho Warhola do reklamního produktu švédské společnosti Absolut. Společnost Absolut vyrábí celosvětově známou vodku a je proslulá svou ikonickou lahví i neotřelými reklamními kampaněmi. Teoreticko-metodologická část práce na základě odborné literatury vytváří teoretický rámec zkoumané problematiky, na který navazuje část analyticko-interpretační obsahovou analýzou dokumentů. Hledá souvislost mezi životem a tvorbu Andyho Warhola a marketingovými strategiemi společnosti Absolut. Dále analyzuje transfer uměleckého díla do reklamního produktu a v závěru odpovídá na stanovené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relationship of art and advertising in a particular case of Andy Warhol Edition Bottle, which represents the transfer of the original artwork of the artist Andy Warhol to the advertising product of the Swedish company Absolut. Absolut produces world-famous vodka and is renowned for its iconic bottle and novelty advertising campaigns. The theoretical-metodological part of the work on the basis of specialized liter-ature creates the theoretical frame of the studied subject, which is followed by the analyti-cal-interpretive part with content analysis of documents. It seeks a connection between Andy Warhol's life and work and Absolut's marketing strategies. It further analyses the transfer of the artwork into the advertising product and in the end answers the research questions.
Klíčová slova
Absolut vodka, reklamní produkt, reklamní kampaň, marketingové komunikační strategie, obal zboží, reklamní design, estetické hodnoty a normy, Andy Warhol, pop-art, reklamní produkt jako umělecké dílo, umělecký transfer.
Klíčová slova v angličtině
Absolut vodka, advertising product, advertising campaign, marketing communication strategy, packaging of goods, advertising design, aesthetic values and standards, Andy Warhol, pop-art, advertising product as a work of art, artistic transfer.
Rozsah průvodní práce
70 s. (108 225 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem umění a reklamy v konkrétní kauze Andy Warhol Edition Bottle, která představuje transfer původního uměleckého díla umělce Andyho Warhola do reklamního produktu švédské společnosti Absolut. Společnost Absolut vyrábí celosvětově známou vodku a je proslulá svou ikonickou lahví i neotřelými reklamními kampaněmi. Teoreticko-metodologická část práce na základě odborné literatury vytváří teoretický rámec zkoumané problematiky, na který navazuje část analyticko-interpretační obsahovou analýzou dokumentů. Hledá souvislost mezi životem a tvorbu Andyho Warhola a marketingovými strategiemi společnosti Absolut. Dále analyzuje transfer uměleckého díla do reklamního produktu a v závěru odpovídá na stanovené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relationship of art and advertising in a particular case of Andy Warhol Edition Bottle, which represents the transfer of the original artwork of the artist Andy Warhol to the advertising product of the Swedish company Absolut. Absolut produces world-famous vodka and is renowned for its iconic bottle and novelty advertising campaigns. The theoretical-metodological part of the work on the basis of specialized liter-ature creates the theoretical frame of the studied subject, which is followed by the analyti-cal-interpretive part with content analysis of documents. It seeks a connection between Andy Warhol's life and work and Absolut's marketing strategies. It further analyses the transfer of the artwork into the advertising product and in the end answers the research questions.
Klíčová slova
Absolut vodka, reklamní produkt, reklamní kampaň, marketingové komunikační strategie, obal zboží, reklamní design, estetické hodnoty a normy, Andy Warhol, pop-art, reklamní produkt jako umělecké dílo, umělecký transfer.
Klíčová slova v angličtině
Absolut vodka, advertising product, advertising campaign, marketing communication strategy, packaging of goods, advertising design, aesthetic values and standards, Andy Warhol, pop-art, advertising product as a work of art, artistic transfer.
Zásady pro vypracování
1. Popište, analyzujte a interpretujte propojení umělecké činnosti Andyho Warhola a reklamních aktivit firmy Absolut, založené v roce 1879 Larsem Olssonem Smithem.
2. Popište, analyzujte a interpretujte Warholův podíl na designu reklamního poselství, jehož nositelem komunikačním médiem se stala láhev vodky (Absolut Vodka), tedy produkt, který se dostal na americký a později celosvětový trh v limitované edici na počátku 80. let 20. století.
3. Popište, které estetické hodnoty a normy A. Warhola formují a ovlivňují reklamní text a reklamní poselství firmy Absolut?
4. Popište, jakým způsobem design reklamního produktu formuje a ovlivňuje marketingové strategie a cíle firmy vyrábějící Absolut Vodku?
5. Zpracujte, na základě rešerše odborné literatury a analýz odborné literatury zabývající se kauzou "Andy Warhol Edition Bottle", zda láhev vodky, kterou designoval A. Warhole a která funguje jako reklamní médium, představuje pouze reklamní produkt, anebo zda se transformovala do podoby uměleckého díla. Pokud k transformaci došlo, co tuto změnu způsobilo.
Zásady pro vypracování
1. Popište, analyzujte a interpretujte propojení umělecké činnosti Andyho Warhola a reklamních aktivit firmy Absolut, založené v roce 1879 Larsem Olssonem Smithem.
2. Popište, analyzujte a interpretujte Warholův podíl na designu reklamního poselství, jehož nositelem komunikačním médiem se stala láhev vodky (Absolut Vodka), tedy produkt, který se dostal na americký a později celosvětový trh v limitované edici na počátku 80. let 20. století.
3. Popište, které estetické hodnoty a normy A. Warhola formují a ovlivňují reklamní text a reklamní poselství firmy Absolut?
4. Popište, jakým způsobem design reklamního produktu formuje a ovlivňuje marketingové strategie a cíle firmy vyrábějící Absolut Vodku?
5. Zpracujte, na základě rešerše odborné literatury a analýz odborné literatury zabývající se kauzou "Andy Warhol Edition Bottle", zda láhev vodky, kterou designoval A. Warhole a která funguje jako reklamní médium, představuje pouze reklamní produkt, anebo zda se transformovala do podoby uměleckého díla. Pokud k transformaci došlo, co tuto změnu způsobilo.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komuni-kací. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav, et al., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5769-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingo-vej komunikácie. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-904273-3-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama: Jak dělat reklamu. Vyd. 3. Pra-ha: Grada. ISBN 978-80-247-3492-7.
OGILVY, David, 2007. Ogilvy o reklamě. Vyd. 4. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-154-6.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH, 2010. Marketing Communications: A European Perspective. Vyd. 4. Essex: Pearson Education Limited. ISBN 978-0-273-72138-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
TROJAN, Raul a Bohumír MRÁZ, 1990. Malý slovník výtvarného umění. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 80-04-22-338-9.
KULKA, Tomáš, 2014. Umění a kýč. Vyd. 1. Praha: Torst. ISBN 978-80-7215-477-7.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komuni-kací. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav, et al., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5769-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingo-vej komunikácie. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-904273-3-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama: Jak dělat reklamu. Vyd. 3. Pra-ha: Grada. ISBN 978-80-247-3492-7.
OGILVY, David, 2007. Ogilvy o reklamě. Vyd. 4. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-154-6.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH, 2010. Marketing Communications: A European Perspective. Vyd. 4. Essex: Pearson Education Limited. ISBN 978-0-273-72138-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
TROJAN, Raul a Bohumír MRÁZ, 1990. Malý slovník výtvarného umění. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 80-04-22-338-9.
KULKA, Tomáš, 2014. Umění a kýč. Vyd. 1. Praha: Torst. ISBN 978-80-7215-477-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Vysvětlete, jakou roli hraje v marketingové strategii společnosti Absolut komparativní reklama?
"Je využití uměleckého díla v reklamě žádoucím projevem originality? Jak se k tomuto jevu staví různé části veřejnosti?
"Je možné najít i jiný komerčně úspěšný produkt, u něhož lze uvažovat o jeho transformaci do uměleckého díla?
Student v průběhu obhajoby dostatečně neodpověděl na položené otázky. V rmci prezentace adekvátně neshrnul závěry práce. Celá obhajoba byla připravena neúplně, povrchně. Z těchto důvodů se komise SZZ shodla na snížení hodnocení na D - uspokojivě.