Cílem této bakalářské práce je zmapování kybernetických útoků v minulosti a také trendů kyberkriminality v současnosti. Jsou v ní popsány klíčové pojmy vztahující se k problematice kyberkriminality. Tato práce rovněž informuje o tom, co mohou uživatelé udělat proto, aby tomuto nebezpečí předcházeli.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to map cyber attacks in the past as well as current cybercrime trends. It describes the key concepts related to cybercrime issues. This work also explains what users can do to prevent this danger.
Klíčová slova
útok hrubou silou, odposlech komunikace, keylogger, phishing, pharming, VPN
Cílem této bakalářské práce je zmapování kybernetických útoků v minulosti a také trendů kyberkriminality v současnosti. Jsou v ní popsány klíčové pojmy vztahující se k problematice kyberkriminality. Tato práce rovněž informuje o tom, co mohou uživatelé udělat proto, aby tomuto nebezpečí předcházeli.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to map cyber attacks in the past as well as current cybercrime trends. It describes the key concepts related to cybercrime issues. This work also explains what users can do to prevent this danger.
Klíčová slova
útok hrubou silou, odposlech komunikace, keylogger, phishing, pharming, VPN
Proveďte rešerši na téma kyberkriminality.
Popište nejčastější techniky kyberkriminality používané v současnosti.
V praktické části popište možnosti obrany proti kyberútokům.
Otestujte navržené zabezpečení počítače proti vybraným technikám kybernetických útoků.
Vyhodnoťte a okomentujte dosažené výsledky.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši na téma kyberkriminality.
Popište nejčastější techniky kyberkriminality používané v současnosti.
V praktické části popište možnosti obrany proti kyberútokům.
Otestujte navržené zabezpečení počítače proti vybraným technikám kybernetických útoků.
Vyhodnoťte a okomentujte dosažené výsledky.
Seznam doporučené literatury
SMEJKAL, Vladimír. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2015, 636 s. Pro praxi. ISBN: 978-80-7380-501-2
ZAVRŠNIK, Aleš. Kyberkriminalita. Praha: Wolters Kluwer, 2017, ix, 135. Právní monografie. ISBN 978-80-7552-758-5.
KOLOUCH, Jan. CyberCrime. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2016. CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-15-7.
GŘIVNA Tomáš, POLČÁK Radim. Kyberkriminalita a právo. Vyd. 1. Editor Tomáš GŘIVNA, editor Radim POLČÁK. Praha: Auditorium, 2008, 220 s. ISBN 978-80-903786-7-4.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015, 190 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5309-6.
Seznam doporučené literatury
SMEJKAL, Vladimír. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2015, 636 s. Pro praxi. ISBN: 978-80-7380-501-2
ZAVRŠNIK, Aleš. Kyberkriminalita. Praha: Wolters Kluwer, 2017, ix, 135. Právní monografie. ISBN 978-80-7552-758-5.
KOLOUCH, Jan. CyberCrime. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2016. CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-15-7.
GŘIVNA Tomáš, POLČÁK Radim. Kyberkriminalita a právo. Vyd. 1. Editor Tomáš GŘIVNA, editor Radim POLČÁK. Praha: Auditorium, 2008, 220 s. ISBN 978-80-903786-7-4.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015, 190 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5309-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s výsledky své práce. Po přečtení posudků následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Dařena: Můžete stručně shrnout přínos této práce?
doc. Dařena: Na základě čeho jste si vybíral nástroje k nasazení a testování?
doc. Sysel: Jak uděláte z 26 znaků abecedy 27 kombinací jednoznakových hesel?
doc. Sysel: Dokážete odhadnout dobu prolomení hesla o 8 znacích útokem hrubou silou?
doc. Sysel: Proč se již nedoporučuje používat pro hesla MD5 funkci?
dr. Šilhavý: Jaké jsou nejčastější útoky? Z čeho jste při analýze vycházel?
dr. Šilhavý: Implementoval jste dvoufázové ověřování?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.