Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se předmatematickým zděláváním u dětí předškolního věku prostřednictvím hry.
Práce se skládá z teoretické a praktické části.
Cílem teoretické části bakalářské práce je shrnout teoretická východiska o předmatematickém vzdělávání a hře.
Cílem aplikační části je vytvořit sadu her pro podporu předmatematického vzdělávání, zrealizovat a ověřit sadu her ve vybrané mateřské škole, evaluovat navrženou sadu her a následně zpracovat doporučení pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a theoretical and application character and deals with pre-mathematical education in preschool children through play. The thesis consists of theoretical and practical part. Theaim of the theoretical part of th ebachelor thesis is to summarize thetheoretica lbases of pre-mathematical education and play. Theaim of the application part is to create a set of games for the support of pre-mathematical education, to realize and verify a set of games in the selected kindergarten, to evaluate the proposed set of games and subsequently to make recommendations for pedagogicalpractice.
Klíčová slova
hra, předmatematické vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
game, premathematics education
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se předmatematickým zděláváním u dětí předškolního věku prostřednictvím hry.
Práce se skládá z teoretické a praktické části.
Cílem teoretické části bakalářské práce je shrnout teoretická východiska o předmatematickém vzdělávání a hře.
Cílem aplikační části je vytvořit sadu her pro podporu předmatematického vzdělávání, zrealizovat a ověřit sadu her ve vybrané mateřské škole, evaluovat navrženou sadu her a následně zpracovat doporučení pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a theoretical and application character and deals with pre-mathematical education in preschool children through play. The thesis consists of theoretical and practical part. Theaim of the theoretical part of th ebachelor thesis is to summarize thetheoretica lbases of pre-mathematical education and play. Theaim of the application part is to create a set of games for the support of pre-mathematical education, to realize and verify a set of games in the selected kindergarten, to evaluate the proposed set of games and subsequently to make recommendations for pedagogicalpractice.
Klíčová slova
hra, předmatematické vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
game, premathematics education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti předmatematického vzdělávání a hry v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na analýzu předmatematického vzdělávání a hry ve vzdělávacích aktivitách v mateřské škole.
Návrh projektu her pro rozvoj předmatematického vzdělávání.
Realizace navrženého projektu her pro děti předškolního věku ve vybrané mateřské škole.
Ověření v podmínkách mateřské školy.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti předmatematického vzdělávání a hry v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na analýzu předmatematického vzdělávání a hry ve vzdělávacích aktivitách v mateřské škole.
Návrh projektu her pro rozvoj předmatematického vzdělávání.
Realizace navrženého projektu her pro děti předškolního věku ve vybrané mateřské škole.
Ověření v podmínkách mateřské školy.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Hejný, M., & Kuřina, F. (2015). Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování (Třetí vydání). Praha: Portál.
Kaslová, M. (c2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha:
Koťátková, S. (2008). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada. Retrieved from
Opravilová, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
Shayer, M., Adhami, M., & Robertson, A. (2004). Let's think through maths!: developing thinking in mathematics with five- and six-year-olds : teacher's guide. London: GL Assessment.
Suchánková, E. (2014). Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání (Vyd. 2., rozš. a přeprac). Praha: Karolinum
Seznam doporučené literatury
Hejný, M., & Kuřina, F. (2015). Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování (Třetí vydání). Praha: Portál.
Kaslová, M. (c2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha:
Koťátková, S. (2008). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada. Retrieved from
Opravilová, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
Shayer, M., Adhami, M., & Robertson, A. (2004). Let's think through maths!: developing thinking in mathematics with five- and six-year-olds : teacher's guide. London: GL Assessment.
Suchánková, E. (2014). Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání (Vyd. 2., rozš. a přeprac). Praha: Karolinum
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka s problémy představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce položila v posudku otázku týkající doporučení pro praxi mateřských škol. Studentka na otázku, co je záměrem pedagogické reflexe neodpověděla adekvátně. Oponentka práce položila otázky týkající se limitů práce. Studentka na doplňující otázky nedokázala odpovědět. Studentka neporozuměla otázkám v posudcích práce.