Předkládaná bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a věnuje se prekonceptům dětí předškolního věku o fungování oběhové soustavy. Teoretická východiska slouží jako podklad pro zpracování empirického šetření. Jsou zde vymezeny základní pojmy a teorie, ze kterých autorka při své práci vycházela. V textu je věnována pozornost koncepcím, jak může učitel mateřské školy s prekoncepty pracovat. V empirické části je představen kvalitativní výzkum prováděný metodami rozhovorů s dětmi v předškolním věku a analýzy dětské kresby oběhové soustavy. V závěru práce jsou interpretovány výsledky a odpovědi dětí na otázky.
Anotace v angličtině
This bachelors work has theoretical-empirical character and deals with the preconceptions of preschool childrens about the functioning of the circulatory system. The theoretical basic serves as basis for empirical survey. Here are defined the basic concepts and theories from which the author, in her work, has been educated. The text focuses on the concepts of how a kindergarten teacher can work with preconceptions. In the empirical part there is qualitative research performed by methods of interviews with children in preschool age and analys of childrens drawing of the circulatory system. At the end of the work are interpreted the results and answers of children to questions.
Předkládaná bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a věnuje se prekonceptům dětí předškolního věku o fungování oběhové soustavy. Teoretická východiska slouží jako podklad pro zpracování empirického šetření. Jsou zde vymezeny základní pojmy a teorie, ze kterých autorka při své práci vycházela. V textu je věnována pozornost koncepcím, jak může učitel mateřské školy s prekoncepty pracovat. V empirické části je představen kvalitativní výzkum prováděný metodami rozhovorů s dětmi v předškolním věku a analýzy dětské kresby oběhové soustavy. V závěru práce jsou interpretovány výsledky a odpovědi dětí na otázky.
Anotace v angličtině
This bachelors work has theoretical-empirical character and deals with the preconceptions of preschool childrens about the functioning of the circulatory system. The theoretical basic serves as basis for empirical survey. Here are defined the basic concepts and theories from which the author, in her work, has been educated. The text focuses on the concepts of how a kindergarten teacher can work with preconceptions. In the empirical part there is qualitative research performed by methods of interviews with children in preschool age and analys of childrens drawing of the circulatory system. At the end of the work are interpreted the results and answers of children to questions.
Zpracování rešerše o problematice vývoje dětských prekonceptů.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na zjišťování a mapování prekonceptů dětí.
Vymezení výzkumného problému, zpracování designu výzkumu.
Realizace výzkumu pomocí metod rozhovoru a analýzy dětských produktů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, prezentace výsledků výzkumu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o problematice vývoje dětských prekonceptů.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na zjišťování a mapování prekonceptů dětí.
Vymezení výzkumného problému, zpracování designu výzkumu.
Realizace výzkumu pomocí metod rozhovoru a analýzy dětských produktů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, prezentace výsledků výzkumu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Cuesta-Zamora, C., & Navas, L. (2017). A Review of Instruments for Assessing Body Image in Preschoolers. Universal Journal Of Educational Research, 5(10), 1667-1677.
Kolláriková, Z., & Pupala, B. (2010). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
Piaget, J., & Inhelder, B. (2014). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
Smolíková, K. (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
Seznam doporučené literatury
Cuesta-Zamora, C., & Navas, L. (2017). A Review of Instruments for Assessing Body Image in Preschoolers. Universal Journal Of Educational Research, 5(10), 1667-1677.
Kolláriková, Z., & Pupala, B. (2010). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
Piaget, J., & Inhelder, B. (2014). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
Smolíková, K. (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji bakalářskou práci. Vedoucí práce se v posudku vyjádřila kladně k empirické části práce, zejména ke zpracování pojmové mapy. Položila otázky týkající se identifikace miskonceptů ve výrocích dětí. Studentka odpověděla s nedostatky. Oponentka se vyjádřila k problematickým úsekům empirické části a položila otázky týkající se výzkumného nástroje. Studentka nedokázala adekvátně odpovědět.