Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu metodických materiálů pro střední odborné školy bez technického zaměření k zabezpečení výuky programování jednočipových mikropočítačů založených na platformě Arduino.
Teoretická část práce vymezuje pedagogické a didaktické principy výuky ICT a prezentuje využití jednodeskových mikropočítačů postavených na platformě Arduino, a to v kontextu výuky informatiky na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání.
Praktická část práce zahrnuje tvorbu konkrétních metodických materiálů určených k výuce programování jednočipových mikropočítačů založených na platformě Arduino s využitím výukového a vývojového Tinylab Arduino kitu obsahujícího potřebné základní a rozšiřující senzory, moduly a komponenty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the creation of methodical materials for secondary technical schools without a technical focus to ensure the programming teaching of single-chip microcomputers based on the Arduino platform.
The theoretical part of the thesis defines the pedagogical and educational principles of ICT teaching and presents the usage of single-board microcomputers based on the Arduino platform in the context of computer science teaching at the upper secondary level.
The practical part of the thesis includes the creation of specific methodological materials for
programming teaching of single-chip microcomputers focused on the Arduino platform using the Tinylab Arduino kit which contains the necessary basic and extending sensors, modules and components.
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu metodických materiálů pro střední odborné školy bez technického zaměření k zabezpečení výuky programování jednočipových mikropočítačů založených na platformě Arduino.
Teoretická část práce vymezuje pedagogické a didaktické principy výuky ICT a prezentuje využití jednodeskových mikropočítačů postavených na platformě Arduino, a to v kontextu výuky informatiky na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání.
Praktická část práce zahrnuje tvorbu konkrétních metodických materiálů určených k výuce programování jednočipových mikropočítačů založených na platformě Arduino s využitím výukového a vývojového Tinylab Arduino kitu obsahujícího potřebné základní a rozšiřující senzory, moduly a komponenty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the creation of methodical materials for secondary technical schools without a technical focus to ensure the programming teaching of single-chip microcomputers based on the Arduino platform.
The theoretical part of the thesis defines the pedagogical and educational principles of ICT teaching and presents the usage of single-board microcomputers based on the Arduino platform in the context of computer science teaching at the upper secondary level.
The practical part of the thesis includes the creation of specific methodological materials for
programming teaching of single-chip microcomputers focused on the Arduino platform using the Tinylab Arduino kit which contains the necessary basic and extending sensors, modules and components.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti jednodeskových mikropočítačů vytvořených na platformě Arduino v kontextu výuky informatiky na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání.
Zpracování metodických materiálů včetně sady úloh pro středoškolskou výuku programování mikropočítačů Arduino.
Realizace a ověření metodických materiálů ve vybrané škole.
Prezentace závěrů a doporučení pro praxi na středních školách.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti jednodeskových mikropočítačů vytvořených na platformě Arduino v kontextu výuky informatiky na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání.
Zpracování metodických materiálů včetně sady úloh pro středoškolskou výuku programování mikropočítačů Arduino.
Realizace a ověření metodických materiálů ve vybrané škole.
Prezentace závěrů a doporučení pro praxi na středních školách.
Seznam doporučené literatury
Amariei, C. (2015). Arduino Development Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
Čandík, M., & Chudý, Š. (2005). Didaktika informatiky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Hughes, J. M. (2016). Arduino: a technical reference : a handbook for technicians, engineers, and makers. Sebastopol, CA: O'Reilly Media.
Selecký, M. (2016). Arduino: uživatelská příručka. Brno: Computer Press.
Vaněček, D. (2016). Didaktika technických odborných předmětů. Praha: České vysoké učení technické v Praze.
Voda, Z. (2017). Průvodce světem Arduina (Vydání druhé). Bučovice: Martin Stříž.
Seznam doporučené literatury
Amariei, C. (2015). Arduino Development Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
Čandík, M., & Chudý, Š. (2005). Didaktika informatiky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Hughes, J. M. (2016). Arduino: a technical reference : a handbook for technicians, engineers, and makers. Sebastopol, CA: O'Reilly Media.
Selecký, M. (2016). Arduino: uživatelská příručka. Brno: Computer Press.
Vaněček, D. (2016). Didaktika technických odborných předmětů. Praha: České vysoké učení technické v Praze.
Voda, Z. (2017). Průvodce světem Arduina (Vydání druhé). Bučovice: Martin Stříž.
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou bakalářskou práci. Student prezentovat teoeretická východiska výuky ICT na SŠ. Vedoucí práce vyzdvihl vysokou technickou a didaktickou kvalitu závěrečné práce. Oponent hodnotil vysoce aktuální téma dané práce. Student reagoval na otázky z posudku vedoucího práce samostatně. Podrobně se zaměřil na otázku oponenta: Jak může učiitel ovlivnit ICT ve škole? Dr. Jelénková se vyjádřla k nevhodné formulaci cílů, které student uvádí ve své práci. Doc. Pata se vyjádřil k vysoké teoretické kvalitě zpracované práce, a taktéž k jejímu praktickému přínosu pro praxi.