Bakalářská práce se zabývá podporou týmové práce v učitelském sboru, se zaměřením na učitelský sbor středních škol.
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou, kde jsou vymezeny a vysvětleny jednotlivé pojmy, které s touto problematikou úzce souvisí a část praktickou - kde je prostřednictvím hloubkových interview zachycena situace na středních školách. Přepsané rozhovory jsou pak analyzovány metodou otevřeného kódování.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the support of teamwork among the teaching staff with a focus on secondary school teachers.
The thesis is divided into two parts - theoretical, where individual terms closely related to this issue are defined and explained, and practical part - where the situation in secondary schools is captured through in-depth interviews. The rewritten interviews are then analyzed by the open coding method.
Klíčová slova
Klíčová slova: tým, týmová práce, dynamika týmu, manažerské kompetence, kódování
Klíčová slova v angličtině
Keywords: team, teamwork, team dynamics, managerial competence, coding
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá podporou týmové práce v učitelském sboru, se zaměřením na učitelský sbor středních škol.
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou, kde jsou vymezeny a vysvětleny jednotlivé pojmy, které s touto problematikou úzce souvisí a část praktickou - kde je prostřednictvím hloubkových interview zachycena situace na středních školách. Přepsané rozhovory jsou pak analyzovány metodou otevřeného kódování.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the support of teamwork among the teaching staff with a focus on secondary school teachers.
The thesis is divided into two parts - theoretical, where individual terms closely related to this issue are defined and explained, and practical part - where the situation in secondary schools is captured through in-depth interviews. The rewritten interviews are then analyzed by the open coding method.
Klíčová slova
Klíčová slova: tým, týmová práce, dynamika týmu, manažerské kompetence, kódování
Klíčová slova v angličtině
Keywords: team, teamwork, team dynamics, managerial competence, coding
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o týmové práci a komunikaci.
Vymezení terminologie o specifikách učitelského sboru na střední škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody hloubkového interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro danou střední školu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o týmové práci a komunikaci.
Vymezení terminologie o specifikách učitelského sboru na střední škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody hloubkového interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro danou střední školu.
Seznam doporučené literatury
Hayes, N. (2005). Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál.
Jennings, M. (2007). Leading effective meetings, teams, and work groups in districts and schools. [Online-Ausg.]. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Kolajová, L. (2006). Týmová spolupráce: jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada.
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
Trojanová, I. (2014). Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer.
Seznam doporučené literatury
Hayes, N. (2005). Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál.
Jennings, M. (2007). Leading effective meetings, teams, and work groups in districts and schools. [Online-Ausg.]. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Kolajová, L. (2006). Týmová spolupráce: jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada.
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
Trojanová, I. (2014). Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce v posudku ocenila náročnost výzkumného šetření a upozornila na formální nedostatky v práci. Položila otázky týkající se toho, jak se ve výsledcích projevily specifika týmu. Na tyto otázky studentka odpověděla s nedostatky. Oponentka práce se vyjádřila k nejasnému zpracování empirické části práce. Položila otázku týkající se charakteristiky učitelského sboru a rozdílem mezi komunikací a týmovou prací. Studentka odpověděla s problémy. Prof. Lukášová položila otázku týkající se interpretace výsledků. Studentka odpověděla s nedostatky. Dr. Pacholík položil otázku týkající se první kapitoly teoretické části práce, kde se vyjádřil k nevhodné práci s literaturou a zhodnotil ji tak jako nedostatečně zpracovanou.