- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. Teoretická část: Přechody mezi hranými a animovanými pasážemi v krátkometrážních filmech Jana Švankmajera
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Main topic in English
1. Theoretical Part: Transitions Between Live Action and Animated Parts of Short Films by Jan Švankmajer.
2. Practical Part: Audiovisual Work, Running Time Min. 10 Mins, Film Editing.
Title according to student
Přechody mezi hranými a animovanými pasážemi v krátkometrážních filmech Jana Švankmajera
English title as given by the student
Transitions between Live Action and Animated Parts of Short Films by Jan Švankmajer
Bakalářská práce se zabývá analýzou krátkometrážních filmů Jana Švankmajera mezi lety 1968 - 1983. Řeší přechody mezi animovanými a hranými pasážemi u tří vybraných filmů. V teoretické části zasazuje tvorbu Švankmajera do uměleckého kontextu. V části analytické zkoumá konkrétní filmy a jejich výstavbu s ohledem na kombinaci různých technik využívaných ve filmové tvorbě.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the analysis of short films by Jan Svankmajer between 1968 and 1983. It solves the transitions between animated and fictional parts in three selected films. In the theoretical part, thesis presents Svankmajer in an artistic context. In the analytical part, it examines specific films and their construction with an aspect of combining verious techniques which are used in filmmaking.
Keywords
Jan Švankmajer, krátkometrážní filmy, animace, střihová skladba, Byt, Leonarův deník 72, Do pivnice
Keywords in English
Jan Svankmajer, short films, animation, film editing, The Flat, Leonard's Diary 72, Down to the Cellar
Length of the covering note
37 (51 840 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá analýzou krátkometrážních filmů Jana Švankmajera mezi lety 1968 - 1983. Řeší přechody mezi animovanými a hranými pasážemi u tří vybraných filmů. V teoretické části zasazuje tvorbu Švankmajera do uměleckého kontextu. V části analytické zkoumá konkrétní filmy a jejich výstavbu s ohledem na kombinaci různých technik využívaných ve filmové tvorbě.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the analysis of short films by Jan Svankmajer between 1968 and 1983. It solves the transitions between animated and fictional parts in three selected films. In the theoretical part, thesis presents Svankmajer in an artistic context. In the analytical part, it examines specific films and their construction with an aspect of combining verious techniques which are used in filmmaking.
Keywords
Jan Švankmajer, krátkometrážní filmy, animace, střihová skladba, Byt, Leonarův deník 72, Do pivnice
Keywords in English
Jan Svankmajer, short films, animation, film editing, The Flat, Leonard's Diary 72, Down to the Cellar
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
- ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie: The subterranean river of cinema = La rivi?re submersible du cinéma = Der Schlundfluss der Kinematographie = Podzemnoe techenie kinematografii = Río cinematográfico subterráneo. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 8073312832.
- ŠVANKMAJER, Jan. Síla imaginace: režisér o své filmové tvorbě. Praha: Dauphin, 2001. ISBN 80-204-0922-X.
Recommended resources
- ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie: The subterranean river of cinema = La rivi?re submersible du cinéma = Der Schlundfluss der Kinematographie = Podzemnoe techenie kinematografii = Río cinematográfico subterráneo. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 8073312832.
- ŠVANKMAJER, Jan. Síla imaginace: režisér o své filmové tvorbě. Praha: Dauphin, 2001. ISBN 80-204-0922-X.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Po přivítání studentky zahajuje předseda komise obhajobu bakalářské práce studentky. Ta představuje nejprve svoji teoretickou práci, jejímž vedoucím byl Doc. Nemeškal.
Studentka je seznámena s texty posudků.
Vedoucí práce zmiňuje základní svoje postoje a uvádí je do kontextu oponentského posudku, který vyracoval prof. Slivka.
Na otázky vedoucího práce není studentka příliš předem připravena, je upozorněna na vágní formulace textu, kdy tvrzení měla uvést dovětkem, že se jedná o její osobní názor.
Oponentský posudek prof. Slivky je rovněž čten nahlas před komisí. Posudek je velmi vstřícný a pochvalný, oceňující odvahu komparace snímků Jana Švankmajera, jejichž klasifikace je dost obtížná sama o sobě, natož ve srovnávání mezi sebou.
Prof. Labík polemizuje s oponentským posudkem a doporučuje studentce jisté postupy, které by byly práci ku prospěchu.
Na výzvu předsedy komise přikračuje komise k obhajobě praktické části práce.
Studentka představuje svoji praktickou část akalářské práce, a to hraný film Róóó.
Vedoucím praktické části práce byl Doc. Nemeškal a přes některé výhrady jinak dílo chválí.
Oponent David Lorenc se ve svém posudku shoduje s postoji vedoucího praktické bakalářské práce. Otázky studentka váhavě a nejistě odpovídá.
S vypršením časového limitu končí předseda komise obhajoby.