Teoretická část této práce se zaměřuje na společenské hry od jejich vzniku až po současnost. Zabývám se zde vysvětlením pojmu hra v obecné rovině. V neposlední řadě tato práce obsahuje rozbor oblíbených klasických i moderních společenských her dnešní doby. Kromě analogových her, kdy se práce zaměřuje z větší části na ty deskové a karetní, rozebírá i hry digitální (počítačové). Opět se zde vyskytují informace z jejich historie, současnosti, žánrového rozdělení a nebezpečných rizik s nimi spojenými. Posledním bod práce pojednává o propojení analogového a digitálního světa.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this work is focused on parlour games from their creation to the present. Here I deal with the explanation of the term game in general. Last but not least, this thesis contains an analysis of popular classic and modern parlour games of today. In addition to analogue games, where work focuses largely on board and card games, it also discusses digital (computer) games. Again, there is information about their history, present, genre distribution and the dangerous risks associated with them. The last point of the thesis deals with the interconnection of analog and digital worlds.
Klíčová slova
hra, deskové hry, karetní hry, hry v kostky, pravidla hry, hlavolamy, počítačové hry, rizika počítačových her
Klíčová slova v angličtině
Game, Board Games, Card Games, Dice Games, Game Rules, Brain Twisters, Computer Games, Risks of Computer Games
Rozsah průvodní práce
117 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této práce se zaměřuje na společenské hry od jejich vzniku až po současnost. Zabývám se zde vysvětlením pojmu hra v obecné rovině. V neposlední řadě tato práce obsahuje rozbor oblíbených klasických i moderních společenských her dnešní doby. Kromě analogových her, kdy se práce zaměřuje z větší části na ty deskové a karetní, rozebírá i hry digitální (počítačové). Opět se zde vyskytují informace z jejich historie, současnosti, žánrového rozdělení a nebezpečných rizik s nimi spojenými. Posledním bod práce pojednává o propojení analogového a digitálního světa.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this work is focused on parlour games from their creation to the present. Here I deal with the explanation of the term game in general. Last but not least, this thesis contains an analysis of popular classic and modern parlour games of today. In addition to analogue games, where work focuses largely on board and card games, it also discusses digital (computer) games. Again, there is information about their history, present, genre distribution and the dangerous risks associated with them. The last point of the thesis deals with the interconnection of analog and digital worlds.
Klíčová slova
hra, deskové hry, karetní hry, hry v kostky, pravidla hry, hlavolamy, počítačové hry, rizika počítačových her
Klíčová slova v angličtině
Game, Board Games, Card Games, Dice Games, Game Rules, Brain Twisters, Computer Games, Risks of Computer Games
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2018) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: historie a vývoj společenských her
2. Praktická část: grafické zpracování společenské hry
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2018) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: historie a vývoj společenských her
2. Praktická část: grafické zpracování společenské hry
Seznam doporučené literatury
ZAPLETAL, Miloš. Velká kniha deskových her. ISBN 80-204-0188-1
BAKALÁŘ, Eduard a Vojtěch KOPSKÝ. I dospělí si mohou hrát. Pressfoto, 1987. ISBN 59-067-84
PEJČOCH RAVIK, Slavomír a Vojtěch OMASTA. Karty, hráči, karetní hry. ISBN 80-7309-206-9
Seznam doporučené literatury
ZAPLETAL, Miloš. Velká kniha deskových her. ISBN 80-204-0188-1
BAKALÁŘ, Eduard a Vojtěch KOPSKÝ. I dospělí si mohou hrát. Pressfoto, 1987. ISBN 59-067-84
PEJČOCH RAVIK, Slavomír a Vojtěch OMASTA. Karty, hráči, karetní hry. ISBN 80-7309-206-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Rozsáhlá a dobře zdokumentovaná zdrojová inspirace. Cesta do Compostely. Video. MgA. Dosoudilová - připomínka: poněkud monotónní barevnost. MgA. Wolf: stylizace motivů je klipartová. MgA. Kajnar: výtka k formálnímu grafickému výstupu. Dr Illík: užitná hodnota grafiky - hry, manipulace, užití v terénu. Studentka - skautka - vysvětlila své názory a obhájila své postoje a řešení.