Diplomová práce pojednává o systému varování a informování ve Zlínském kraji a o znalostech obyvatelstva varovných signálů. Teoretická část popisuje základní pojmy a legislativní rámec a je zde charakterizováno varování, vyrozumění a tísňové informování. Součástí teoretické části je i dílčí závěr, cíl a použité metody práce.
V praktické části je uvedena charakteristika Zlínského kraje, jeho krizové řízení a zdroje rizik. Dále pak obsahuje zprávu o činnosti příslušníků Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje za rok 2017 a modernizaci sytému v poslední době. Poslední částí je dotazníkové šetření pro obyvatelstvo Zlínského kraje o povědomí varovných signálů i subjektivního názoru na danou problematiku a následná SWOT analýza.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the system of warning and informing in the Zlin region and the knowledge of the population of warning signals. The theoretical part describes the basic concepts and legislative framework and is characterized by warning, notification and distress information. Part of the theoretical part is also partial conclusion, aim and used methods of work. In the practical part there is a description of the Zlín region, its crisis management and sources of risks. It also contains a report on the activities of members of the Fire Rescue Service of the Zlín Region for 2017 and modernization of the system re-cently. The last part is a questionnaire survey for the population of the Zlín Region about awareness of warning signals and subjective opinion on the given issue and subsequent SWOT analysis.
Warnings, notifications, information, protection of the population, end elements, crisis management.
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o systému varování a informování ve Zlínském kraji a o znalostech obyvatelstva varovných signálů. Teoretická část popisuje základní pojmy a legislativní rámec a je zde charakterizováno varování, vyrozumění a tísňové informování. Součástí teoretické části je i dílčí závěr, cíl a použité metody práce.
V praktické části je uvedena charakteristika Zlínského kraje, jeho krizové řízení a zdroje rizik. Dále pak obsahuje zprávu o činnosti příslušníků Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje za rok 2017 a modernizaci sytému v poslední době. Poslední částí je dotazníkové šetření pro obyvatelstvo Zlínského kraje o povědomí varovných signálů i subjektivního názoru na danou problematiku a následná SWOT analýza.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the system of warning and informing in the Zlin region and the knowledge of the population of warning signals. The theoretical part describes the basic concepts and legislative framework and is characterized by warning, notification and distress information. Part of the theoretical part is also partial conclusion, aim and used methods of work. In the practical part there is a description of the Zlín region, its crisis management and sources of risks. It also contains a report on the activities of members of the Fire Rescue Service of the Zlín Region for 2017 and modernization of the system re-cently. The last part is a questionnaire survey for the population of the Zlín Region about awareness of warning signals and subjective opinion on the given issue and subsequent SWOT analysis.
Warnings, notifications, information, protection of the population, end elements, crisis management.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Definujte základní pojmy a právní úpravu dané problematiky.
Analyzujte současný stav organizace a zabezpečení jednotného systému varování a informování obyvatelstva ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte stav dané problematiky v ČR s důrazem na další rozvoj varování a informování.
Navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Definujte základní pojmy a právní úpravu dané problematiky.
Analyzujte současný stav organizace a zabezpečení jednotného systému varování a informování obyvatelstva ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte stav dané problematiky v ČR s důrazem na další rozvoj varování a informování.
Navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu.
Seznam doporučené literatury
[1] VILÁŠEK, Josef a Miloš FIALA. Vybrané kapitoly z ochrany obyvatelstva. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-802-4618-562. \vsp{1,5mm}
[2] KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše, Danuše KRATOCHVÍLOVÁ, ml. a Libor FOLWARCZNY. Ochrana obyvatelstva. 2., aktualiz. vyd. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2013. ISBN 978-807-3851-347. \vsp{1,5mm}
[3] ŠTĚTINA, Jiří a kol. Zdravotnictví a integrovaný zachranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 557 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-802-4745-787. \vsp{1,5mm}
[4] ZEMAN, Miloš a Otakar J. MIKA. Ochrana obyvatelstva. Vydavatel Vysoké učení technické v Brně, Fakulta chemická, 2007, 116s., ISBN 802143449X, 9788021434493. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] VILÁŠEK, Josef a Miloš FIALA. Vybrané kapitoly z ochrany obyvatelstva. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-802-4618-562. \vsp{1,5mm}
[2] KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše, Danuše KRATOCHVÍLOVÁ, ml. a Libor FOLWARCZNY. Ochrana obyvatelstva. 2., aktualiz. vyd. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2013. ISBN 978-807-3851-347. \vsp{1,5mm}
[3] ŠTĚTINA, Jiří a kol. Zdravotnictví a integrovaný zachranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 557 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-802-4745-787. \vsp{1,5mm}
[4] ZEMAN, Miloš a Otakar J. MIKA. Ochrana obyvatelstva. Vydavatel Vysoké učení technické v Brně, Fakulta chemická, 2007, 116s., ISBN 802143449X, 9788021434493. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své diplomové práce na téma Systém varování a informování obyvatelstva v daném regionu. Byly přečteny posudky vedoucího a posudky oponenta. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce:
Proč je v práci rozebírán KŠ ORP Zlín (str. 40-41) a ne KŠ Zlínského kraje, když cíl práce je formulován ve vztahu ke Zlínskému kraji?
Jaké varovné signály byly uplatňovány v našem státě před nabytím účinnosti vyhlášky č. 380/2002 Sb., k přípravě a provádění úkolů ochrany obyvatelstva a proč došlo touto vyhláškou k jejich změně?
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení:
(doc. Mašek) Mají teplárny a čističky vod amoniak či chlór?
(prof. Navrátil) Jakou věkovou skupinu považujete za dospívající?
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na dobré úrovni.