Generativní umění patří mezi novější formu umělecké tvorby, jejíž popularita roste společně s rozvojem nových technologií, které tuto formu umělecké tvorby podporují. Cílem této práce je využití možností programu Processing k tvorbě originálních uměleckých potisků, generovaných za pomoci kreativního kódování. První část bakalářské práce je zaměřená na vznik a historii generovaného umění. Dále pak na Processing, jeho funkce, využití a umělce s ním pracující. Druhá část popisuje projekt generovaného potisku textilu, jehož princip spočívá v neopakovatelnosti a jedinečnosti motivu pro každého potencionálního zákazníka.
Anotace v angličtině
Generative art is a part of newer forms of art which popularity is growing together with development of new technologies. The aim of this work is to use the possibilities of the Processing program to create unique and original prints, generated using creative coding. The first part of the thesis is focused on the origin and history of generated art. Then on Processing, functions of the software and language, usage and artists working with it. The second part describes the project of generated textile printing, the principle of which is the uniqueness of the motive for each potential customer.
Klíčová slova
Processing, Kreativní kódování, Generované umění, Potisk
Generativní umění patří mezi novější formu umělecké tvorby, jejíž popularita roste společně s rozvojem nových technologií, které tuto formu umělecké tvorby podporují. Cílem této práce je využití možností programu Processing k tvorbě originálních uměleckých potisků, generovaných za pomoci kreativního kódování. První část bakalářské práce je zaměřená na vznik a historii generovaného umění. Dále pak na Processing, jeho funkce, využití a umělce s ním pracující. Druhá část popisuje projekt generovaného potisku textilu, jehož princip spočívá v neopakovatelnosti a jedinečnosti motivu pro každého potencionálního zákazníka.
Anotace v angličtině
Generative art is a part of newer forms of art which popularity is growing together with development of new technologies. The aim of this work is to use the possibilities of the Processing program to create unique and original prints, generated using creative coding. The first part of the thesis is focused on the origin and history of generated art. Then on Processing, functions of the software and language, usage and artists working with it. The second part describes the project of generated textile printing, the principle of which is the uniqueness of the motive for each potential customer.
Klíčová slova
Processing, Kreativní kódování, Generované umění, Potisk
1. seznámení se s aktuální situací
2. pojmenování problému
3. rešerše
4. výzkum
5. stanovení cílů
6. návrh řešení
7. finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m?
Zásady pro vypracování
1. seznámení se s aktuální situací
2. pojmenování problému
3. rešerše
4. výzkum
5. stanovení cílů
6. návrh řešení
7. finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m?
Seznam doporučené literatury
BOHNACKER, Hartmut, Benedikt GROß, Julia LAUB a Claudius LAZZERONI. Generative design: visualize, program, and create with processing. New York: Princeton Architectural Press, c2012. ISBN 978-1-61689-077-3.
REAS, Casey a Ben FRY. Getting started with Processing. Sebastopol, [CA]: O'Reilly, c2010. ISBN 14-493-7980-X.
SHIFFMAN, Daniel a Ben FRY. Learning Processing: a beginner's guide to programming images, animation, and interaction. Boston: Morgan Kaufmann/Elsevier, c2008. ISBN 01-237-3602-1.
KHAN ACADEMY [online]. [cit. 2018-10-29]. Dostupné z: https://cs.khanacademy.org
Seznam doporučené literatury
BOHNACKER, Hartmut, Benedikt GROß, Julia LAUB a Claudius LAZZERONI. Generative design: visualize, program, and create with processing. New York: Princeton Architectural Press, c2012. ISBN 978-1-61689-077-3.
REAS, Casey a Ben FRY. Getting started with Processing. Sebastopol, [CA]: O'Reilly, c2010. ISBN 14-493-7980-X.
SHIFFMAN, Daniel a Ben FRY. Learning Processing: a beginner's guide to programming images, animation, and interaction. Boston: Morgan Kaufmann/Elsevier, c2008. ISBN 01-237-3602-1.
KHAN ACADEMY [online]. [cit. 2018-10-29]. Dostupné z: https://cs.khanacademy.org
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil knihovnu prvků, s jejichž pomocí si může zákazník nakonfigurovat svůj vlastní originální potisk trička. Při tvorbě čar, symbolů a prvků, které nabízí zákazníkovi, byl inspirován kaligrafií. Popsal celý proces výroby, cestu od návrhu trička, zaplacení a následné výroby, až k doručení zákazníkovi. Komise měla připomínku k omezenému množství volitelných prvků, ze kterých si zákazník vybírá, čímž může docházet k nižší originalitě vzniklých potisků.