Cílem této bakalářské práce je vytvoření nového vizuálního stylu po folklorní soubor
Karpaty. V teoretické části je přiblížen slovenský folklór, jeho historie a formování v
průběhu plynutí času. Rovněž se tato práce zabývá rozborem vybraných folklorních
souborů na Slovensku a jejich rozdílnému přístupu k vizuální propagaci. Praktická část
řeší vizuální styl samotného souboru Karpaty. Vychází z předešlých poznatků a hledá
nové grafické řešení k vytvoření originálního a kreativního vizuálního stylu spojeného s
dvacátým výročím vzniku souboru. Praktická část také představuje zvolený přístup tvorby
této vizuální identity.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a new visual style for the folklore ensemble Karpaty. In
the theoretical part, Slovak folklore, its history and formation during the course of time are
presented. This work also deals with analysis of selected folklore groups in Slovakia and
their different approach to visual promotion. The practical part solves the visual style of the
folklore ensemble Karpaty itself. It is based on previous findings and is looking for a new
graphic solution to create an original and creative visual style associated with the 20th
anniversary of the company. The practical part also presents the chosen approach of
creating this visual identity.
Cílem této bakalářské práce je vytvoření nového vizuálního stylu po folklorní soubor
Karpaty. V teoretické části je přiblížen slovenský folklór, jeho historie a formování v
průběhu plynutí času. Rovněž se tato práce zabývá rozborem vybraných folklorních
souborů na Slovensku a jejich rozdílnému přístupu k vizuální propagaci. Praktická část
řeší vizuální styl samotného souboru Karpaty. Vychází z předešlých poznatků a hledá
nové grafické řešení k vytvoření originálního a kreativního vizuálního stylu spojeného s
dvacátým výročím vzniku souboru. Praktická část také představuje zvolený přístup tvorby
této vizuální identity.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a new visual style for the folklore ensemble Karpaty. In
the theoretical part, Slovak folklore, its history and formation during the course of time are
presented. This work also deals with analysis of selected folklore groups in Slovakia and
their different approach to visual promotion. The practical part solves the visual style of the
folklore ensemble Karpaty itself. It is based on previous findings and is looking for a new
graphic solution to create an original and creative visual style associated with the 20th
anniversary of the company. The practical part also presents the chosen approach of
creating this visual identity.
1. Rešerše, hledání zdrojů
2. Analýza pro zpracování tématu
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše, hledání zdrojů
2. Analýza pro zpracování tématu
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu.3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu.3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka připravila redesign webových stránek a vizuálního stylu folklórního souboru KARPATY. Tento propagační materiál je určený k oslavám dvacátého výročí založení souboru. Na propagačních předmětech ( obal CD, obálky, vstupenky, plakát, trička, tašky) použila ornament vycházející z karpatských lidových motivů. Odstíny tmavě modré, doplněné o zlatou a zelenou a překrývání jednotlivých vrstev, vytváří dojem prostoru. Připomínky k webovým stránkám akceptovala a dotazy komise zodpověděla.