V bakalářské práci jsme se zaměřili na problematiku kyberšikany na základních školách. V teoretické části jsme se soustředili na tradiční šikanu a kyberšikanu. Kromě seznámení čtenářů s různými druhy, aktéry či prostředky kyberšikany, uvádíme i možnou prevenci proti kyberšikaně.
Cílem praktické části bylo zjistit, jaká je znalost žáků základních škol o pojmu kyberšikany a jaká je jejich účast na preventivních programech a zda mají nějakou osobní zkušenost s kyberšikanou.
Anotace v angličtině
In Bachelor thesis We focused on the issue of cyberbullying in primary schools. In The theoretical part we concentrated on traditional bullying and cyberbullying. In addition to acquainting readers with different species, actors, or means of cyberbullying, we also mention the possible prevention of cyberbullying.
The Aim of the practical part was to find out what is the knowledge of primary school pupils about the notion of cyberbullying and their participation in preventive programmes and whether they have any personal experience with cyberbullying.
Klíčová slova
šikana, kyberšikana, prevence
Klíčová slova v angličtině
bullying, cyberbulying, prevention
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci jsme se zaměřili na problematiku kyberšikany na základních školách. V teoretické části jsme se soustředili na tradiční šikanu a kyberšikanu. Kromě seznámení čtenářů s různými druhy, aktéry či prostředky kyberšikany, uvádíme i možnou prevenci proti kyberšikaně.
Cílem praktické části bylo zjistit, jaká je znalost žáků základních škol o pojmu kyberšikany a jaká je jejich účast na preventivních programech a zda mají nějakou osobní zkušenost s kyberšikanou.
Anotace v angličtině
In Bachelor thesis We focused on the issue of cyberbullying in primary schools. In The theoretical part we concentrated on traditional bullying and cyberbullying. In addition to acquainting readers with different species, actors, or means of cyberbullying, we also mention the possible prevention of cyberbullying.
The Aim of the practical part was to find out what is the knowledge of primary school pupils about the notion of cyberbullying and their participation in preventive programmes and whether they have any personal experience with cyberbullying.
Klíčová slova
šikana, kyberšikana, prevence
Klíčová slova v angličtině
bullying, cyberbulying, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany, kyberšikany a její prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany, kyberšikany a její prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-545-9.
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4577-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3679-842.
ROTTOVÁ, Nina. a kol. Kyberšikana a její prevence: Příručka pro učitele. Plzeň: Člověk v tísni, 2009. ISBN 978-80-86961-78-1.
Seznam doporučené literatury
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-545-9.
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4577-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3679-842.
ROTTOVÁ, Nina. a kol. Kyberšikana a její prevence: Příručka pro učitele. Plzeň: Člověk v tísni, 2009. ISBN 978-80-86961-78-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji odpovídala na výzkumné otázky a prezentovala nejvýznamnější výzkumná zjištění pomocí grafů. Studentka vhodně odpověděla na otázku vedoucí ohledně alarmujících zjištěních a srovnala je se soudobými výzkumy. Studentka odpovídala na dotaz, proč se žáci nesvěřují v této problematice dospělé osobě.