Informace o kvalifikační práci Realizace muzikálu ve studentských podmínkách. Žánrová analýza filmu La la Land jako první krok k režijnímu vedení filmu s muzikálovými prvky
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Realizace muzikálu ve studentských podmínkách.
Žánrová analýza filmu La La Land jako první krok k režijnímu vedení filmu s muzikálovými prvky.
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 minut, režie a scénaristika.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part:
The Music as a Dialog. The Genre Analysis of the Film Lala Land (2016)
2. Practical Part:
Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Duration of at least 10 Mins, Directing and Screenwriting
Název dle studenta
Realizace muzikálu ve studentských podmínkách. Žánrová analýza filmu La la Land jako první krok k režijnímu vedení filmu s muzikálovými prvky
Název dle studenta v angličtině
Realization of Musical Film in Student Conditions. Genre Analysis of La la Land as the First Step to Directing the Film with Musical Elements
Zlatá éra a světová sláva filmového žánru muzikál je dávno pryč. Stejně tak obliba muzi-kálu je dlouhodobě spíše na ústupu. Tato práce odkrývá zásadní prvky muzikálu, které mají schopnost tvořit zcela nové světy v romantické atmosféře. Teoretická část demon-struje tyto prvky na filmu La la Land a jejich použití v kontrastu s moderními postupy filmového vyprávění. Práce taktéž slouží jako studie pro realizaci a režijní uchopení stu-dentského filmu Terno, jehož průběh odhaluje v praktické části a převádí některé z muzikálových postupů do studentských podmínek
Anotace v angličtině
The Golden Era and the world fame of the genre of the musical are long gone. Likewise, the popularity of the musical is in the long run rather retreating. This work reveals the essential elements of a musical that have the ability to create new worlds in a romantic atmosphere. The theoretical part demonstrates onthe film La la Land how these elements of the genre are used today in contrast to modern film narrative techniques. This study also serves as a basis for the realization of a student film Terno. It shows its process and converts some of the musical procedures into student conditions, which is described in practial part.
Klíčová slova
La la Land, muzikál, filmové vyprávění, žánrová analýza
Klíčová slova v angličtině
La la Land, musical, film narration, genre analysis, present
Rozsah průvodní práce
48 s. (65 054)
Jazyk
CZ
Anotace
Zlatá éra a světová sláva filmového žánru muzikál je dávno pryč. Stejně tak obliba muzi-kálu je dlouhodobě spíše na ústupu. Tato práce odkrývá zásadní prvky muzikálu, které mají schopnost tvořit zcela nové světy v romantické atmosféře. Teoretická část demon-struje tyto prvky na filmu La la Land a jejich použití v kontrastu s moderními postupy filmového vyprávění. Práce taktéž slouží jako studie pro realizaci a režijní uchopení stu-dentského filmu Terno, jehož průběh odhaluje v praktické části a převádí některé z muzikálových postupů do studentských podmínek
Anotace v angličtině
The Golden Era and the world fame of the genre of the musical are long gone. Likewise, the popularity of the musical is in the long run rather retreating. This work reveals the essential elements of a musical that have the ability to create new worlds in a romantic atmosphere. The theoretical part demonstrates onthe film La la Land how these elements of the genre are used today in contrast to modern film narrative techniques. This study also serves as a basis for the realization of a student film Terno. It shows its process and converts some of the musical procedures into student conditions, which is described in practial part.
Klíčová slova
La la Land, muzikál, filmové vyprávění, žánrová analýza
Klíčová slova v angličtině
La la Land, musical, film narration, genre analysis, present
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ALTMAN, Rick, Film/Genre. British Film Institute, London 1999 ISBN-10: 0851707173
ALTMAN, Rick, Obaly na vícero použití. Žánrové produkty a proces recyklace. Iluminace 4, 2002, NFA
THOMPSON, Kristin & BORDWELL, David, Dějiny filmu, McGraww Hill, 2015, ISBN:9781259250958
THOMPSON, Kristin & BORDWELL, David, Umění filmu, McGraw Hill, 2011 ISBN: 978-80-7331-217-6
Muzikál, tematické číslo časopisu Cinepur, 2003, č. 29.1.
BOR, Vladimír. Hudební filmy a muzikál: určeno pro posl. fak. filmové a televizní. 2. vyd. Praha: SPN, 1987. 47 s.1.
HRUŠKOVÁ, Anežka, Vztah historie a součanosti: Žánrová analýza filmu La la land, Bakalářská práce, Univerzita Palackého v Olomouci, 2018
Seznam doporučené literatury
ALTMAN, Rick, Film/Genre. British Film Institute, London 1999 ISBN-10: 0851707173
ALTMAN, Rick, Obaly na vícero použití. Žánrové produkty a proces recyklace. Iluminace 4, 2002, NFA
THOMPSON, Kristin & BORDWELL, David, Dějiny filmu, McGraww Hill, 2015, ISBN:9781259250958
THOMPSON, Kristin & BORDWELL, David, Umění filmu, McGraw Hill, 2011 ISBN: 978-80-7331-217-6
Muzikál, tematické číslo časopisu Cinepur, 2003, č. 29.1.
BOR, Vladimír. Hudební filmy a muzikál: určeno pro posl. fak. filmové a televizní. 2. vyd. Praha: SPN, 1987. 47 s.1.
HRUŠKOVÁ, Anežka, Vztah historie a součanosti: Žánrová analýza filmu La la land, Bakalářská práce, Univerzita Palackého v Olomouci, 2018
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ Doc. Janíková zahajuje obhajobu bakalářské práce studentky. Seznamuje ji s postupem obhajoby - nejprve se budeme věnovat teoretické práci, poté praktické.
Studentka zahajuje obhajobu nejprve rekapitulací svých postupů v teoretické bakalářské práci, seznamuje komisi s metodami využitých v práci Předsedkyně Doc. Janíková přistupuje ke čtení posudků; nejprve čte svůj posudek vedoucí práce Mgr. Dvořáčková a navrhuje hodnocení C. Následuje čtení oponentského posudku teoretické části bakalářské práce, oponentem byl Martin Velič. Oponent navrhuje hodnocení C. Studentka odpovídá na otázky z posudku.
Oponentura pokračuje diskusí o tématech muzikálů českých i zahraničních. O jejich závažnosti a hloubkách.
Předsedkyně komise přechází k praktické bakalářské práci. Čte svůj posudek vedoucí praktické části bakalářské práce, navrhuje hodnocení D. Následuje čtení posudku oponenta práce Martina Veliče. Oponent navrhuje hodnocení C. Studentka pokračuje odpovídáním na otázky oponenta. Je na ně připravená, s posudky se předem seznámila. Obhajoba pokračuje diskusí o rozdílu v žánrech muzikálu a tanečního filmu. Studentka rozdíly detekuje a pojmenovává.
Po vyčerpání času obhajoby končí předsedkyně komise Doc. Janíková obhajobu.