- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Vertikální rám jako nová kinematografická platforma
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Vertical Frame as a New Cinematographic Platform
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length of at Least 10 Mins, Camera.
Název dle studenta
Vertikální rám jako nová kinematografická platforma
Práce se zabývá problematikou fenoménu vertikálních videí, jejího historického vývoje
a novými trendy, které tento mladý formát ovlivňují. Zkoumá kontext a užití vertikálního rámování v praxi. Popisuje možné postupy při samotném snímání videa ve svislém formátu a mimo jiné mapuje dopad na filmový průmysl.
Anotace v angličtině
The thesis explores the phenomenon of vertical videos, its historical development and new trends influencing this young format. It examines the context and use of vertical framing
in practice. Describes possible techniques for capturing vertical video itself and, among other things, impacting on the film industry.
Klíčová slova
vertikální video, poměr stran, kompozice, mobilní zařízení, kinematografie
Klíčová slova v angličtině
vertical video, aspect ratio, composition, mobile device, cinematography
Rozsah průvodní práce
32
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou fenoménu vertikálních videí, jejího historického vývoje
a novými trendy, které tento mladý formát ovlivňují. Zkoumá kontext a užití vertikálního rámování v praxi. Popisuje možné postupy při samotném snímání videa ve svislém formátu a mimo jiné mapuje dopad na filmový průmysl.
Anotace v angličtině
The thesis explores the phenomenon of vertical videos, its historical development and new trends influencing this young format. It examines the context and use of vertical framing
in practice. Describes possible techniques for capturing vertical video itself and, among other things, impacting on the film industry.
Klíčová slova
vertikální video, poměr stran, kompozice, mobilní zařízení, kinematografie
Klíčová slova v angličtině
vertical video, aspect ratio, composition, mobile device, cinematography
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Akademie můzických umění v Praze, 2011. ISBN: 9788073312176
BROWN Blain. Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers and Directors. Routledge, 2016. ISBN: 9781138940925
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Akademie můzických umění v Praze, 2011. ISBN: 9788073312176
BROWN Blain. Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers and Directors. Routledge, 2016. ISBN: 9781138940925
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ Doc. Janíková zahajuje ve 12:52 obhajobu bakalářské práce studenta. Vysvětluje mu, jak bude obhajoba probíhat - nejprve proběhne obhajoba teoretické práce, poté praktické.
Student nejprve představuje svou teoretickou práci, rekapituluje svoje postupy v teoretické bakalářské práci uplatněné, seznamuje komisi s metodami a metodologií v práci využitých. Předsedkyně Doc. Janíková přistupuje ke čtení posudků; jako první je čten posudek vedoucího teoretické absolventské práce MgA. Liebenbergera, PhD. Vedoucí navrhuje hodnocení B. Student odpovídá na otázky vedoucího předem připravenými a rozmyšlenými argumenty. Komise diskutuje se studentem o příčinách oblíbenosti vertikálního formátu ve vztahu k mobilním telefonům a něčeho v divácích, kteří neotáčejí / otáčeji displej...otázka dalších možných významů vertikály rozšiřuje téma do dalších kontextů.
Následuje čtení oponentského posudku prof. Hardoše, který navrhuje hodnocení A. Student reaguje na otázku oponenta, na niž je předem připraven. a obhajuje svoje tvůrčí postupy.
Předsedkyně komise Doc. Janíková ve 13:13 přesouvá pozornost k praktické části absolventské práce, a to filmu Enter Exit.
Student nejprve vysvětluje svoje tvůrčí záměry, volbu výrazových prostředků filmového vyjádření a výběr obrazových sdělení. Student obhajuje svoje tvůrčí stanoviska. Pokračuje se čtením posudku vedoucího praktické části absolvenstké práce MgA. Liebenbergera, PhD. Vedoucí práce navrhuje hodnocení A.
Následuje čtení posudku oponenta praktické bakalářské práce prof. Josefa Hartoše. Oponent navrhuje hodnocení A. Student reaguje na oba posudky a odpovídá na otázky z posudků předem promyšlenými argumenty a vysvětleními.
Protože čas vymezený obhajobě byl vyčerpán, končí předsedkyně komise Doc. Janíková ve 13:25 tuto část SZZ.