- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Distribuční problematika služby Netflix na českém trhu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka min. 10 min., produkce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part:
Distribution Issues of Netflix At the Czech Market 2. Practical Part:
Audiovisual Work ot Thematic Set of Audiovisual Work, Lenght and Least 10 Mins., production.
Název dle studenta
Distribuční problematika služby Netflix na českém trhu
Název dle studenta v angličtině
Distribution Issues of Netflix at the Czech Market
Práce se zabývá vymezením pojmů v oblasti poskytování audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, jejím rozdělením, legislativou a představením jednotlivých platforem, které působí na českém trhu. Dále představuje společnost Netflix, analýzu obchodního modelu služby, inovace a její distribuční problematiku na českém, potažmo evropském trhu. Věnuje se také porovnávání obchodních modelů služeb Netflix a HBO GO. Následně se v praktické části zabývá akvizicí historicky prvního českého filmu "Lída Baarová" službou Netflix.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dealing with the definition of terms in the field of providing video on demand, its distribution, legislation, and the introduction of services that operate at the Czech market. It also presents Netflix, an analysis of the business model of service, innovation, and its distribution issues at the Czech and European markets. It also compares Netflix and HBO GO business models. Subsequently, the practical part deals with the acquisition of the historically first Czech film "Lída Baarová" for Netflix.
Klíčová slova
Netflix, audiovizuální mediální služba na vyžádání, distribuce, day and date
Klíčová slova v angličtině
Netflix, video on demand, distribution, day and date
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vymezením pojmů v oblasti poskytování audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, jejím rozdělením, legislativou a představením jednotlivých platforem, které působí na českém trhu. Dále představuje společnost Netflix, analýzu obchodního modelu služby, inovace a její distribuční problematiku na českém, potažmo evropském trhu. Věnuje se také porovnávání obchodních modelů služeb Netflix a HBO GO. Následně se v praktické části zabývá akvizicí historicky prvního českého filmu "Lída Baarová" službou Netflix.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dealing with the definition of terms in the field of providing video on demand, its distribution, legislation, and the introduction of services that operate at the Czech market. It also presents Netflix, an analysis of the business model of service, innovation, and its distribution issues at the Czech and European markets. It also compares Netflix and HBO GO business models. Subsequently, the practical part deals with the acquisition of the historically first Czech film "Lída Baarová" for Netflix.
Klíčová slova
Netflix, audiovizuální mediální služba na vyžádání, distribuce, day and date
Klíčová slova v angličtině
Netflix, video on demand, distribution, day and date
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1.) EPSTEIN, EDWARD JAY, The Hollywood Economist (2010), přeložil Petr Kotouš, Mladá fronta 2013 , ISBN 978-80-204-2753-3
2.) MCDONALD KEVIN, SMITH-ROWSEY DANIEL, Netflix Effect, Bloomsbury Publishing Plc 2018, ISBN 9781501340185
Seznam doporučené literatury
1.) EPSTEIN, EDWARD JAY, The Hollywood Economist (2010), přeložil Petr Kotouš, Mladá fronta 2013 , ISBN 978-80-204-2753-3
2.) MCDONALD KEVIN, SMITH-ROWSEY DANIEL, Netflix Effect, Bloomsbury Publishing Plc 2018, ISBN 9781501340185
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Začátek v 16:39. Člen komise Viktor Mayer vysvětlil studentovi průběh obhajoby a zeptal se ho, zda je obeznámen s posudky svých prací - student ústně potvrzuje souhlas a uvádí, že není potřeba posudky číst. Nově přítomna doc. Jana Janíková ArtD.
Teoretická část:
Student představuje svou praktickou práci a rozebírá službu NETFLIX a její obdoby na trhu. Mayer pokládá otázky vedoucího práce: Jaké další služby jsou dostupné na českém trhu? - dále se rozvádí především HBO-GO a NETFLIX. Následuje rozvádění velice podrobného posudku oponenta práce, který podobně reflektuje jednotlivé části práce. Komise navrhuje studentovi vybrat si, dle studentova úsudku, nejzásadnější výtky oponenta a obhájit se tak. Student pokračuje v argumentaci s členy komise a téma dobře rozvádí.
Praktická část:
Student představuje svou praktickou část bakalářské práce a podrobně jí analyzuje. Oponent práce vytýká studentovi některé zásadní chyby a žádá o jejich vysvětlení. Zábranský tedy rozvádí problém se špatnou chybou objektivu, špatnou volbou stabilizačního zařízení a upozorňuje na chybu kameramana a zásadní pochybení u členů kamerové složky (zálohování dat, poškození oken v baťově vile, zatajování problémů atd.). Oponent dále žádá studenta o vysvětlení ztráty kostýmů - student uznává svoje pochybení a vysvětluje problém.
Na závěr se komise věnuje problematice pojištění studentů při natáčení (vypnutí mrazničky) a řešení následné problematiky s poškozením zboží.
Po zodpovězení několika dalších otázek od členů komise je obhajoba ukončena.
Po souhlasu celé komise i studenta je obhajoba ukončena v 17:15