2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Case Study: Film Speech in Advertising Films of Car Brands Volvo, Lamborghini, Fisker. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 Mins., Editing
Název dle studenta
Filmová řeč v automobilových reklamních filmech (Případová studie)
Název dle studenta v angličtině
Movie Speech in Car Advertising Movies (Case Study)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výzkum umění v oblasti reklamních filmů na automobily. Výzkum se zabývá analýzou dramaturgie, filmové řeči a v nich použitých výrazových pro-středků. Poznatky z analýzy byly aplikovány na vlastní výstup. Pomocí explikace vlastního výstupu v komparaci s analyzovanými filmy určuji, které filmové prostředky jsou pro daný útvar stěžejní a jak je lze kreativně využít.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s work focuses on research by art in the field of advertising films for cars. The research deals with the analysis of dramaturgy, film speech and the means of expression used in it. The findings from the analysis were applied to my own output. Using the explica-tion of my own output in comparison with the analyzed films, I determine which film re-sources are crucial for a given formation and how to use them creatively.
Klíčová slova
výzkum uměním, reklamní film, střih, analýza, dramaturgie, trojaktová struktura, komparace
Klíčová slova v angličtině
research by art, advertising film, film editing, analysis, dramaturgy, three-dimensional structure, comparison
Rozsah průvodní práce
53 s. (74 206 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výzkum umění v oblasti reklamních filmů na automobily. Výzkum se zabývá analýzou dramaturgie, filmové řeči a v nich použitých výrazových pro-středků. Poznatky z analýzy byly aplikovány na vlastní výstup. Pomocí explikace vlastního výstupu v komparaci s analyzovanými filmy určuji, které filmové prostředky jsou pro daný útvar stěžejní a jak je lze kreativně využít.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s work focuses on research by art in the field of advertising films for cars. The research deals with the analysis of dramaturgy, film speech and the means of expression used in it. The findings from the analysis were applied to my own output. Using the explica-tion of my own output in comparison with the analyzed films, I determine which film re-sources are crucial for a given formation and how to use them creatively.
Klíčová slova
výzkum uměním, reklamní film, střih, analýza, dramaturgie, trojaktová struktura, komparace
Klíčová slova v angličtině
research by art, advertising film, film editing, analysis, dramaturgy, three-dimensional structure, comparison
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2009, ISBN 978-80-1331-146-9.
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-509-1.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
LABÍK, Ľudovít. Strihová skladba v spravodajských a publicistických televíznych žánroch. Bratislava: Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2001. ISBN 978-80-89439-34-8.
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6.
RAFAJOVÁ, Andrea. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 978-80-7380-673-6.
Seznam doporučené literatury
CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2009, ISBN 978-80-1331-146-9.
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-509-1.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
LABÍK, Ľudovít. Strihová skladba v spravodajských a publicistických televíznych žánroch. Bratislava: Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2001. ISBN 978-80-89439-34-8.
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6.
RAFAJOVÁ, Andrea. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 978-80-7380-673-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise SZZ Doc. Nemeškal vítá studenta a zahujuje obhajobu teoretické bakalářské práce. Nejprve práci představuje student, soustředí se na klíčové momenty práce, na metody a cíle práce, o nichž se domnívá, že se podařily naplnit.
Doc. Nemeškal se ptá, jestli se student seznámil s posudky, student přitaká. Obhajoba pokračuje seznámením se s posudkem vedoucího práce, Doc. Nemeškala a přistupuje se k okamžitému odpovídání na v posudku položené otázky. Oponentem teoretické části bakalářské práce byl Daniel Krcha, PhD. student a člen komise. Jeho posudek je čten nahlas. Následují otázky a jejich odpovězení studentem. Doplňující otázky pokládá prof. Labík, týkají se motivací střihu a opakování stejných záběrů. Student svoje postupy úspěšně obhajuje.
Komise přistupuje na výzvu svého předsedy k obhajobě praktické části bakalářské práce. Student nejprve svou praktickou část bakalářské práce představuje. Vedoucím praktické práce byl opět Doc. Nemeškal, seznamuje komisi se svým posudkem a přikračuje se k zodpovídání v posudku položených otázek.
Oponentem praktické části bakalářské práce je opět Daniel Krcha, PhD. student a člen komise. Po seznámení se s ústředními momenty posudku přikračujeme k odpovídání na otázky z posudku oponenta. Student je na otázky připraven, odpovědi má rozmyšleny předem a svoje tvůrčí postupy úspěšně obhajuje.
Předseda komise SZZ Doc. Nemeškal končí obhajobu.