- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Vývoj filmového střihače k režií - Hal Ashby
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Developing From Film Editor to Director - Hal Ashby
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 Mins, Editing.
Název dle studenta
Vývoj filmového střihače k režii: Hal Ashby
Název dle studenta v angličtině
Developing from Film Editor to Director: Hal Ashby
Bakalárska práca sa zaoberá skúmaním vlastností filmových strihačov, z ktorých sa stali režiséri. V prvej časti sa práca zaoberá vznikom filmovej profesie strihača a jej charakterovými atribútmi. Postupne tieto strihové postupy v analytickej časti rozanalyzuje u tvorcu Hal Ashbyho, čím zadefinuje jeho strihový rukopis, ktorý v závere analytickej časti využije pri porovnávaní s jeho režijnými postupmi a prístupom k strihu. Tvrdenie, ktoré z tejto analýzy vzíde, porovnáva v interview s tvorcami, ktorí sa tak isto stali režisérmi zo strihačov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis attempts to uncover skills of editors turned into movie directors. It analyzes their editing procedures that have impact on their directing work as well. The first part of the thesis discusses origins of the movie editor profession and its character attributes. Gradually these procedures are analysed in the work of Hal Ashby, whose editing workflow is defined and analyzed step by step in the analytical part. Hal Ashby's editing style is then compared to his directing style. The statement that arises from this analysis is then compared to interviews with creative people who also became directors but started as editors.
Bakalárska práca sa zaoberá skúmaním vlastností filmových strihačov, z ktorých sa stali režiséri. V prvej časti sa práca zaoberá vznikom filmovej profesie strihača a jej charakterovými atribútmi. Postupne tieto strihové postupy v analytickej časti rozanalyzuje u tvorcu Hal Ashbyho, čím zadefinuje jeho strihový rukopis, ktorý v závere analytickej časti využije pri porovnávaní s jeho režijnými postupmi a prístupom k strihu. Tvrdenie, ktoré z tejto analýzy vzíde, porovnáva v interview s tvorcami, ktorí sa tak isto stali režisérmi zo strihačov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis attempts to uncover skills of editors turned into movie directors. It analyzes their editing procedures that have impact on their directing work as well. The first part of the thesis discusses origins of the movie editor profession and its character attributes. Gradually these procedures are analysed in the work of Hal Ashby, whose editing workflow is defined and analyzed step by step in the analytical part. Hal Ashby's editing style is then compared to his directing style. The statement that arises from this analysis is then compared to interviews with creative people who also became directors but started as editors.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWEL, David a Kristin Thompson. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografi, AMU, 2007
BISKID, Peter. Bezstarostní jezdci, zuřící býci, Mladá fronta, Praha, 2012
DAWSON, Nick. Being Hal Ashby: Life of a Hollywood Rebel, University Press of Kentucky, Lexington, Kentucky, United States, 2009
Hal Ashby - A Man Out of Time.In: Youtube [online] 2.máj 2013 Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=L6BKTRRLm-Y&t=625s
Hal Ashby's Downfall: His 1980s Films.In: Youtube [online] 23.marec 2018 Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=ApfJHJ_o0os
Jeff Bridges: Working with Hal Ashby.In: Youtube [online] 5.august 2014 Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=qR0lU69KoTU
LARSON, Sara Kaye. Director Amy Scott on Her Upcoming Doc, Once I Was: The Hal Ashby Story.Directors, Filmmaking, Interviews.Filmmaker Magazine.Media Center by IFP, [online] 26.mája 2014 Dostupné z: https://filmmakermagazine.com/86085-director-amy-scott-on-her-upcoming-doc-once-i-was-the-hal-ashby-story/#.W84zSRP7RTa
PLAZEWSKI, Jerzy. Filmová reč, Orbis, Praha, 19611.
VALUŠIAK, Jozef. Základy střihovej skladby, Famu, Praha, 2005
Seznam doporučené literatury
BORDWEL, David a Kristin Thompson. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografi, AMU, 2007
BISKID, Peter. Bezstarostní jezdci, zuřící býci, Mladá fronta, Praha, 2012
DAWSON, Nick. Being Hal Ashby: Life of a Hollywood Rebel, University Press of Kentucky, Lexington, Kentucky, United States, 2009
Hal Ashby - A Man Out of Time.In: Youtube [online] 2.máj 2013 Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=L6BKTRRLm-Y&t=625s
Hal Ashby's Downfall: His 1980s Films.In: Youtube [online] 23.marec 2018 Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=ApfJHJ_o0os
Jeff Bridges: Working with Hal Ashby.In: Youtube [online] 5.august 2014 Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=qR0lU69KoTU
LARSON, Sara Kaye. Director Amy Scott on Her Upcoming Doc, Once I Was: The Hal Ashby Story.Directors, Filmmaking, Interviews.Filmmaker Magazine.Media Center by IFP, [online] 26.mája 2014 Dostupné z: https://filmmakermagazine.com/86085-director-amy-scott-on-her-upcoming-doc-once-i-was-the-hal-ashby-story/#.W84zSRP7RTa
PLAZEWSKI, Jerzy. Filmová reč, Orbis, Praha, 19611.
VALUŠIAK, Jozef. Základy střihovej skladby, Famu, Praha, 2005
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise SZZ Doc. Nemeškal vítá studentku u obhajob a seznamuje ji s průběhem této části zkoušky.
Studentka na otázku, jestli se se všemi posudky seznámila, odpovídá kladně.
Obhajoba pokračuje představením nejprve teoretické bakalářské práce. Jejím vedoucím byl prof. Labík, který sice stručně, ale velmi kladně hodnotí spolupráci se studentkou a přikračuje k položení otázek k obhajobě; studentka je na otázky vzorně připravena a odpověďmi přesvědčivě obhajuje svoje postupy.
Oponentkou práce byla Alexandra Jonášová. Také její oponentský posudek hodnotí práci studentky kladně a přináší otázky.
Předseda vyzývá k obhajobě praktické části bakalářské práce.
Studentka představuje svoji praktickou část práce, a to animované filmy. Vedoucím této části práce byl Doc. Nemeškal. Po přečtení ústředních momentů posudku se přistupuje k odpovědím na v posudku položené otázky.
Také David Lorenc, oponent praktické části bakalářské práce, pokládá otázky. I na ně má studentka předem připravené a promyšlené odpovědi, což zdůrazňuje a potvrzuje myšlenkovou konzistentnost studentky.