- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Formální prostředky ve videoklipech Paulieho Garanda
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Film Language in Czech Rap Music Videos From 2010 to 2018 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 Mins, Editing .
Název dle studenta
Formální prostředky ve videoklipech Paulieho Garanda
Název dle studenta v angličtině
Formal Instruments in Music Videos by Paulie Garand
Práce se zabývá formálními prostředky používanými ve videoklipech Paulieho Garanda. První část se věnuje charakteristice videoklipu, rozděluje ho a na příkladech demonstruje zažité konvence.
V části analytické je tvorba Paulieho videoklipů rozdělena do pěti kategorií na základě jejich typo-logické podobnosti. V každé kategorii je stanoveno několik zástupců, u kterých jsou analyzovány jejich užité formální prostředky. Práce dále zkoumá, na čem si Paulie ve svých klipech zakládá a čím je ovlivněn. Jsou zde zahrnuty témata vlivu zahraničních interpretů, technologie a také prostředí, ve kterém Paulie vyrůstal. Skrze analýzu sleduje i profesní vývoj a přístup k tvorbě. Interpret poskytl rozhovor, ve kterém odpovídá na pracovní téze, které byly vytýčeny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the instruments used in the music videos by Paulie Garand. The first part focuses on the characteristics of the music video, it categorises it and shows the established conventions through examples. In the analytical section, Paulie's music videos are divided into five categories according to their typological similarities. Each category has got a few examples where the formal instruments are analysed. The work then examines what is important for Paulie in his music videos and what influences him. What is involved here are the influences of foreign artists, technologies and also the place where Paulie grew up. The work also deals with his professional development and his approach to his work. The artist gave an interview in which he answers a few questions related to the topic of the thesis.
Klíčová slova
hudební klip, videoklip, Paulie Garand, Pavel Harant, Liberec
Klíčová slova v angličtině
music video, Paulie Garand, Pavel Harant, Liberec
Rozsah průvodní práce
43 s. (47 759 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá formálními prostředky používanými ve videoklipech Paulieho Garanda. První část se věnuje charakteristice videoklipu, rozděluje ho a na příkladech demonstruje zažité konvence.
V části analytické je tvorba Paulieho videoklipů rozdělena do pěti kategorií na základě jejich typo-logické podobnosti. V každé kategorii je stanoveno několik zástupců, u kterých jsou analyzovány jejich užité formální prostředky. Práce dále zkoumá, na čem si Paulie ve svých klipech zakládá a čím je ovlivněn. Jsou zde zahrnuty témata vlivu zahraničních interpretů, technologie a také prostředí, ve kterém Paulie vyrůstal. Skrze analýzu sleduje i profesní vývoj a přístup k tvorbě. Interpret poskytl rozhovor, ve kterém odpovídá na pracovní téze, které byly vytýčeny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the instruments used in the music videos by Paulie Garand. The first part focuses on the characteristics of the music video, it categorises it and shows the established conventions through examples. In the analytical section, Paulie's music videos are divided into five categories according to their typological similarities. Each category has got a few examples where the formal instruments are analysed. The work then examines what is important for Paulie in his music videos and what influences him. What is involved here are the influences of foreign artists, technologies and also the place where Paulie grew up. The work also deals with his professional development and his approach to his work. The artist gave an interview in which he answers a few questions related to the topic of the thesis.
Klíčová slova
hudební klip, videoklip, Paulie Garand, Pavel Harant, Liberec
Klíčová slova v angličtině
music video, Paulie Garand, Pavel Harant, Liberec
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BANKS, J. Music Video Cartel: A Survey of Anti-Competitive Practices by MTV and Major Record Companies. Milton: Popular Music and Society, 1996.
CARLSSON, S. E. Audiovisual Poetry or Commercial Salad of Images: Perspective on Music Video Analysis. Helsinki: Musiikin Suunta, 1999.
CVRKAL, V. Vývoj střihové skladby českých hip-hopových videoklipů. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. Bakalářská práce. 2013
MIZIŃSKA, J. Postmodernismus, kultura videoklipu. Lublin: Sociologický časopis. 2004.
ŠAŠEK, F. Současný videoklip a jeho výrazové prostředky. Brno: Masaryková Univerzita, Fakulta sociálních studií. Bakalářská práce. 2009.
VERNALIS, C. Experiencing Music Video: Aesthetics and Cultural Context. New York: Columbia University Press, 2004. ISBN 0-231-11798-1
ZALABÁKOVÁ, K. Narativní prvky ve videoklipu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. Diplomová práce. 2009
Seznam doporučené literatury
BANKS, J. Music Video Cartel: A Survey of Anti-Competitive Practices by MTV and Major Record Companies. Milton: Popular Music and Society, 1996.
CARLSSON, S. E. Audiovisual Poetry or Commercial Salad of Images: Perspective on Music Video Analysis. Helsinki: Musiikin Suunta, 1999.
CVRKAL, V. Vývoj střihové skladby českých hip-hopových videoklipů. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. Bakalářská práce. 2013
MIZIŃSKA, J. Postmodernismus, kultura videoklipu. Lublin: Sociologický časopis. 2004.
ŠAŠEK, F. Současný videoklip a jeho výrazové prostředky. Brno: Masaryková Univerzita, Fakulta sociálních studií. Bakalářská práce. 2009.
VERNALIS, C. Experiencing Music Video: Aesthetics and Cultural Context. New York: Columbia University Press, 2004. ISBN 0-231-11798-1
ZALABÁKOVÁ, K. Narativní prvky ve videoklipu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. Diplomová práce. 2009
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise SZZ Doc. Nemeškal zahajuje obhajobu. Na dotaz, zda student všechny posudky četl, odpovídá kladně.
Student představuje svoji teoretickou bakalářskou práci. Následuje oponentský posudek vedoucího teoretické bakalářské práce Doc. Nemeškala, který seznamuje komisi jen s klíčovými momenty a soustředí nás na otázky a na jejich zodpovězení studentem. Ten je na ně celkem připraven, student přináší argumenty, které mají potvrdit platnost svých tvrzení a hypotéz z práce. Kritika hypotéz ze strany vedoucího práce argumenty studenta není zneškodněna.
Pedseda komise SZZ vybízí k obhajobě praktické části bakalářské práce, a to hranému filmu Terno. Po seznámení s ústředními momenty obou posudků (vedoucího práce Doc. Nemeškala a oponenta práce Jana Pemla) a po zodpovězení dotazů z posudků, pokračuje debata. Diskuze se týká práce s motivy, argumenty studenta jsou předem dobře připraveny a obhajují tvůrčí záměry.
Vzhledem k vyhrazenému času, který byl na obhajoby určen a vypršel, ukončuje předseda tuto část státní závěrečné zkoušky.