- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Záporný protagonista a role antagonisty v žánru thriller
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min.,režie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Negative Protagonist and a Role of Antagonist in Thriller Genre
2. Practical Part: Audiovisual Piece or Set of Works, Length at Least 20 min.
Název dle studenta
Záporný protagonista a role antagonisty v žánru thriller
Název dle studenta v angličtině
Negative Protagonist and a Role of Antagonist in Thriller Genre
Diplomová práce zkoumá narativní postupy thrillerového žánru, z hlediska dramaturgické práce s postavami a hledá východiska pro jejich tvorbu, funkci a zkoumá vnitřní mechanismy s ohledy na rizika, která obnáší práce se záporným protagonistou i rolí antagonismu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis explores narrative processes of the thriller genre in terms of dramaturgical character's work and seeks the basis for their creation, function and internal mechanisms, with regard to risks involved in working with the negative protagonist and the role of antagonism.
Diplomová práce zkoumá narativní postupy thrillerového žánru, z hlediska dramaturgické práce s postavami a hledá východiska pro jejich tvorbu, funkci a zkoumá vnitřní mechanismy s ohledy na rizika, která obnáší práce se záporným protagonistou i rolí antagonismu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis explores narrative processes of the thriller genre in terms of dramaturgical character's work and seeks the basis for their creation, function and internal mechanisms, with regard to risks involved in working with the negative protagonist and the role of antagonism.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 1 ks datového CD s elektronickou podobou scénáře, filmové povídky a námětu ve formátech doc a pdf.
b) 3 ks scénáře v kroužkové vazbě.
c) 1 ks tištěného souboru obsahující: synopsi, námět a filmovou povídku.
d) V příslušné složce na NAS-FMK bude uloženo: elektronická podoba scénáře (doc, pdf), synopse, námět.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 1 ks datového CD s elektronickou podobou scénáře, filmové povídky a námětu ve formátech doc a pdf.
b) 3 ks scénáře v kroužkové vazbě.
c) 1 ks tištěného souboru obsahující: synopsi, námět a filmovou povídku.
d) V příslušné složce na NAS-FMK bude uloženo: elektronická podoba scénáře (doc, pdf), synopse, námět.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Dějiny filmu, Bordwell a Thompson
Film Genre: From Iconography to Ideology, Grant
Scénář pro 21. století, Linda Aronsonová
Story, Robert McKee
Tisíc tváří hrdiny, Campbell
Seznam doporučené literatury
Dějiny filmu, Bordwell a Thompson
Film Genre: From Iconography to Ideology, Grant
Scénář pro 21. století, Linda Aronsonová
Story, Robert McKee
Tisíc tváří hrdiny, Campbell
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ohajoba diplomové práce studenta je zahájena. Student rekapituluje svoje postupy, které v teoretické části diplomové práce využívá, seznamuje komisi s metodami a metodologií v práci využitých. Předsedkyně Doc. Janíková přistupuje ke čtení posudků. Nejprve se čte posudek vedoucí práce. Doc. Janíkové, která navrhuje hodnocení A. Obhajoba pokračuje čtením posudku oponentky práce, MgA. Zalabákové, PhD. Oponentka navrhuje hodnocení D - E. Předsedkyně komise vyzývá studenta, aby si z navržených otázek vybral jednu či dvě, které zodpoví. Student je s posudky předem seznámen a na otázky je připraven. Odpovědi argumentují a obhajují jeho stanovsko částečně.
Obhajoba pokračuje čtením posudků vedoucího praktické části diplomové práce, Mgr. at MgA. Jana Gogoly, který navrhuje hodnocení C. Pokračuje se čtením posudku oponenta práce, Jana Hanáka, který navrhuje hodnocení C. Student odpovídá na otázku oponenta, zda bude v natáčení ještě pokračovat - student přitaká.
Rozprava pokračuje a diskuse se týká zvukové složky filmu, zmiňuje se použití jiné techniky snímání v kapli, které by mělo napomoct lepší srozumitelnosti výpovědí.
Předsedkyně komise Doc. Janíková končí rozpravu po vypršení času obhajobě vyhrazeného.