- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Emmanuel Lubezki a jeho spolupráce s režiséry Terrencem Malickem, Alejandrem Gonzálezem Inárrituem a Alfonsem Cuarónem
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka min. 20 minut, kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Emmanuel Lubezki and his Collaboration With Directors Terrence Malick, Alejandro González Inárritu and Alfonso Cuarón 2. Practical Part: Audiovisuals Works or Thematical Set of Audiovisual Works, Minimal Lenght 20 Mins, Camera.
Název dle studenta
Emmanuel Lubezki a jeho spolupráce s režiséry Terrencem Malickem, Alejandrem Gonzálezem Inárrituem a Alfonsem Cuarónem
Název dle studenta v angličtině
Emmanuel Lubezki and his Collaboration With Directors Terrence Malick, Alejandro González Inárritu and Alfonso Cuarón
Tato diplomová práce popisuje a analyzuje tvorbu oscarového kameramana Emmanuela Lubezkiho, který získal tři Oscary po sobě. Získal je za filmy Gravitace, Birdman a Revenant. Práce se opírá o vybrané výrazové prostředky, pomocí nichž analyzuje jednotlivá díla.
Anotace v angličtině
This diploma describes and analyzes the work of the Oscar winning cinematographer Emmanuel Lubezki, who won three Oscars in a row. He won Oscars for Gravity, Birdman and The Revenant. This work is based on selected means of expresion, by which it analyzes individual works.
Klíčová slova
Emmanuel Lubezki, Terrence Malick, Alejandro González Inárritu, Alfonso Cuarón, Gravitace, Birdman, Revenant, To the Wonder, kinematografie, Arri, Alexa
Klíčová slova v angličtině
Emmanuel Lubezki, Terrence Malick, Alejandro González Inárritu, Alfonso Cuarón, Gravitace, Birdman, The Revenant, To the Wonder, Cinematography, Arri, Alexa
Rozsah průvodní práce
117
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce popisuje a analyzuje tvorbu oscarového kameramana Emmanuela Lubezkiho, který získal tři Oscary po sobě. Získal je za filmy Gravitace, Birdman a Revenant. Práce se opírá o vybrané výrazové prostředky, pomocí nichž analyzuje jednotlivá díla.
Anotace v angličtině
This diploma describes and analyzes the work of the Oscar winning cinematographer Emmanuel Lubezki, who won three Oscars in a row. He won Oscars for Gravity, Birdman and The Revenant. This work is based on selected means of expresion, by which it analyzes individual works.
Klíčová slova
Emmanuel Lubezki, Terrence Malick, Alejandro González Inárritu, Alfonso Cuarón, Gravitace, Birdman, Revenant, To the Wonder, kinematografie, Arri, Alexa
Klíčová slova v angličtině
Emmanuel Lubezki, Terrence Malick, Alejandro González Inárritu, Alfonso Cuarón, Gravitace, Birdman, The Revenant, To the Wonder, Cinematography, Arri, Alexa
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
American Cinematographer: the International Journal of Motion Picture Photography and Production Techniques. Los Angeles
American Society of Cinematographers, 1920. ISSN 0002-7928.
ŠKABRAHA, Martin. Expelled to paradise: Terrence Malick's last man. Přeložil Hana LOGAN. Olomouc: Palacky University in Olomouc, 2015. ISBN 978-80-244-4761-2.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
American Cinematographer: the International Journal of Motion Picture Photography and Production Techniques. Los Angeles
American Society of Cinematographers, 1920. ISSN 0002-7928.
ŠKABRAHA, Martin. Expelled to paradise: Terrence Malick's last man. Přeložil Hana LOGAN. Olomouc: Palacky University in Olomouc, 2015. ISBN 978-80-244-4761-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ Doc. Janíková zahajuje ve 13:40 obhajobu diplomové práce studenta. Vysvětluje mu, jak bude obhajoba probíhat - nejprve proběhne obhajoba teoretické práce, poté praktické.
Student nejprve představuje svou teoretickou práci, rekapituluje svoje postupy v teoretické magisterské práci uplatněné, seznamuje komisi s metodami a metodologií v práci využitých. Předsedkyně komise Doc. Janíková přistupuje ke čtení posudků; jako první je čten posudek vedoucího teoretické absolventské práce MgA. Martina Štěpánka. Vedoucí navrhuje hodnocení A. Student odpovídá na otázky vedoucího předem připravenými a promyšlenými argumenty, které si přinesl písemně vypracované.
Pokračuje se čtením oponentského posudku teoretické práce Mgr. Jany Bébarové, která navrhuje hodnocení B. Student na položenou otázku oponentky vede předem propracovaný a promyšlený argumentativní výklad, podložený konkrétními ukázkami kameramanské práce Lubezkiho. Oponentka na základě obhajoby navrhuje opravit hodnocení na A.
Předsedkyně komise Doc. Janíková ve 14:00 přesouvá pozornost k praktické části absolventské práce, a to filmu Terno.
Student nejprve osvětlil svoje tvůrčí záměry a koncepci přístupu ke ztvárnění obrazové stránky filmu. Následuje čtení posudku vedoucího praktické části MgA. Martina Štěpánka, který navrhuje hodnocení A. Student je opět předem výtečně připraven na položenou otázku v posudku a obhajuje či spíše osvětluje zvolené snímací postupy.
Pokračuje se čtením oponentského posudku praktické části diplomové práce MgA. Liebenbergera, PhD. Oponent navrhuje hodnocení B. Následná argumentace, obhajoba postupů i celá diskuse objasnila sporné momenty a výtky z posudku.
Protože čas vymezený obhajobě byl vyčerpán, končí předsedkyně komise Doc. Janíková ve 14:15 tuto část SZZ.