Teoretická část bakalářské práce je tvořena třemi kapitolami.První kapitola objasňuje pojmy vzdělávání, andragogika jako věda o vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, neformální a také informální vzdělávání. Další kapitola se zabývá vzděláváním dospělých, jeho specifiky, motivací dospělých ke vzdělávání a také bariérami při vzdělávání dospělých. Následně v poslední kapitole je vymezena dospělost, její charakteristika a členění, podrobněji je charakterizována střední dospělost. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Cílem praktické části bylo zjistit, co dospělé ve věku 30 - 45 let motivuje k formálnímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis consists of three chapters. The first chapter explains the concepts of education, andragogy as a science about adult education, formal education, nonformal and informal learning. Next chapter deals with adult education, its specifics, motivation of adults to education and also barriers in adult education. Subse-quently, in the last chapter, we define adulthood, characteristics and classification of adulthood, the middle adulthood is characterized in more detail. The practical part is based on quantitative research in the form of the questionnaire and subsequent analysis and evaluation of the result of the research. The Aim of bachelor thesis was clarify what motivates adults at the age of 30-45 to formal education.
Klíčová slova
vzdělávání, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání, střední věk
Klíčová slova v angličtině
education, adult education, formal education, motivation to study, barriers in the study, middle age
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce je tvořena třemi kapitolami.První kapitola objasňuje pojmy vzdělávání, andragogika jako věda o vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, neformální a také informální vzdělávání. Další kapitola se zabývá vzděláváním dospělých, jeho specifiky, motivací dospělých ke vzdělávání a také bariérami při vzdělávání dospělých. Následně v poslední kapitole je vymezena dospělost, její charakteristika a členění, podrobněji je charakterizována střední dospělost. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Cílem praktické části bylo zjistit, co dospělé ve věku 30 - 45 let motivuje k formálnímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis consists of three chapters. The first chapter explains the concepts of education, andragogy as a science about adult education, formal education, nonformal and informal learning. Next chapter deals with adult education, its specifics, motivation of adults to education and also barriers in adult education. Subse-quently, in the last chapter, we define adulthood, characteristics and classification of adulthood, the middle adulthood is characterized in more detail. The practical part is based on quantitative research in the form of the questionnaire and subsequent analysis and evaluation of the result of the research. The Aim of bachelor thesis was clarify what motivates adults at the age of 30-45 to formal education.
Klíčová slova
vzdělávání, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání, střední věk
Klíčová slova v angličtině
education, adult education, formal education, motivation to study, barriers in the study, middle age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, motivace ke vzdělávání a formálního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, motivace ke vzdělávání a formálního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008, 135 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. Psyché. ISBN 80-247-1284-9.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014, 599 s. ISBN 978-80-7387-830-6.
VETEŠKA, Jaroslav a Tereza VACÍNOVÁ. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011, 208 s. ISBN 978-80-7452-012-9.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008, 135 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. Psyché. ISBN 80-247-1284-9.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014, 599 s. ISBN 978-80-7387-830-6.
VETEŠKA, Jaroslav a Tereza VACÍNOVÁ. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011, 208 s. ISBN 978-80-7452-012-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila koncepci své bakalářské práce, zaměřila se zejména na výsledky realizovaného výzkumu. Odpověděla na otázky vedoucí a oponentky práce. Komise se vyjádřila ke způsobu zpracování výsledků, aby byl v souladu s použitou technikou. Zároveň doporučila hlubší rozpracování tématu motivace v teoretické části práce.