Tato bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových aktivit romských dětí, které sloužím jako prostředek prevence problémů v chování. První kapitoly popisují Romy, děti, výchovu, vzdělání a vztahu ke škole. Druhá kapitola pohlíží již na volnočasové aktivity, volný čas jeho prevenci a funkci.
Praktická část zahrnuje výsledky kvantitativního výzkumu. Zvolené metody sběru dat formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of leisure time activities of Roma chlidren, which serve as a means of preventing behavioral problems. The firtst chapters describe the Roma, children, upbringing, education, and relationship to school. The second chapter looks at leisure activities, free time, its prevention and function.
The practical part includes the results of quantitative research. Selected methods of data collection by questionnaire survey.
Klíčová slova
Volný čas, romská rodina, vztah ke škole, problémy v chování, aktivní, pasivní volný čas, prevence
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Roma family, relationship to school, behavioral problems, active and passive leisure time, prevention
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových aktivit romských dětí, které sloužím jako prostředek prevence problémů v chování. První kapitoly popisují Romy, děti, výchovu, vzdělání a vztahu ke škole. Druhá kapitola pohlíží již na volnočasové aktivity, volný čas jeho prevenci a funkci.
Praktická část zahrnuje výsledky kvantitativního výzkumu. Zvolené metody sběru dat formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of leisure time activities of Roma chlidren, which serve as a means of preventing behavioral problems. The firtst chapters describe the Roma, children, upbringing, education, and relationship to school. The second chapter looks at leisure activities, free time, its prevention and function.
The practical part includes the results of quantitative research. Selected methods of data collection by questionnaire survey.
Klíčová slova
Volný čas, romská rodina, vztah ke škole, problémy v chování, aktivní, pasivní volný čas, prevence
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Roma family, relationship to school, behavioral problems, active and passive leisure time, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti edukace romských dětí a prevence rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti edukace romských dětí a prevence rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-48-9.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ a Karel ČERVENKA. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování: Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8916-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
POSPÍŠILOVÁ, Helena, ed. Mládež, hodnoty a volný čas. Olomouc: Hanex, 2010. ISBN 978-80-7409-036-3.
STAUBER, Roni a Raphael VAGO, ed. The Roma a minority in Europe: historical, political and social perspectives. Budapest: Central European University Press, 2007. ISBN 978-963-7326-86-8.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-48-9.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ a Karel ČERVENKA. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování: Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8916-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
POSPÍŠILOVÁ, Helena, ed. Mládež, hodnoty a volný čas. Olomouc: Hanex, 2010. ISBN 978-80-7409-036-3.
STAUBER, Roni a Raphael VAGO, ed. The Roma a minority in Europe: historical, political and social perspectives. Budapest: Central European University Press, 2007. ISBN 978-963-7326-86-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretiká východiska i metodologii výzkumného šetření. Uvedla nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse. Zkoušející upozornily na nekvalitní konstrukci dotazníku a nejasnosti při interpretaci dat.