Tato práce se zabývá identitou Galerie plastik Hořice. V teoretické části nalezneme poznatky z oblasti marketingu a managementu výtvarné instituce. Ty jsou doplněny o terminologii z oblasti brandingu a uživatelského prožitku. Praktická část je věnována návrhu nové vizuální identity a zlepšení designu služeb.
Anotace v angličtině
The theme of this dissertation is an identity of the Sculpture Gallery in Hořice. The first part of the dissertation is dedicated to the theory of marketing and management aswell as a branding and user experience terminology. In the second part I describe the process of designing the new visual identity and the improvement of user experience.
Klíčová slova
značka, vizuální identita, marketing, propagace
Klíčová slova v angličtině
brand, visual identity, marketing, promotion
Rozsah průvodní práce
55 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá identitou Galerie plastik Hořice. V teoretické části nalezneme poznatky z oblasti marketingu a managementu výtvarné instituce. Ty jsou doplněny o terminologii z oblasti brandingu a uživatelského prožitku. Praktická část je věnována návrhu nové vizuální identity a zlepšení designu služeb.
Anotace v angličtině
The theme of this dissertation is an identity of the Sculpture Gallery in Hořice. The first part of the dissertation is dedicated to the theory of marketing and management aswell as a branding and user experience terminology. In the second part I describe the process of designing the new visual identity and the improvement of user experience.
Klíčová slova
značka, vizuální identita, marketing, propagace
Klíčová slova v angličtině
brand, visual identity, marketing, promotion
Zásady pro vypracování
1. Výzkum tendencí v propagaci uměleckých institucí
2. Představení zvolené instituce
3. Analýza image zvolené instituce, vyvození závěru
4. Navržení vizuálního jazyka zvolené instituce
5. Navržení efektivního modelu budování image zvolené instituce
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Zásady pro vypracování
1. Výzkum tendencí v propagaci uměleckých institucí
2. Představení zvolené instituce
3. Analýza image zvolené instituce, vyvození závěru
4. Navržení vizuálního jazyka zvolené instituce
5. Navržení efektivního modelu budování image zvolené instituce
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Seznam doporučené literatury
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4.
LORD, Barry a Gail Dexter LORD, ed. The manual of museum exhibitions. Walnut Creek: Altamira Press, c2001. ISBN 0-7591-0234-1.
KOČIČKA, Pavel a Filip BLAŽEK. Praktická typografie. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7226-385-4.
HOMMEROVÁ, Dita. Branding neziskových organizací. Vyd. 1. Žatec :, [Plzeň]: Ohře Media ;, Plzeňský kraj, 2015, 108 s. ISBN 978-80-905122-8-3
GAD, Thomas. Customer experience branding: driving engagement through surprise and innovation. Philapelphia, PA: Kogan Page, 2016. ISBN 0749477512.
Seznam doporučené literatury
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4.
LORD, Barry a Gail Dexter LORD, ed. The manual of museum exhibitions. Walnut Creek: Altamira Press, c2001. ISBN 0-7591-0234-1.
KOČIČKA, Pavel a Filip BLAŽEK. Praktická typografie. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7226-385-4.
HOMMEROVÁ, Dita. Branding neziskových organizací. Vyd. 1. Žatec :, [Plzeň]: Ohře Media ;, Plzeňský kraj, 2015, 108 s. ISBN 978-80-905122-8-3
GAD, Thomas. Customer experience branding: driving engagement through surprise and innovation. Philapelphia, PA: Kogan Page, 2016. ISBN 0749477512.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autor odprezentoval vizuální styl galerie pomocí série plakátů, součástí práce jsou i návrhy zahrnující vstupenky, odznaky, trička či vizitky a svůj postup práce objasnil během video prezentace. Oprezentoval část grafických výstupů jako způsob prezentovaní galérie na sociálních a vlastních webových stránkách, či aplikace vizuálního stylu v samotných prostorách galerie.
Vedoucí práce ne příliš dobře hodnotí teoretickou část, praktickou však hodnotí pozitivně, s tím, že autor mohl byt ambicióznější. Dotazy v následné diskuzi se týkají samotného procesu tvorby. Kritizovaná je práce s typografií v logotypu, avšak rozsah práce je větší než minulý rok.