Bakalářská práce se zabývá působením vnímané ekonomické situace rodiny na sebepojetí žáka v kolektivu. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zamě-řena na problematiku školního prostředí, klimatu školy a sebepojetí. Empirická část se zabývá analýzou výsledků kvantitativního šetření provedeného pomocí dotazníkového šetření, které bylo provedeno na třech základních školách v Jihomoravském a Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the effect of the perceived economic situation in the family on the self-concept of the pupil in the collective. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part is focused on school, school climate and self-concept. The empirical part deals with the analysis of the results of a quantitative survey carried out by means of a questionnaire survey at three primary schools in the South Moravian and Zlin Region.
Klíčová slova
škola, školní klima, sebepojetí, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
school, school climate, self-concept, older school age
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá působením vnímané ekonomické situace rodiny na sebepojetí žáka v kolektivu. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zamě-řena na problematiku školního prostředí, klimatu školy a sebepojetí. Empirická část se zabývá analýzou výsledků kvantitativního šetření provedeného pomocí dotazníkového šetření, které bylo provedeno na třech základních školách v Jihomoravském a Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the effect of the perceived economic situation in the family on the self-concept of the pupil in the collective. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part is focused on school, school climate and self-concept. The empirical part deals with the analysis of the results of a quantitative survey carried out by means of a questionnaire survey at three primary schools in the South Moravian and Zlin Region.
Klíčová slova
škola, školní klima, sebepojetí, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
school, school climate, self-concept, older school age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních vztahů v kolektivu, školního prostředí a klimatu školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních vztahů v kolektivu, školního prostředí a klimatu školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010, 325 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2742-4.
ČAPEK, Robert, Sylvie NAVAROVÁ a Zdenka ŽENATOVÁ. Žák v krizové situaci. Praha: Raabe, 2017, 141 s. Dobrá škola. Třídní učitel II. ISBN 978-80-7496-294-3.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 174 s. ISBN 978-80-262-0042-0.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 161 s. ISBN 978-80-7041-980-9.
MAREŠ, P. Faktory sociálního vyloučení. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2006, 41 s. ISBN 80-87007-15-8.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010, 325 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2742-4.
ČAPEK, Robert, Sylvie NAVAROVÁ a Zdenka ŽENATOVÁ. Žák v krizové situaci. Praha: Raabe, 2017, 141 s. Dobrá škola. Třídní učitel II. ISBN 978-80-7496-294-3.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 174 s. ISBN 978-80-262-0042-0.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 161 s. ISBN 978-80-7041-980-9.
MAREŠ, P. Faktory sociálního vyloučení. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2006, 41 s. ISBN 80-87007-15-8.
Přílohy volně vložené
tabulky
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, uvedla teoretická východiska i metodologii výzkumného šetření. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.
Zkoušející ocenili přístup studentky při zpracování bakalářské práce.