Tato bakalářská práce se zabývá objasněním pojmu "videomapping". V teoretické části je popsáno využití videomappingu v praxi, dále jsou zde vysvětleny různé typy projekcí a následně i hardwarové požadavky, jako je zvolení správných parametrů projektoru. Podstatná část práce je věnována výběru správného software pro tvorbu videomappingu. V praktické části je zpracován návod pro studenty, jak takový videomapping vytvořit v laboratorních podmínkách. Nakonec jsou zde uvedeny příklady vlastní tvorby 3D videomappingu a realizace videomappingu na budově 14|15 Baťova institutu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with clarification of the term "videomapping". In the theoretical part, the use of videomapping in practice is described, as well as various types of projections and subsequently hardware requirements, such as choosing the right projector parameters. A substantial part of the work is devoted to choosing the right software for creating video mapping. In the practical part, there is a guide for students how to create such videomapping in laboratory conditions. Finally, there are examples of my own creation of 3D videomapping and realization of videomapping on the 14|15 Bata Institute building.
Klíčová slova
3D videomapping, projekce, rozšířená realita, vizuální efekty, HeavyM, Adobe After Effects, VPT
Klíčová slova v angličtině
3D videomapping, projection, augmented reality, visual effects, HeavyM, Adobe After Effects, VPT
Rozsah průvodní práce
78 s. (85 147 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá objasněním pojmu "videomapping". V teoretické části je popsáno využití videomappingu v praxi, dále jsou zde vysvětleny různé typy projekcí a následně i hardwarové požadavky, jako je zvolení správných parametrů projektoru. Podstatná část práce je věnována výběru správného software pro tvorbu videomappingu. V praktické části je zpracován návod pro studenty, jak takový videomapping vytvořit v laboratorních podmínkách. Nakonec jsou zde uvedeny příklady vlastní tvorby 3D videomappingu a realizace videomappingu na budově 14|15 Baťova institutu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with clarification of the term "videomapping". In the theoretical part, the use of videomapping in practice is described, as well as various types of projections and subsequently hardware requirements, such as choosing the right projector parameters. A substantial part of the work is devoted to choosing the right software for creating video mapping. In the practical part, there is a guide for students how to create such videomapping in laboratory conditions. Finally, there are examples of my own creation of 3D videomapping and realization of videomapping on the 14|15 Bata Institute building.
Klíčová slova
3D videomapping, projekce, rozšířená realita, vizuální efekty, HeavyM, Adobe After Effects, VPT
Klíčová slova v angličtině
3D videomapping, projection, augmented reality, visual effects, HeavyM, Adobe After Effects, VPT
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma "Videomapping" a jeho využití.
Popište dostupný software pro tvorbu videomappingu.
Zpracujte návody pro studenty "Jak vytvořit videomapping" v laboratorních podmínkách.
Vytvořte sadu příkladů tvorby videomappingu se zaměřením na 3D videomapping ve tvarově rozmanitém prostředí.
Vytvořte projekt realizující videomappingovou prezentaci na 14|15 budovu Baťova institutu.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma "Videomapping" a jeho využití.
Popište dostupný software pro tvorbu videomappingu.
Zpracujte návody pro studenty "Jak vytvořit videomapping" v laboratorních podmínkách.
Vytvořte sadu příkladů tvorby videomappingu se zaměřením na 3D videomapping ve tvarově rozmanitém prostředí.
Vytvořte projekt realizující videomappingovou prezentaci na 14|15 budovu Baťova institutu.
Seznam doporučené literatury
BING, Benny. Next-generation video coding and streaming. Hoboken: John Wiley and Sons, 2015. ISBN 9781118891308.
Multimedia Container Formats, 2012. In: Multimedia Container Formats - DivXLand.org \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Posadas: Andrés Zsögön \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z:http://www.divxland.org/en/article/15/multimedia_container_formats
BIMBER, Oliver a Ramesh RASKAR. Spatial augmented reality: merging real and virtual worlds. Wellesley, Mass.: A K Peters, c2005. ISBN 1-56881-230-2.
MEYER, Trish a Chris MEYER. Adobe After Effects: výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2500-7.
VPT 8 documentation, 2018. Link to new and old works by hc gilje \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. (California): HC Gilje \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://nervousvision.com/VPT8documentation/index.html
HeavyM - Video mapping software - Mapping projection \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2018. Montreuil: Digital Essence \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://heavym.net
WATCHOUT and media servers for multi displays \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2018. Linköping: Dataton \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.dataton.com
MadMapper - the Projection Mapping software... \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2018. Geneva: Modul8 Team \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://madmapper.com
Seznam doporučené literatury
BING, Benny. Next-generation video coding and streaming. Hoboken: John Wiley and Sons, 2015. ISBN 9781118891308.
Multimedia Container Formats, 2012. In: Multimedia Container Formats - DivXLand.org \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Posadas: Andrés Zsögön \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z:http://www.divxland.org/en/article/15/multimedia_container_formats
BIMBER, Oliver a Ramesh RASKAR. Spatial augmented reality: merging real and virtual worlds. Wellesley, Mass.: A K Peters, c2005. ISBN 1-56881-230-2.
MEYER, Trish a Chris MEYER. Adobe After Effects: výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2500-7.
VPT 8 documentation, 2018. Link to new and old works by hc gilje \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. (California): HC Gilje \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://nervousvision.com/VPT8documentation/index.html
HeavyM - Video mapping software - Mapping projection \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2018. Montreuil: Digital Essence \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://heavym.net
WATCHOUT and media servers for multi displays \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2018. Linköping: Dataton \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.dataton.com
MadMapper - the Projection Mapping software... \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2018. Geneva: Modul8 Team \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://madmapper.com
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce.
Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Sysel: Jaké je rozlišení videa promítaného na plochu 70 x 11 m, kterou má budova?
doc. Sysel: Jaký je vztah mezi svítivostí projektoru a jeho vzdáleností od budovy při stejném okolním osvětlení?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.