Cílem této práce je vytvořit interaktivní webovou aplikaci, která by měla sloužit především novým studentům Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně k lepší orientaci při pohybu mezi fakultami. Pro aplikaci jsou použity 3D modely budov města Zlín, které byly vytvořeny v modelovacím programu Blender. Aplikace byla vytvořena dvěma různými způsoby. Prvním je modul Blend4Web pro modelovací program Blender, pomocí kterého byla jednotlivým modelům a celé scéně nastavena interaktivita a následně byl model převeden do formátu HTML5. Druhým použitým programem bylo vývojové prostředí Unity, do kterého byl importován 3D model a následně byly pomocí C# skriptů nastaveny požadované funkce. Výstupy z těchto programů by měly být porovnány a jeden z nich by měl být umístěn na webových stránkách univerzity.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create an interactive web application, which should serve especially for better orientation for new students of Tomas Bata University, while they are moving between the faculties. 3D models, used in this work, were created in modelling program Blender. The application was created in two different ways. The first way is the module for Blender, called Blend4Web with which was set an interactivity for individual models and the whole scene, and then it was converted into HTML 5 code. The second way was using the Unity development environment, into which the 3D models were imported, and then the required functions were set using C# scripts. Outputs from these programs should be compared and one of them should be located on the University website.
Klíčová slova
Renderování, 3D modelování, Blender, Unity, Blend4Web
Klíčová slova v angličtině
Rendering, 3D modelling, Blender, Unity, Blend4Web
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvořit interaktivní webovou aplikaci, která by měla sloužit především novým studentům Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně k lepší orientaci při pohybu mezi fakultami. Pro aplikaci jsou použity 3D modely budov města Zlín, které byly vytvořeny v modelovacím programu Blender. Aplikace byla vytvořena dvěma různými způsoby. Prvním je modul Blend4Web pro modelovací program Blender, pomocí kterého byla jednotlivým modelům a celé scéně nastavena interaktivita a následně byl model převeden do formátu HTML5. Druhým použitým programem bylo vývojové prostředí Unity, do kterého byl importován 3D model a následně byly pomocí C# skriptů nastaveny požadované funkce. Výstupy z těchto programů by měly být porovnány a jeden z nich by měl být umístěn na webových stránkách univerzity.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create an interactive web application, which should serve especially for better orientation for new students of Tomas Bata University, while they are moving between the faculties. 3D models, used in this work, were created in modelling program Blender. The application was created in two different ways. The first way is the module for Blender, called Blend4Web with which was set an interactivity for individual models and the whole scene, and then it was converted into HTML 5 code. The second way was using the Unity development environment, into which the 3D models were imported, and then the required functions were set using C# scripts. Outputs from these programs should be compared and one of them should be located on the University website.
Klíčová slova
Renderování, 3D modelování, Blender, Unity, Blend4Web
Klíčová slova v angličtině
Rendering, 3D modelling, Blender, Unity, Blend4Web
Zásady pro vypracování
Seznamte se s programovými nástroji Blender a Unity.
V práci tyto nástroje popište včetně rozšiřujících modulů použitých v praktické části práce.
Vytvořte komplexní 3D model všech budov Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a jejich blízkého okolí.
V programech Blender a Unity navrhněte a realizujte softwarovou aplikaci s vytvořeným modelem, která bude v sobě implementovat interaktivní prvky pro budovy univerzity. Obě řešení porovnejte.
Ověřte funkčnost vybraného řešení na webových stránkách univerzity.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s programovými nástroji Blender a Unity.
V práci tyto nástroje popište včetně rozšiřujících modulů použitých v praktické části práce.
Vytvořte komplexní 3D model všech budov Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a jejich blízkého okolí.
V programech Blender a Unity navrhněte a realizujte softwarovou aplikaci s vytvořeným modelem, která bude v sobě implementovat interaktivní prvky pro budovy univerzity. Obě řešení porovnejte.
Ověřte funkčnost vybraného řešení na webových stránkách univerzity.
Seznam doporučené literatury
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling \& animation. Fourth edition. Boca Raton: Taylor \& Francis, a CRC title, part of the Taylor \& Francis imprint, a member of the Taylor \& Francis Group, the academic division of T\&F Informa, \matsymb{lbrack}2018\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1138081918.
Blender 2.79 Reference Manual. Blender Documentation - blender.org \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html.
Blend4Web 18.05.0 User Manual. Blend4web \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blend4web.com/doc/en/index.html.
Unity - Manual: Unity User Manual (2018.2). https://unity3d.com/ \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html.
SIMONDS, Ben. Blender master class: a hands-on guide to modeling, sculpting, materials, and rendering. San Francisco: No Starch Press, \matsymb{lbrack}2012\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1-59327-477-1.
Seznam doporučené literatury
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling \& animation. Fourth edition. Boca Raton: Taylor \& Francis, a CRC title, part of the Taylor \& Francis imprint, a member of the Taylor \& Francis Group, the academic division of T\&F Informa, \matsymb{lbrack}2018\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1138081918.
Blender 2.79 Reference Manual. Blender Documentation - blender.org \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html.
Blend4Web 18.05.0 User Manual. Blend4web \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blend4web.com/doc/en/index.html.
Unity - Manual: Unity User Manual (2018.2). https://unity3d.com/ \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html.
SIMONDS, Ben. Blender master class: a hands-on guide to modeling, sculpting, materials, and rendering. San Francisco: No Starch Press, \matsymb{lbrack}2012\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1-59327-477-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby byla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Králík - Nejde nastavit inteligentní skrývání anotací?
2. Otázka - Králík - Co je to Vertex? Pro laika je to naprosto neznámý termín.
Student na položené otázky v rámci obhajoby odpovídal velmi dobře, s jistými chybami.